Jumpgate Evolution-trailer

Robot
Medlem
Jumpgate Evolution-trailer

tyckte Codemasters Online samt Netdevils splash-screens ägde!

spelet såg sådär ut:P

Medlem

visade inte så mycket. men mer sci fi spel är inte fel

Medlem

Stör mig på dessa trailers som bara är 1 min långa eller nått.
30 sekunder tar det innan sjävla trailern kommer igång. De måste visa vilka som medverkat i spelet och producenter o allt skräp.
Sen kommer skylten coming soon efter 15 - 20 sekunders trailer och lite efter skräptexter i 10 sekunder.

Medlem

varför är alltid 40% av videon reklam/intro


signatur

//monster

Medlem

Det kanske bara är jag, men jag tycker att alla rymdskeppsspel visuellt sett är förvillande lika. Förutom lite annorlunda design på skepp och rymdstationer så såg inte detta så olikt ut t.ex X3 eller EVE.

Offtopic:
Och ja, jag stör mig också på trailers som har mer logotyper och credits än material från det som trailern egentligen handlar om. Men så är det ju med filmindustrin också numera. Efter reklamen på bion så måste man sitta i några extraminuter bara för att alla som har varit inblandade i filmen och deras mormors kusin har sin egen liten animerade logotyp som skall visas innan filmen börjar.

Medlem

Jag är visst inte den enda som blir förbannad över att halva trailerna består av ointressant skit. Om jag vill veta vilka som gjort ett spel eller är utgivare så är det ju bara ett knapptryck bort. Klåpare som har noll känsla för att göra trailers nuförtiden!!!

Inaktiv

Styr man skeppet eller klickar som i EVE? Jag vill ha ett rymd-MMOG där man sitter inne i cockpit och faktiskt styr skeppet.

Medlem

Jag tycker det såg förfärligt fult ut i jämförelse med EVE, plottrigt och leksaksaktigt typ...

Medlem

Man styr skeppet i Jumpgate.


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

får se när den väl kommer svårt o säga något eller ens se i en trailer som den här..

Medlem
Medlem

att styra skeppet själv är nåt att föredra, det var det som fick mig att sluta spela EVE

större förhoppningar på http://www.infinity-universe.com/ dock.

Medlem

Jo dock så flyger man inte "fighters" direkt i Eve utan större skepp vilket gör att flyga skeppen manuellt inte är direkt "realistiskt" samt att den typen av skepp inte flyger runt och försöker dogfighta...

Detta ser dock intressant ut om dom bara kan få samma dynamiska universum som Eve har fast med bättre PvE element för dom som gillar det, men endå behåller PvP'n och "faran" med att lämna stationen.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Pansarknekt

Nu såg man inte särskilt mycket i denna trailern(...) men jag tycker att designen inte såg jättebra ut. Det var mer "ok" än "wow" som EVE designen är.
Men jag välkomnar att man styr skeppet. Man kan faktiskt göra stora skepp som styrs av spelaren. Det är en fråga om balans och manöverbarhet. Långsammare i svängningarna, mer autoturrets och mer möjligheter att sätta upp waypoints och uppgifter för flottan. Plus starkare sensorer och så, ja ni förstår vad jag menar


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Klart man styr fighters i eve. Allting under destroyers, dvs Assault ships, Frigates och Cruisers skulle jag säga är fighters.

Jumpgates klara fördel är ju att man får styra skeppen själv - gamla jumpgate hade en otrolig bra känsla när det kom ut. Det här lutar åt köp beroende på laggen.

EvE är dock dominerande på alla andra sätt förutom den otrevliga communityn som är den drygaste man kan skåda.

--- OT
Äntligen någon som tar upp idiotin med att ha trailers på 1 minut och sedan 30 sekunder splashscreens och loggor. Fifaaen.

Medlem

Jumpgate ägde på sin tid. Dogfighter i rymden var riktigt roligt och att pressa spelare på pengar som pirat var rätt skönt. Flyga genom galaxen tog ju sin lilla tid dock. ujuj.

Medlem

Haido Cruisers är större än Destroyers och är definitivt inte "fighters". Även Frigatter är rätt stora för att kunna kallas en fighter i den mening ordet har med nuvarande flygplan. Dronesen i Eve är väl det närmaste du kommer en "fighter". Men visst ett par av frigatterna skulle lika gärna kunna vara ett fighterskepp men även dom har en besättning som bemannar skeppets system.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Pansarknekt
Skrivet av haido:

Klart man styr fighters i eve. Allting under destroyers, dvs Assault ships, Frigates och Cruisers skulle jag säga är fighters.

Skulle inte kalla min feta cruiser för fighter, mer en fet aspackad katt med rabies.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem
Skrivet av haido:

EvE är dock dominerande på alla andra sätt förutom den otrevliga communityn som är den drygaste man kan skåda.

What? Vem tusan har du pratat med?


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

1
Skriv svar