Medlem
x1900xt vs. 7950gt

Nu sitter jag i valet och kvalet, jag har beställt en dator med ett 7950gt 512mb, den datorn kan jag få levererad måndag eller senare. Men om jag byter grafikkortet till en x1900xt 256mb så kan jag få den på torsdag, min fråga är då vad ska jag välja vilket kort är bäst priset blir det samma på båda paketen. Just nu lutar jag åt x1900xt, men är lite orolig om nätagget som ingår kommer att räcka till, det är nämligen ett billigt nätagg.

Tack på förhand

Gen
Medlem

http://www23.tomshardware.com/graphics.html

Nu finns inte 7950GT med där men tar du 7900GT så får du en generell idé om hur det presterar gentemot ATi. Nu är x1900 ett vasst kort, och 7950GT har ännu inte fått några bra drivisar. Men generellt kan man väl säga att båda korten i medel presterar ungefär likadant. Pluset med nVidia är ju att du får 512MB minne

Medlem

Jag beställde med 7950gt, det känns bättre strömsnålare och kallare! får datorn på fredag eller om jag har otur på måndag

Inaktiv

X1900XT hade varit ett bättre val prestandamässigt,

Medlem

Men herre gud ändå eller ?
Båda är bjässe kort orka gräma sig hur stor skillnad
kan det maximalt ge och den lärd u knappast märka.

Inaktiv

Sant, för att märka skillnader måste man nog ha riktigt krämiga komponenter i resten av datorn för att se nån som helst skillnad...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Ta ett X1950 i så fall, GD4 gör iaf skillnad mot dom andra korten, dessutom så spelar det ingen större roll på 7950 oavsett om du har 512 eller 1gb GPU minne, för skillnaden är minimal, men helt annorlunda i crossfire eller SLI med "Riktiga" dubbletter i burken!

/S


signatur

Denon / Pioneer

1
Skriv svar