Medlem
Köpa ny gamermus

Hej gott folk!

Slog sönder min Explorer 3.0 för några månader sedan när en flikka klagade på att datorn var mongo (jag var lite stressad, ok?) och tänkte nu höra vilken som är den billigaste och bästa gamermusen. Spelar inte spec mycket längre så jag tänkte försöka hamna under 400kr och om någon vet en mus för runt 200kr är det perfa

Mvh
L "MonsterGuden" R

Inaktiv

om du inte spelar speciellt mycket kanske du inte behöver lulul som gamermöss har? köp en vanlig optisk mus med 800 dpi eller mer med scroll och 4 knappar?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

om du inte spelar speciellt mycket kanske du inte behöver lulul som gamermöss har? köp en vanlig optisk mus med 800 dpi eller mer med scroll och 4 knappar?

står DPI på alla möss numera? bor i lilla ronneby nu och dom har faktiskt en datorbutik, man kanske ska dra sig förbi och kika vad dom har att erbjuda om det står information på kartongen

Inaktiv

Ju högre dpi desto mer exakt avläsning är tanken. Huruvida detta har nån faktisk inverkan vettefan... Ta en mus med välplacerade knappar och som känns skön.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

för att svara på din fråga, ja det finns information om DPI och annat matnyttigt på kartongerna


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

MS har ju nylanserat explorer 3.0 och den ligger precis under 400kr om jag inte minns fel. Det är iaf helt klart det bästa du kan få för det priset enligt mig.

Medlem

Någon som vet hur det är med trådlöst tangentbord och mus? Lite sugen på att kunna styra film ifrån soffan och liknande

Medlem

MX510/518 är mycket bra.


signatur

Meep!

Gen
Medlem

EX110 är också helt okej och ligger runt 400kr.

Spillsäkert (ifall du skulle råka va stressad igen ) med några käcka extraknappar. Som sagt, inget top-of-the-line, men helt ok för dom pengarna.

Inaktiv
Inaktiv

säger vara en sak..... Logitech MX1000 ...

Bästa musen jag någonsin ägd... (har 2).

Medlem
Skrivet av Oggy:

säger vara en sak..... Logitech MX1000 ...

Bästa musen jag någonsin ägd... (har 2).

Den hittar man inte precis för 400 kr eller hur?


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Razer Diamondback,


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Jag skulle inte köpt en razer en gång till.. Det är bara jävla problem det det. Jag och min brorsa har varsin och det är lika fel på båda. Man måste rycka ur sladden till USB när man startar upp datorn. sen sätter man i den efer ca 10s och sen får man vänta ca 10s innan musen går igång igen. Men det är inget fel när man är i datorn...

Så jag skulle inte köpt en razer


signatur

Linux is not user-friendly. It _is_ user-friendly. It is not ignorant-friendly and idiot-friendly

Medlem

Tänkte bara säga att det blev en http://www.fynda.se/index.php3?prodid=1633 efter rekomendation av en kompis. Tänkte slänga upp en liten recension här så fort som jag fått hem den, borde komma imorn!

Inaktiv

haha fan va najs!
Svinigt billig, ser ut som microsoft design (Intelli Mouse Explorer 4.0).
värkar ju vara helt OK!

Inaktiv

Har kanske bara 2 knappar +scroll vilket väl kanske inte gör den lika lämplig som tex mx518?
Men för det priset :S Måste ju vara något massivköp av ett konkursbo nånstans i Asien...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Gen
Medlem
Skrivet av blubb:

Razer Diamondback,

Den är riktigt bra...men drivisarna är det inte. Vet dock inte hur den funkar utan dom...

Medlem

har hört att den fungerar ypperligt utan drivrutinerna...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar