Köpa dator hos Mr. PC Computers

Medlem
Köpa dator hos Mr. PC Computers

Undrar om det är någon som har koll på den här butiken?

Funderar på att köpa den här datorn då 36 månaders räntefri avbetalning låter ganska så nice för en student utan jobb:

Chassi: Aspire Xplorer Black/Black NO PSU
Nätdel: Colors Standard 420W/20/24pin 12cm Fan Silent
Moderkort: MSI K9N NEO-F NF550 (Dual-DDR2/ PCI-E/ GB-LAN/ 4xSATA2/ 10xUSB/ 7.1audio)
Processor: AMD Athlon64 X2 4200+ 2.2GHz 1MB "Windsor", Socket AM2, BOX
Minne: 2048MB (2x1024) V-Data PC533 CAS4
Grafik: Nvidia Geforce 7900GT 256MB VIVO, DDR3 PCIe
Hårddsk: Maxtor/Samsung 320GB 16MB cache SATA2 7200rpm hårddisk
Optiska enheter: NEC DVD-brännare DL 16x
Diskettstation: JA
Ljudkort: 7.1 Realtek
Nätverkskort: 10/100/1000Mbit
USB: 10st USB 2.0
Mjukvara: PowerDVD

10'000 kr.

http://www.mrpc.se/


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Jag köpte min dator där. En AM2 3800+, 7900GT 512mb SONIC, 1 gb 667 mhz ram och 200gb (nu har de 250 gb) hd. För 7200 spänn. Mycket umpf för en begränsad budget! 8750 3Dmark05
Att köra på avbetalning är väl inte jättekul om ett år, så köp den kontant istället om du kan.

Kan säga att de är mycket trevliga och duktiga, extremt hjälpsamma och snabba! Beställ på måndag och få den tisdag med lite tur, onsdag garanterat.
Kan bara säga bra grejer om dem! Plus att man får med en påse godis i paketet så man har något att tugga på medans man installerar den! Haha.

Köp där, de är mycket hyggliga och tillmötesgående!


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Att köra på avbetalning är väl inte jättekul om ett år, så köp den kontant istället om du kan.

Självklart är det inte kul att köpa på avbetalning, men om han nu inte har alla pengar på sig och det är 36 månaders räntefri avbetalning förlorar han ju inget på det.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

förstår om du vill ta det på avbetalning, men 36 månader är ganska lång tid. jag skulle försöka ta det på max 24 månader. sen är ju räntefritt lite av en överdrift kanske, om du räknar på det ser du säkert att den faktiska räntan är relativt hög. kravet är 110 000 i årsinkomst, klarar du det?


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

förstår om du vill ta det på avbetalning, men 36 månader är ganska lång tid. jag skulle försöka ta det på max 24 månader. sen är ju räntefritt lite av en överdrift kanske, om du räknar på det ser du säkert att den faktiska räntan är relativt hög. kravet är 110 000 i årsinkomst, klarar du det?

Nej, men jag betalar morsan - hon betalar dom. Så på det sättet är det inga problem.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Inaktiv

Du kanske skulle be din morsa om ett lån istället?
36månader är verkligen jätte lång tid. Skulle aldrig köpa det så. Försöker hellre spara lite varje månad för att sedan kunna köpa det man har råd med.


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Medlem

Hehe, jag "kände" snubben som startade den affären... Man kunde inte tro att den skulle bli så stor som den är... Han hade sitt varulager i vår lägenhet först
Ser lite dyrt ut dock? Eller kanske inte...


signatur

BlackBozze - the man, the myth, the concept

Gen
Medlem

Tycker ni inte att nätagget verkar läskigt?
Aldrig hört talas om det....

Inaktiv

Haha läskigt? Nä det är helt ok för ändamålet Rätt tyst och driver grejerna i min burk utan problem.
Har inte överklockat något i burken så vet inte hur mycket mer det pallar iofs. Min lär kräva en del mindr eän din dator. Men ska du inte klocka och hålla på så ska det inte vara några problem eftersom de se till att burken fungerar innan de skickar iväg.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Gen
Medlem

Aja, funkar det så funkar det :>

Man vet ju aldrig med alla nya märken som dyker upp som svampar i skogen en regnig dag.

Inaktiv

Om du kollar på mrpcs hemsida så ser du att nätagget är mycket billigt, så man ska väl inte räkna med samma kvalitet som hos mer välkända och dyrare nätagg. Kanske inte riktigt orkar med de mest kraftkrävande grafikkorten och sånt, men det behöver man ju inte oroa sig för nu.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

någon som köpt från dom på sistone?

1
Skriv svar