Trials HD är världens bästa spel

Medlem
Trials HD är världens bästa spel

Ja, faktiskt. Jag är som besatt. Kan knappt slita mig från tv-skärmen. Vill bara ha mer, mer, mer.

Det är bra. Så bra att jag vill slänga superlativ omkring mig som det vore konfetti. Jag gör det just nu faktiskt, ett fantastiskt där, ett underbart här, ett grymt som flyger högt, högt och några tokbra och superduperbäst som sakta dalar ner genom luften.

En fruktansvärd bana. Trials HD är ett stundtals mördande svårt spel.

Jag gillar det för att det är så fuckin jävla Jean Paul Sartre-svårt. Och för att det är så lätt att fortsätta nöta varje bana, om och om igen, in absurdum.

Det är också det första spelet jag spelat på Live Arcade som ger mig skäl att faktiskt bygga ut min roster med nya kompisar. För jag är inte snubben som Livar loss i Gears of War 2 eller NHL 09, jag vill spela mina spel själv eller mot vänner i samma soffa. Jag är en gubbe och det är jag stolt över.

Men Trials HD har ju en skitrolig funktion där man ser hur alla ens kompisar ligger till på samma bana. Trillar jag dit på ett hinder kan jag helt plötsligt få se hur Tommy (som också hjärtar Trials) glider förbi på en liten indikator i övre kanten av skärmen. Vilket gör mig råsur, förstås.

Så vad gör du kvar här? Skynda dig att ladda ner VÄRLDENS BÄSTA SPEL, adda mig som din vän på Live Arcade (Gamertag: Poivoroinen) och gör mig råsur.

Jag kommer att älska dig för det.

#blogg

Medlem
Trials HD är världens bästa spel

Jag håller med. Sitter en måndag på kontoret och bara längtar tills jag får komma hem och nöta alla banor igen. Det senaste som hände igår var att någon av mina så kallade "friends" gick om mig med några hundradelar på många av banorna.

Jag känner inte till något annat spel där det känns så roligt/förbannat jobbigt att jämföra sig med kompisarna och kämpa på för att ta tillbaka tronen.

Magiskt!


signatur

Vincere vel mori.

Det kan ha varit jag! (Satt uppe till två efter att ha upptäckt att alla jag känner kört om mig på samtliga banor. Men nu leder jag - på de flesta i alla fall.)


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Fan ta dig!


signatur

Vincere vel mori.

Medlem

Det är lite som ett Elasto Mania i 3D! Och Elma är grymt! Fast detta saknar i och för sig töjbarheten

Medlem

Det är fortfarande dyrt.

Men en utmaning är en utmaning. The game is on. Like Donkey Kong.


signatur

- Ät mig levande.

Medlem

Aglet: vad har du för gamertag?


signatur

Vincere vel mori.

Medlem

Iron Aglet.


signatur

- Ät mig levande.

Medlem

Det man skulle vilja ha i Trials HD är ju en realtidsuppdaterad online-topplista. Så att man kan sitta hela dan på jobbet och uppdatera och bevaka sina tider.


signatur

Vincere vel mori.

Skulle gärna sett ett splitscreen-läge så man kan tävla mot kompisar. Men men.


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Ja, eller hotseat. Två eller flera kompisar inloggade med sina respektive profiler. Man bestämmer en bana och antal försök på varje bana, sen turas man om att försöka sätta bästa tiden. Jag tror inte det går att göra i spelet som det ser ut nu? Man kan väl bara vara inloggad som en enda spelare?


signatur

Vincere vel mori.

Yes. Det finns mycket att förbättra.

Trots det: VÄRLDENS BÄSTA SPEL.


signatur

Kittens are for real!

Medlem

JA!


signatur

Vincere vel mori.

Medlem

Oi! You two! Hatar det här spelet. HD står för HeroinDos antar jag.

Men jag har HERR BRUN på det mesta. Och jag plockade hem hela skidhoppet!


signatur

- Ät mig levande.

Men hör ni, ni måste ju racka ned på att detta bara är ett gammalt spel med nytt utseende!!

Vad hette det där spelet där man cyklade runt, gjorde tricks och samlade saker och som man skulle undvika att landa på något annat än däcken? Har funnits jättelänge.

Eller? Det hade ni säkerligen gjort om det varit ett JRPG. Då hade spelet varit så tråkigt och dåligt och upprepande

Och förresten, för att göra saker och ting uppenbara: Ta de första raderna som står ovanför detta som sarkasm och antydan till skämt.

Synd att detta är vad ni gör istället för att kolla upp de awesome spelen som kommer eller att visual novels börjar bli översatta.


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

And we ignore everything Overlord Zetta says and continue playing Trials with angels in our ears. Jolly good.

Aglet: Argh, du är typ tre meter före mig i skidbacken! Argh, argh!


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Syrran tog TVn! Vem fan tittar på Mysteriet på Greveholm när jag har banor att klara!!

Hatar tusendelar för övrigt.

ArrrRRrrggGGggghhhhhHH!


signatur

- Ät mig levande.

Medlem

Jävla Aglet! H:et i H Brun står för övrigt för Hugo! En karaktär jag hittade på i improvisationsteatern. En (kanske) ond och tankspridd uppfinnare med dåliga sociala färdigheter.

Ikväll ska jag ta tillbaka tiderna.


signatur

Vincere vel mori.

Medlem

Bra. Då vet jag. För jag har nämligen suttit och skrikit "Jävla Herr Brun!" hela tiden. Nu kan jag skrika rätt åtminstone.

Och ikväll min stjärt. Det här är bara början!


signatur

- Ät mig levande.

Underbart, jag har skapat ett monster!


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Det här var nog de bästa kommentarerna till ett blogginlägg på den här sidan någonsin (och lär väl så förbli), speciellt när Zetta kikade in XD

1
Skriv svar