Storpatch till WoW släppt i natt

Robot
Inaktiv
Storpatch till WoW släppt i natt

R.I.P Gary Gygax.


signatur

Ajebaje: I vanlig ordning handlar "debatten" mer om att hävda sig själv än att diskutera frågan.

Medlem

Servrarna öppnar 13:00, så kallad "extended maintenance" xD

Medlem

Extended extended maintenance blir det väl?


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Och det skall nämnas att Blizzard troligtvis fuckat upp här,

90% av dom som uppdaterat får ett felmeddelande när man loggar in.

"Unable to validate game version."

Följ gärna med här, det är över 1000 posts om saken redan, sedan idag bara.

http://forums.wow-europe.com/board.html?forumId=11079&sid=1


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem

Kan bero på att dom inte uppdaterat klart servrarna?

Det är ju så roligt att läsa på WoW forumet om alla som nästan tar livet av sig för att patchen tar 2 timmar extra att fixa på servrarna


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv

Blizzard EU har aldrig lyckats hålla tiden när det är större patchar.

Medlem

Hade också "Unable to validate game version."
Löste sig med en reboot

Medlem

damn, nu blev jag ju sugen på börja spela igen =P

Medlem

wow-2.4.0-dede-patch.exe <- Detta måste väl ändå vara fel patch ? engb ska det väl vara och inte dede.

deDE = Tyskt.
enGB = Engelskt.

Inaktiv
Skrivet av Rampager:

wow-2.4.0-dede-patch.exe <- Detta måste väl ändå vara fel patch ? engb ska det väl vara och inte dede.

Helt korrekt, FZ har fel full patch.

Här är ett ställe med WoW-2.4.0-enGB-patch.exe
http://files.filefront.com/World+of+Warcraft+v240+UK+Patch/;9...

Edit: Vad bra det funkar med FZ forum och länkar ibland....

Inaktiv
Skrivet av Buio:
Skrivet av Rampager:

wow-2.4.0-dede-patch.exe <- Detta måste väl ändå vara fel patch ? engb ska det väl vara och inte dede.

Helt korrekt, FZ har fel full patch.

Här är ett ställe med WoW-2.4.0-enGB-patch.exe
http://files.filefront.com/World+of+Warcraft+v240+UK+Patch/;9...

Edit: Vad bra det funkar med FZ forum och länkar ibland....

http://www.fz.se/filer/?id=5474 den stämmer iofs. Bra speed!

Inaktiv

Japp, de flesta som spelar har ju redan patchat upp till 2.3.3.

Full patchen behövs bara om man nyinstallerar eller köpt spelet nyss.

Redaktör

Ber om ursäkt för att vi råkade slänga upp den tyska fullpatchen. Den är borttagen nu, en engelsk är på gång.


signatur
Medlem

Hade hellre sett att S4 kom

Medlem
Skrivet av larante:

Hade hellre sett att S4 kom

Är väl inte långt kvar tills S4 kommer. Med tanke på att man nu tar bort atunements och släpper nya instanser, lär PvP upgradsen inte vara långt borta heller. Jag gissar på 2 månader kanske.

Medlem

"The wellfare epics patch" och snart kommer uppföljaren med s2 för honor


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Någon som haft problem med installern? På min ena dator står det att en fil inte matchar installerns checksum. Men om jag kör med repair tool så hittar den inga fel alls. (Tog patchen härifrån FZ btw).

Medlem

IMO det bästa sättet att patcha är att använda det inbyggda nedladdning tool i själva WoW. Den bygger på torrent tekniken och är rätt så snabbt. Har aldrig haft problem med den.

Medlem
Skrivet av Wingu:
Skrivet av larante:

Hade hellre sett att S4 kom

Är väl inte långt kvar tills S4 kommer. Med tanke på att man nu tar bort atunements och släpper nya instanser, lär PvP upgradsen inte vara långt borta heller. Jag gissar på 2 månader kanske.

näe precis, kanske ännu tidigare=) men man vill ju ändå att den ska komma så fort som möjligt=)

Inaktiv

Tycker det är synd att dem gör det extremt lätt för alla "beginners" att få feta epixx..

sai
Medlem
Skrivet av Caop:

Tycker det är synd att dem gör det extremt lätt för alla "beginners" att få feta epixx..

På vilken grund tycker du det? Som en newbie till WoW som ganska nyligen nådde 70, med ett förflutet i EVE på 3 år där jag var hardcore pvper och ett flertal år innan dess i Quake/SC så ser jag inte någon större anledning till att man måste grinda sig till grundläggande uttrustning bara för att överhuvudtaget kunna tillföra något annat än att vara hackemat till de som har spelat längre.

Efter vad jag har förstått efter att ha pratat med en som spelat WoW mkt längre än mig så kommer den uttrustning som nu kan köpas vara tillräckligt bra för att man kan tävla, men inte vara likvärdig den bättre utrustningen ifrån S2 och S3. Dvs, de som spelat längre har fortfarande bättre förutsättningar, men gapet mellan en helt ny och en som spelat länge har minskat något så att de som är nya åtminstone har en bättre start till att nå dit de äldre spelarna befinner sig.

Eller är det bitterhet för att nya får det lättare än vad du själv hade?

Medlem
Skrivet av Caop:

Tycker det är synd att dem gör det extremt lätt för alla "beginners" att få feta epixx..

"Beginners", vi som har jobb och annat som gör att vi inte kan spela hela kvällar flera dagar i veckan? Tycker det är bra att även vi "beginners" kan ta del av stora delar av spelet fast vi inte kan spela så mycket. Vi betalar ju lika mycket som alla andra varje månad så varför låsa oss ute från alla feta epixx?


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

Medlem

Tycker dem iaf borde byta till superior från Epics. Själva meningen epics är ju att dem är "svåra att få". Däremot får "Beginners-epics" gärna behålla statsen.

Medlem

Det ska ju komma beginner arena gear. Som man ska skunna köpa när man är Honored med de olika pvp faktionerna, honored har väl de flesta som pvpar lite då o då, i vilket fall som helst är det inte svårt att fixa och de verkar bli ett helt okej set, lite sämre än s1 men betydligt lättare att få och du kan spara honorn till annat kanske.

Inaktiv

verkar se tufft ut.. Inga ändringar som gör mig jätteglad på min warrior


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av Caop:

Tycker det är synd att dem gör det extremt lätt för alla "beginners" att få feta epixx..

Vilket bara är bra såhär i slutet av en expansion.
Det ger lite mera liv precis när folk börjar tröttna på det som finns och ger alla en chans att få en lite lättare start vid nästa expansion.

Gen
Medlem

Patchen verkar medföra skumma problem för vissa (som vanligt). Det jag lyckats se hittils är :

* Ljudproblem med Audigy-kort
* Patchingproblem (Zul Aman fil)
* Firewall error vid 99% nedladdat
* Inloggningsproblem (felaktigt användarnamn & lösenord)

Medlem

Väldigt bra patch


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

den ändrings listan är ju inte final :<
på U.S sidan har dom lagt upp den iaf

http://worldofwarcraft.com/patchnotes/

12
Skriv svar