Storpatch till WoW släppt i natt

Medlem

För att göra en instickare till alla som wajnar på att det är enkelt att fixa epix.
Det är väll ändå inte hela världen ? Inte nog med att dem som precis har börjat ska ha svårt å fixa gear(som ni tycker), så är de ju ändå klart underlägsna i skills att tex. pvpa. Gear är inte allt. Tycker du det, så är det bara att skylla dig själv å lära dig mer om din klass och de andra som finns.

Medlem

Hahahh.. Skönast i tråden, bör ju vara clownen som bölar över att "idag är det minsann lätt att få tuffa prylar, på min tid..."

Känns som om det finns ett klart mönster mellan 'leet WoW/MMORPG-spelare och arbetslösa / socialbidragstagare / icke önskvärda medborgare. Trist.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Gen
Medlem

Det som många tycker är att dom kanske överdriver lite. Innan TBC så fanns det bara ett sätt att få tag på epics och det var genom 40-man raids, ja förutom några få craftables.
Sen släpptes TBC med heroic epiks. Därefter kom PvP epics och nu welfare epics. Vem som helst kan ju köra heroics efter att de har nerfats såpass mycket. Epic quality är inte längre epic på det sättet...men men...det blir ju mainstream på ett sätt.

Medlem

Älskar Magister's Terrace!

Inaktiv

fattar inte varför folk whinar om att det e epics... det som e viktigt e väll inte vilken färg namnet på itemet har utan statsen?

Medlem
Skrivet av Gen:

Det som många tycker är att dom kanske överdriver lite. Innan TBC så fanns det bara ett sätt att få tag på epics och det var genom 40-man raids, ja förutom några få craftables.
Sen släpptes TBC med heroic epiks. Därefter kom PvP epics och nu welfare epics. Vem som helst kan ju köra heroics efter att de har nerfats såpass mycket. Epic quality är inte längre epic på det sättet...men men...det blir ju mainstream på ett sätt.

Typ så ja. Men för er som inte är så insatta eller jobbar etc och inte har tid att hardcore raida. Först och främst, skilj på PvP epic och PvE epics (Visserligen börjar dom mer och mer likna varandra vilket i slutändad dödar för någon av de två grenarna) samt förstå lite av grunderna i wow efter TBC. Dom sänkte från 40 till 25 manna, dom fixade två 10-manna instancer, just för dom som inte har tid att hardcora. Problemet är, att vid varje stor patch har dom lagt till mer epics, förbättrade epics, tagit bort attunements på stora instancer, lagt till ännu mer epics som till och med är bättre än dom du får i de första 25-manna instancerna.

Jag har inga problem med massvis med epics, absolut inte. Men jag har problem med att dom uppgraderar dom hela tiden, nuförtiden om man pumpar karazhan och några heroics i veckan kan man byta gear lika ofta som man byter strumpor irl. Detta medför att man glider bananskal genom ett av grundfundamenten i både spelets idé och spelets historia.

Det är lätt att hitta en guild som kör 2-3 25-manna i veckan utan större krav på aktivitet, men inga av dom gillena vill nu spela äldre 25-manna, utan går säkerligen in i Black Temple, som var den senaste låsta instancen, nu upplåst och att kunna sänka illidan med gear du köpt av badges som du fått från karazhan och heroics är att hoppa över alldeles för många steg i historien, och säkerligen något jag tycker alla ska få uppleva. Sänka bossar är kul, men inte längre särskilt belönande på något sätt.

Själv lade jag lite smått av nyligen för att lattja runt lite i lotro istället, men kikar wow nyheter dagligen för att se utvecklingen, och går blizzard denna väg även i nästa exp har jag svårt att se att dom har kvar förtroendet från de spelare som söker lite utmaning

Inaktiv
Skrivet av Supercoca:
Skrivet av Caop:

Tycker det är synd att dem gör det extremt lätt för alla "beginners" att få feta epixx..

Vilket bara är bra såhär i slutet av en expansion.
Det ger lite mera liv precis när folk börjar tröttna på det som finns och ger alla en chans att få en lite lättare start vid nästa expansion.

Det är som sagt vad suveränt för oss som inte kan spendera våra liv framför WoW. Annars finns det ingen chans för oss att uppleva "endgame".

Skrivet av Caop:

Tycker det är synd att dem gör det extremt lätt för alla "beginners" att få feta epixx..

HA HA HA HA alla timmars WoW slit för den coola gearen så när du tillslut fått den så springer varenda nybörjar tomte omkring med samma gear måste svida hårt nu va ? nä jaa äää int bitter


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Bonde söker epic.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Jo men visst gör Druid o Mage lite mer imba, paladiner o warriors behöver vi inte bry oss om...


signatur

La la la lag!

Medlem

kul att alla pve noob klagar på pvp gear

Medlem

Har inte lirat wow på ett bra tag själv. Vad är det nu dom gjort, infört vendingmachines med epics i storstäderna?


signatur

1338 - One Step Above

Medlem
Skrivet av b0ne:

Och det skall nämnas att Blizzard troligtvis fuckat upp här,

90% av dom som uppdaterat får ett felmeddelande när man loggar in.

"Unable to validate game version."

Följ gärna med här, det är över 1000 posts om saken redan, sedan idag bara.

http://forums.wow-europe.com/board.html?forumId=11079&sid=1

Kan ju informera om att det tine är nogon fuckup, det är bara att deras servrar itne var kalra än, läs på innan du whinar, funkar perfa för alles nu.


signatur

P.L.U.R

Inaktiv

Den här NPC:n säljer epics för Badges:
http://www.wowdb.com/npc.aspx?id=25046

Badges får man från Heroic dungeons och uppåt. Det går väl att skaffa runt 15 per dag om man bara kör 3-4 Heroics om dagen. Tittar man på vapnen så är de högre dps än epics som droppar i Black Temple 25-man raid instans. Många har redan innan 2.4 släpptes farmat ihop så de har 100-200 badges eller mer.

Dock så dyker NPC:en inte upp förrän Sunwell offensiven tagit över Armory-delen av staden, så det går inte att köpa nåt än.

Medlem

yes yes : ) äntligen , som ja har väntat.
har inte kunnat sova på tre timmar.


signatur

[http://donqen.blogg.se/]
- Glöm inte alzheimersdagen.

Medlem
Skrivet av b0ne:

Följ gärna med här, det är över 1000 posts om saken redan, sedan idag bara.

Med 9 miljoner spelare +patchen kom först idag så är det väl inte konstigt?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:
Skrivet av b0ne:

Följ gärna med här, det är över 1000 posts om saken redan, sedan idag bara.

Med 9 miljoner spelare +patchen kom först idag så är det väl inte konstigt?

Och med den stora andel wow-narkomaner som finns så. De får abstinesbesvär så fort laddskärmen kommer upp.

Medlem

Nya 5 mannar instancen var ju riktigt kul

Medlem

Jag skall använda denna stora folkmassa vid Isle of Quel'Danas för att leta en ny guild! Sen blir det att raida MT (kom fram till den där voidwalkern Vertixulis eller vad fan han hette, sen var jag tvungen att dra) och Karazhan!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Byt till EVE online då ni tröttnat på WoW

Medlem
Skrivet av seppuko:
Skrivet av Gen:

Det som många tycker är att dom kanske överdriver lite. Innan TBC så fanns det bara ett sätt att få tag på epics och det var genom 40-man raids, ja förutom några få craftables.
Sen släpptes TBC med heroic epiks. Därefter kom PvP epics och nu welfare epics. Vem som helst kan ju köra heroics efter att de har nerfats såpass mycket. Epic quality är inte längre epic på det sättet...men men...det blir ju mainstream på ett sätt.

Typ så ja. Men för er som inte är så insatta eller jobbar etc och inte har tid att hardcore raida. Först och främst, skilj på PvP epic och PvE epics (Visserligen börjar dom mer och mer likna varandra vilket i slutändad dödar för någon av de två grenarna) samt förstå lite av grunderna i wow efter TBC. Dom sänkte från 40 till 25 manna, dom fixade två 10-manna instancer, just för dom som inte har tid att hardcora. Problemet är, att vid varje stor patch har dom lagt till mer epics, förbättrade epics, tagit bort attunements på stora instancer, lagt till ännu mer epics som till och med är bättre än dom du får i de första 25-manna instancerna.

Jag har inga problem med massvis med epics, absolut inte. Men jag har problem med att dom uppgraderar dom hela tiden, nuförtiden om man pumpar karazhan och några heroics i veckan kan man byta gear lika ofta som man byter strumpor irl. Detta medför att man glider bananskal genom ett av grundfundamenten i både spelets idé och spelets historia.

Det är lätt att hitta en guild som kör 2-3 25-manna i veckan utan större krav på aktivitet, men inga av dom gillena vill nu spela äldre 25-manna, utan går säkerligen in i Black Temple, som var den senaste låsta instancen, nu upplåst och att kunna sänka illidan med gear du köpt av badges som du fått från karazhan och heroics är att hoppa över alldeles för många steg i historien, och säkerligen något jag tycker alla ska få uppleva. Sänka bossar är kul, men inte längre särskilt belönande på något sätt.

Själv lade jag lite smått av nyligen för att lattja runt lite i lotro istället, men kikar wow nyheter dagligen för att se utvecklingen, och går blizzard denna väg även i nästa exp har jag svårt att se att dom har kvar förtroendet från de spelare som söker lite utmaning

Tror du ens själv på att folk kan gå direkt in i BT med badge gear o klara illidan?
Många med full badge gear klarar ju knappt bossarna i KZ. Gear är inte allt. Bara för att en attunement försvinner betyder inte det att man kan klara den raiden.


signatur

Gör inte idag vad du kan skjuta upp även imorgon.

Inaktiv
Medlem

RIP!
fan förlorade min ena hund i veckan , RIP till den också , efter 7 års love :(.

Medlem
Skrivet av Json_81:
Skrivet av seppuko:
Skrivet av Gen:

Det som många tycker är att dom kanske överdriver lite. Innan TBC så fanns det bara ett sätt att få tag på epics och det var genom 40-man raids, ja förutom några få craftables.
Sen släpptes TBC med heroic epiks. Därefter kom PvP epics och nu welfare epics. Vem som helst kan ju köra heroics efter att de har nerfats såpass mycket. Epic quality är inte längre epic på det sättet...men men...det blir ju mainstream på ett sätt.

Typ så ja. Men för er som inte är så insatta eller jobbar etc och inte har tid att hardcore raida. Först och främst, skilj på PvP epic och PvE epics (Visserligen börjar dom mer och mer likna varandra vilket i slutändad dödar för någon av de två grenarna) samt förstå lite av grunderna i wow efter TBC. Dom sänkte från 40 till 25 manna, dom fixade två 10-manna instancer, just för dom som inte har tid att hardcora. Problemet är, att vid varje stor patch har dom lagt till mer epics, förbättrade epics, tagit bort attunements på stora instancer, lagt till ännu mer epics som till och med är bättre än dom du får i de första 25-manna instancerna.

Jag har inga problem med massvis med epics, absolut inte. Men jag har problem med att dom uppgraderar dom hela tiden, nuförtiden om man pumpar karazhan och några heroics i veckan kan man byta gear lika ofta som man byter strumpor irl. Detta medför att man glider bananskal genom ett av grundfundamenten i både spelets idé och spelets historia.

Det är lätt att hitta en guild som kör 2-3 25-manna i veckan utan större krav på aktivitet, men inga av dom gillena vill nu spela äldre 25-manna, utan går säkerligen in i Black Temple, som var den senaste låsta instancen, nu upplåst och att kunna sänka illidan med gear du köpt av badges som du fått från karazhan och heroics är att hoppa över alldeles för många steg i historien, och säkerligen något jag tycker alla ska få uppleva. Sänka bossar är kul, men inte längre särskilt belönande på något sätt.

Själv lade jag lite smått av nyligen för att lattja runt lite i lotro istället, men kikar wow nyheter dagligen för att se utvecklingen, och går blizzard denna väg även i nästa exp har jag svårt att se att dom har kvar förtroendet från de spelare som söker lite utmaning

Tror du ens själv på att folk kan gå direkt in i BT med badge gear o klara illidan?
Många med full badge gear klarar ju knappt bossarna i KZ. Gear är inte allt. Bara för att en attunement försvinner betyder inte det att man kan klara den raiden.

Nej jag tror inte att man bara med gear kan klara illidan, det har ju kineserna med tier3 bevisat. Men jag tycker å andra sidan inte att wow är särskilt svårt att vara en i mängden på heller. Det här med skills pay the bill är ju bara överskattat många gånger i wow, och att på ett för snabbt och enkelt sätt vara gear-wise förberedd på tex illidan förenklar ju hela processen och således kapar alla steg förinnan där du efter många om och men bygger upp din karaktärs gear, som trots allt är den största tjusningen med ett mmo.

Cleave: This ability will no longer strike any secondary target which is under the effect of crowd-control spells that break on taking damage. i.e. Polymorph, Sap, etc.

Såna där saker dock, där dom gång på gång förenklar mekaniken gör dock att i slutändand kommer du kunna smälla på illidan utan att ens titta på skärmen.

Inaktiv
Skrivet av seppuko:

Nej jag tror inte att man bara med gear kan klara illidan, det har ju kineserna med tier3 bevisat.

Vad jag förstått så erkände de senare att bilden var delvis fejkad, då de satt på annan gear för screenshoten. De hade inte ubergear, men de hade mix av SSC/TK saker och inte T3.

Inaktiv
Skrivet av Caop:

Tycker det är synd att dem gör det extremt lätt för alla "beginners" att få feta epixx..

Oh noes! Det måste betyda att folk får lika bra gear som du och helt plötsligt så vinner du inte en enda duell...


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

12
Skriv svar