Tappar uppkoppling, mkt skumt

Inaktiv
Tappar uppkoppling, mkt skumt

Hej. Jag har problem med min nya Acer laptop, datorn är rätt bra med bra prestanda. Har inbyggt nätverkskort och trådlöst internet. Problemet är att min webläsare tenderar att tappa internet ibland och man kan inte längre komma fram på webben. Däremot fortsätter Skype och MSN fungera klockrent men man kan altså inte komma fram till hemsidor i varken Explorer eller Firefox. Man får bara felmeddelande could not open the page... Enda lösningen verkar vara att starta om datorn för att får tillbaka internet, innan det lägger av igen efter kanske 15 min. Någon som vet vad som är problemet?

Inaktiv

har du testa att låta din dator va igång en stund när detta fenomen inträffar.

Har liknande problem men min msn börjar logga ut efter några minuter.

Medlem

jag tar över tråden lite kort, då topicen passar mitt problem:
Grejen är att ibland (ganska ofta faktiskt) så tappar nätverkskortet sin uppkoppling mot routern, så att jag inte kan nyttja internet eller nätverk whatsoever, jag har ett belkin trådlöst nätverkskort, 54mbps och har en router av modell belkin, även den 54mbps
Jag hittar inga drivrutiner till routern någonstans på deras egen hemsida, någon som vet vad felet kan tänkas vara?


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

Överbelastning(många Hackare och mycket Traffik), händer för mig också fast inte så ofta.

1
Skriv svar