Mats är snäll

Medlem
Mats är snäll

Tack Mats, sade jag i fredags till Mats, som i all sin välvillighet precis skänkt mig en sak.

Men vad är det för något? Är det något man kan äta? Eller är det något
man kan leka med? Säg inte att det är en överraskning, bara!

Tack Mats, sade jag, och passade även på att fråga vad det var för något underbart jag hade fått.

Mats log, som underbara, välvilliga människor gör när de ska förklara något. Det var då jag förstod att saken jag höll i min hand var en väldigt användbar pryl, något att älska och värdera högt. Mats är min vän, tänkte jag, och såg en gloria uppenbara sig över Mats huvud i mitt huvud.

De hör ihop som ler och långhalm! Vad nu det betyder.

Mats har ett mycket välsmort munläder, tro inget annat. Men hade han varit någon annan, säg Stan the Salesman från Monkey Island-serien, så hade han kanske valt en annan approach för att "sälja" in sin gåva till mig.

Han kunde till exempel ha sagt så här:

"Det finns tre tillfällen då du kommer att behöva den här lattjo prylen. Nummer ett: ifall du blir strandsatt på en öde ö. Nummer två: ifall du bestämmer dig för att resa till jordens medelpunkt eller ut i rymden. Nummer tre: ifall en zombie-epidemi utrotar mänskligheten och du tvingas barrikadera dig i en stuga på landet."

Fatta grymt. Jag hade greppat mojängen och sprungit för glatta livet.

Jaha, det är ett grepp till min DS! Självklart! Eller?

Nu använde ju inte Mats exakt de här orden när han frälste mig med Informationen. Men innebörden var densamma: Du kommer aldrig behöva den här prylen.

Tack Mats, sade jag.

#blogg

Inaktiv
Mats är snäll

Jag får blödande ont i händerna av att hålla i den fyrkantiga DS:en, så jag hade gett Mats en redig kram om han kom med en sån gåva till mig.

Ett av de bärbara konsolernas stora problem. Av någon anledning är de inte sköna att hålla i då man spenderar 8h+ med de spelandes...


signatur

otoboku.se - english is fun
deculture.se - Den enda webtidningen om anime, manga, tv-spel och visual novels på svenska

Heh, greppvänligheten är bara en bonus. Det är egentligen ett extra batteri.


signatur

Kittens are for real!

Inaktiv

Dubbel bonus. Längre speltid och bekvämare speltid, tycker du ska göra som Vox föreslog och ge Mats en "redig kram"


signatur

If its not Sasori, its just not right
Bli min pupil: http://sasorisp.mybrute.com

Inaktiv

Ett "batterigrepp", för att tala i Mats-termer.


signatur

Well, jag säger ju faktiskt ingenstans att jag inte är glad över presenten. Men han kunde ju faktiskt ha sålt in den bättre. Nu var det typ: Ta det här skräpet och stick. Hård men älskvärd, ända in i kaklet.

Gill: lol!


signatur

Kittens are for real!

1
Skriv svar