Inaktiv
Ny dator. duger?

Har beställt en dator som ser ut så här, hur länge kan den hålla som spel dator?

Ps. är inte så bra på detta

AMD Athlon 64 X2-processor 5000+

500 GB (2 x 250 GB ) Seriell ATA-hårddisk
(7200 rpm)

NVIDIA® GeForce 7900 GTX
512 MB videominne

2 GB RAM

Medlem

Ganska länge. Både grafikkortet och processorn är riktigt bra skit. 2GB RAM räcker gott och väl.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Känns det inte mest som att folk som beställt datorer och sen frågar om de är bra redan VET att de är monster?
Men beställer väl inte en dator utan att kolla upp något om den, vare sig kontant eller på avbetalning (hem-pc) eftersom det ändå handlar om en massa pengar?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

hehe, tänkte skriva något liknande, men orkade inte. tveksamt om nån skulle köpa ett 7900GTX utan att veta att det är bra. sen finns det ju folk som köper efter prislappen också


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

vad är poängen med inlägg där folk som redan beställt en dator frågar "om den är bra"....?

om du svarar "du är bara avundsjuk" på detta inlägget så faller du bara in i profilen ännu mera btw ^^


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Inaktiv
Skrivet av prikk:

vad är poängen med inlägg där folk som redan beställt en dator frågar "om den är bra"....?

om du svarar "du är bara avundsjuk" på detta inlägget så faller du bara in i profilen ännu mera btw ^^

jag visste att den va bra, men frågan va hur länge den höll sig bra

köppte den på hem pc

Inaktiv

det är tyvärr en fråga ingen kan svara på, kan vara allt mellan 1-5 år.. beror på miljarder saker

du kommer kunna spela spel till högsta belåtenhet på den i ett par år framöver iaf, så mycket vågar jag gissa


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Suck, ännu en som vill skryta.


signatur
Inaktiv
Skrivet av cammo:

Suck, ännu en som vill skryta.

Ber om ursäkt :<

Medlem

äh, ge MrKanel en chans innan vi börjar med stenkastningen


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

äh, ge MrKanel en chans innan vi börjar med stenkastningen

Gud välsigne dig min vän

Inaktiv

Haha, shoot first ask questions later-mentalitet på oss alla... Förlåt mig om jag sårade dig


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
Skrivet av PaddanL:

Haha, shoot first ask questions later-mentalitet på oss alla... Förlåt mig om jag sårade dig

Låg och störtböla!

Medlem
Skrivet av PaddanL:

Haha, shoot first ask questions later-mentalitet på oss alla... Förlåt mig om jag sårade dig

på tok för mycket krigsspel. dagens ungdom


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Och då fick jag min dator för typ två veckor sen knappt :O... Kan ju gå riktigt illa hehe...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

OffT: Hade en period när jag och en polare spelade TaoFeng (XBOX) 10 timmar om dagen, man klarade inte av omvärlden när man skulle ut med hunden


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

OffT: Hade en period när jag och en polare spelade TaoFeng (XBOX) 10 timmar om dagen, man klarade inte av omvärlden när man skulle ut med hunden

Med en sådan mor som jag har så e det totalt omöjligt att bli beroende.

-Hon kan tjata hon

"UT OCH RÖR PÅ DIG!!!" ekar det högt som F*N

Medlem

haha, fast jag bor ensam. spelar normalt sett inte mer än någon timme i veckan


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv
Skrivet av Hwergelmer:

haha, fast jag bor ensam. spelar normalt sett inte mer än någon timme i veckan

glurk!!!

bara 1 liten jävla timme
är du frisk ?

Medlem

Han kanske är en av dom få som är frisk här på forumet.


signatur

Neva knock on 'eavens door.
Ring da bell an scurry, ee 'ates dat.

Inaktiv
Skrivet av IronHide:

Han kanske är en av dom få som är frisk här på forumet.

rätt min vän;)

Medlem

det är faktist bevisat att det är sunt att spela runt 2 timmar per dag


signatur

"Publiken undanbedes från att kasta in bilder på knasiga katter, som kan distrahera spelarna."
- noaxark

Inaktiv

Vet du var det stog
skulle med glädje visa mamma!!

Medlem

haha, den undersökningen vill jag också se, kanske kan motivera mig till att spela lite mer!


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Stöder grafikkortet DX10 håller den nog ett tag, annars: 13000 i sjön

Inaktiv

Finns ingen nytta (eller nja ingen kanske är ett starkt ord) med att vänta på DX10. Lär dröja länge innan man ens kommer fundera på att byta över förmodligen. Ge DX10 kanske 1 år så får vi se sen


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

Finns ju tydligen redan ett spel som har DX10 som rekommenderat :D... Heros nånting.. Kanske inte kommit ut än iofs...


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Jävlar sikken dator du har köpt :). Kan säga dig den kmr räcka ett tag. Kan man fråga vad du gav för den och var??

Inaktiv

pengar och inte ett öre mer
hem pc

Medlem

Jag kommer ge 6400kr för min nya dator...

AMD 64x2 AM2 +4400
2GB ram DDR2 ( 4x512 )
x1900xt 512
500GB ( 2x250GB )
SB x-fi fatal1ty FPS
DL dvd-brännare
16x dvd
Creative T6060 5.1

känns rätt bra... inte monstret.. men prisvärt..

12
Skriv svar