någon med bra erfarenhet av BBB's 24 mbit adsl ?

Inaktiv
någon med bra erfarenhet av BBB's 24 mbit adsl ?

Jag har BBB's 24 mbit adsl och nu undrar jag om det är någon som har haft detta och har haft konstiga tilfällen då bredbandet har stängt av sig men modemet lyser som det ska.

Detta har hänt mig ett antal gånger och vid varje tillfälle har jag haft BitComet igång och laddat hem. Kan det ha något med att jag laddar hem att göra ?

MVH lussios

Inaktiv

Det kan det ha, tror jag har svagt minne av BitComet problem, jag kör med det hyllade och av mig älskade uTorrent nu men det har börjat segat ner mitt inet senaste tiden :cry:

Inaktiv
Skrivet av lussios:

Jag har BBB's 24 mbit adsl och nu undrar jag om det är någon som har haft detta och har haft konstiga tilfällen då bredbandet har stängt av sig men modemet lyser som det ska.

Detta har hänt mig ett antal gånger och vid varje tillfälle har jag haft BitComet igång och laddat hem. Kan det ha något med att jag laddar hem att göra ?

MVH lussios

Låter bekant med det problemet jag hade i början när jag körde BBB´s 24 mbit. Dock insåg jag till slut att det inte spelade nån roll om du har BBB, Com Hem eller nån annan ISP.

Kör du med ett inbyggt nätverkskort på moderkortet eller ett separat nätverkskort? Jag körde nämligen på ett inbyggt och det gjorde att jag tappade uppkopplingen. Allt såg okej ut på modemet men det fungerade inte. När jag sen bytte så fungerar det klockrent. Så mitt tips om du kör inbyggt är att testa och köra på ett separat nätverkskort.

1
Skriv svar