Vilket PSU behövs?

Era
Medlem
Vilket PSU behövs?

Har nyss köpt en A64 X2 4600+, MSI KN9 Ultra nForce 570 och ett XFX GF7900GT. Har även 3 st hdds, en brännare och ett Creative XFi ljudkort.

Problemet är att när jag kopplar in mer och mer grejor så blir burken totalt instabil. Med 2 st hdds, en network controller avstängd och inget ljudkort går den hyggligt stabilt men kan dö någon gång ibland. Lägger jag till ytterligare en hdd så dör den rätt ofta. Försöker jag installera ljudkortet så dör den så fort drivrutinerna installeras (och kortet 'slås på' antar jag).

Skaffade ett Hiper nätagg på 530W som jag tyckte borde duga.

Nu är frågan, är detta otillräckligt eftersom det strular så förbannat eller är det något annat som är galet? Kan nätagget vara defekt eller kan det vara något annat problem som ger dessa symptom (problem med moderkortet)?

Alla temperaturer ligger inom rimliga nivåer (förutom NB kylflänsen som blir vansinnigt varm - vilket tyvärr verkar normalt).

All hjälp mottages tacksamt.

Inaktiv

min "instinkt" säger "749:- för ett nätagg på 530W - skumt"

men vet absolut ingenting om märket osv..


signatur

Give me death or give me rain - I feel so numb, better give me pain.

Medlem

Ett bZerk, 500W, ATX 2.2, kostar bara 850 kr på gtek.se så jag tror inte att det måste vara kasst bara för att det är billigt. Däremot låter det ju onekligen som att nätagget inte pallar med din rig, även om du har ett 530W nätagg.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

1
Skriv svar