Frontlines: Fuel of War

Medlem
Skrivet av Garenth:

Väldigt roligt i multiplayer enligt mig! Sen så tycker jag inte att man kan klaga så mycket på singleplayer då det är mer som en tutorial där du lär dig hur spelet fungerar inför multiplayer.

Visst, spelet har en hel del problem men inget som inte kan fixas. Jag betalade 399kr för spelet och är definitivt nöjd, tror faktiskt att jag kommer ha mycket roligt med det här spelet i framtiden.

Håller med.
Spelet är mer eller mindre ett renodlat mp spel.

Inaktiv

Har man Call of Duty eller Battlefield så varför köpa detta?


signatur

They once tried to make a toilet paper out of Chuck Norris, but there was a problem. It wouldn't take shit from anybody.

Inaktiv
Skrivet av Daniel_N:

Shooter-genren bevisar återigen att spel INTE är kultur utan snarare bara krass kopierad kommers. Gaming var mer kreativt på 80-talet när spel inte var jätteprojekt på miljontals dollar och själva utvecklingen gjordes på ett fåtal månader av 2-3 personer. Saknar känslan av att bli överraskad många gånger om året av helt nya spelideer. Möjligheterna idag är oändligt mycket större än då, ändå har kreativiteten krympt till i princip noll. Och i DN tjatas det om att spel är "konst" och "kultur". My ass...

Kunde inte sagt det bättre själv, tycker iofs om shooters men man undrar ju vart kreativiteten tagit vägen. Det är förmycket pengar i rullning så ingen vågar satsa på nya koncept utifall de floppar!

Medlem
Skrivet av FZ:

Klarar Kaos att peta ner Battlefield från shootertronen?

Är det inte lite fel att skriva så när ni har testat det på 360?

Skrivet av Daniel_N:

Shooter-genren bevisar återigen att spel INTE är kultur utan snarare bara krass kopierad kommers. Gaming var mer kreativt på 80-talet när spel inte var jätteprojekt på miljontals dollar och själva utvecklingen gjordes på ett fåtal månader av 2-3 personer. Saknar känslan av att bli överraskad många gånger om året av helt nya spelideer. Möjligheterna idag är oändligt mycket större än då, ändå har kreativiteten krympt till i princip noll. Och i DN tjatas det om att spel är "konst" och "kultur". My ass...

Samma sak kan sägas om musik- och film-branschen. Jag antar att du inte tycker att det ska räknas som kultur heller?


signatur

I am become Glyphs. The time of secrets is almost over. A new age approaches.

Medlem

testadew demon på 360 , helt värdelöst spel asså..!

Medlem

tycker själv spelet är riktigt roligt.
Något jag märkte ganska fort är att det är första spelet (som jag spelat) som har lite kraftigare explosioner(syftar på c4) och explosionerna låter bra också.

Medlem
Skrivet av HaZe303:

Jag gillade spelet skarpt, har inte lirat online än. Men singleplayer delen var jättebra på 360:n. Och jag förstår inte vad ni fz pratar om, grafiken är snygg och ljuden bra.

3.8 av 5.

Snygg på krysslåda kanske.. men det luktar väldigt 2005 om det på PC-sidan. Det är ju en klon av allt i BF2.

Platt grafik. Scriptat. Klumpiga kontroller.

Konsolspel ska stanna på konsol.

(Jag gillade ju DC. Varför göra något sådant här?)


signatur

"White Obama Wants You!"

Medlem
Skrivet av Garenth:

Väldigt roligt i multiplayer enligt mig! Sen så tycker jag inte att man kan klaga så mycket på singleplayer då det är mer som en tutorial där du lär dig hur spelet fungerar inför multiplayer.

Visst, spelet har en hel del problem men inget som inte kan fixas. Jag betalade 399kr för spelet och är definitivt nöjd, tror faktiskt att jag kommer ha mycket roligt med det här spelet i framtiden.

Känn dig blåst, det gick för 10kr styck nu i rean

Helt okej spel, men man märker, precis som alla andra säger, att det är plagiat på annat, om inte BF2 så BF2142. Grafiken är faktist okej, även om den har sina svaga punkter då och då. Jag har inte hunnit testa Multiplayer en, med tanke på DEN EXTREMT DÅLIGA SERVICEN så har en ny spelare cirka 4-5 patchar att ladda ner, alla som måste nås på en special sida på den officiela hemsidan, men som det inte finns någon knapp till(Jag hittade den via en fansida...), och där är patcherna indeledae i olika språk, som varierar i varje patch. Det finns inte någon ALL to 2.3.0 utan du får nöja dej med ALL to 1.1.0 och patcha separat utifrån det. Singleplayer kändes väldigt tamt, jag sket i squaden och soloade det mesta, kändes det som. Dom har lite att jobba på.

12
Skriv svar