Take Two höjer sköldarna mot EA

Robot
Medlem
Take Two höjer sköldarna mot EA

Thank god.

Inaktiv

Jag gillar Take two lite extra mycket nu

Medlem

way to go take two!

Medlem
Skrivet av Rave:

Jag gillar Take two lite extra mycket nu


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv

Kan man själv köpa aktier för att förhindra att EA köper upp Take Two eller hur funkar det?

Medlem

Eufori


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

EA can't Take two

Medlem

Om inte EA slutar köpa upp alla spelföretag snart så kommer vi få spela dagens spel för all framtid. Tvivlar på att det kommer så mycket nytt, som samtidigt är bra, om EA ska nosa i utvecklarnas idéer hela tiden... Good job Take Two!


signatur

Hjälp mina drakar genom att klicka på dem, tack <3

Medlem
Skrivet av dosman:

Kan man själv köpa aktier för att förhindra att EA köper upp Take Two eller hur funkar det?

Vet inte riktigt hur det funkar, men du måste ju äga minst 51% av aktierna för få makten över företaget. För det första lär det kosta mer än då har råd med
och för det andra så måste du nog också få de som sitter i Take Two's styrelse att sälja stora andelar av sina aktier för att du sammanlagt ska komma upp i minst 51%.

Att bara köpa ett par aktier som finns på marknaden gör ingen skillnad.

Inaktiv

brukar inte bry mig om EA o att dom är evil ^^ osv men pillar dom på GTA så blir GTAIV det sista i sin stil

Medlem

Oroande utveckling! Om EA skulle lyckas med bedriften att köpa upp take two så kommer 2ksport serien försvinna vilket inte är bra för konkurrensen och kvalitéshöjningen i sportspelen...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Om någon bara kunde skicka en enorm bomb mot EA's huvudkontor...

Inaktiv

Det jag retar mig på när det gäller EA är att de aldrig någonsin kommer med egna idéer. Deras imperium bygger på att hela tiden köpa upp andras idéer. Westwood, Bullfrog, Bioware och tyvärr kommer det aldrig ta slut med tanke på sportspelens och The Sims otroliga popularitet.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem

okay sport spel visst men GTA EA har inte gjort något liknande kommer bli GTA 3 om igen x)

Medlem

Är det ens lagligt att göra såhär? Ett företag får väl inte vara för stort och kunna slå ner all konkurrens? Eller? Hur ligger det till detdära?

Medlem

Bra Take Two


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tänk er ett GTA med nedtonat våld, inga svordomar eller blod! The Horror!

Medlem
Skrivet av SkarZnik:

Det jag retar mig på när det gäller EA är att de aldrig någonsin kommer med egna idéer. Deras imperium bygger på att hela tiden köpa upp andras idéer. Westwood, Bullfrog, Bioware och tyvärr kommer det aldrig ta slut med tanke på sportspelens och The Sims otroliga popularitet.

Verkar som att folk har svårt att fatta att det inte är EA som ska komma med idéerna heller. Det är ungefär som att säga att det är Universal Studios som gjort Jurassic Park, Steven Spielberg's och Michael Crichton's namn står bara med i sluttexten för skoj skull, allt Universal Studios bidragit med är pengar och hype, inget annat. Samma fall gäller de för EA, dom bidrar med pengar och hype, och självklart vill dom ju se till att deras produkter håller sig inom deras standard, även om den standarden kanske inte alltid är så bra.

För övrigt så tycker jag dock att det är bra att Take Two säger ifrån, monopol är aldrig bra för oss konsumenter.

Inaktiv
Skrivet av Mahone:
Skrivet av SkarZnik:

Det jag retar mig på när det gäller EA är att de aldrig någonsin kommer med egna idéer. Deras imperium bygger på att hela tiden köpa upp andras idéer. Westwood, Bullfrog, Bioware och tyvärr kommer det aldrig ta slut med tanke på sportspelens och The Sims otroliga popularitet.

Verkar som att folk har svårt att fatta att det inte är EA som ska komma med idéerna heller. Det är ungefär som att säga att det är Universal Studios som gjort Jurassic Park, Steven Spielberg's och Michael Crichton's namn står bara med i sluttexten för skoj skull, allt Universal Studios bidragit med är pengar och hype, inget annat. Samma fall gäller de för EA, dom bidrar med pengar och hype, och självklart vill dom ju se till att deras produkter håller sig inom deras standard, även om den standarden kanske inte alltid är så bra.

För övrigt så tycker jag dock att det är bra att Take Two säger ifrån, monopol är aldrig bra för oss konsumenter.

Istället för att satsa på utvecklare som redan finns i företaget och genom pengar möjliggöra för dem att skapa nya idéer väljer man att köpa upp andras idéer, licenser.

Tänk om Universal köpt upp LotR mitt i trilogin och sen skitet att spela in sista delen (à la klassisk EA-stil), och sedan köpt upp Star Wars istället för att lägga pengarna på något nytt spännande projekt som kan finnas inom de egna leden....


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Är det ens lagligt att göra såhär? Ett företag får väl inte vara för stort och kunna slå ner all konkurrens? Eller? Hur ligger det till detdära?

Nope det får de inte det är därför det finns Electronic arts, EA games, EA sports, EA sports BIG


signatur

Rädda skogen ät en bäver

Inaktiv

EA, EA, EA, EA, EA, EA, EA, EA!!! tycker dom borde hålla sig jävligt lugna nu bara, alltså jävligt lugna

Medlem

Det jag tycker varit genomgående med EA på sista tiden är att de verkar ligga på sina utvecklare lite väl hårt när det gäller deadlines.. eller så har utvecklarna helt enkelt misslyckats, vet inte vilket. Givetvis inte med alla spel, men det har varit rätt mycket.. tillräckligt att man tvekar då man ser EA-loggan, that's for sure.

Medlem
Skrivet av Taklagarn:
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Är det ens lagligt att göra såhär? Ett företag får väl inte vara för stort och kunna slå ner all konkurrens? Eller? Hur ligger det till detdära?

Nope det får de inte det är därför det finns Electronic arts, EA games, EA sports, EA sports BIG

Fan...

Medlem

EA är en sjukdom. Usch, fy, blä.

Medlem

Good news indeed

Medlem

Det var väl inte länge sen som EA sa förlåt för att de köpt och förstört så mycket och att de skulle dra ner på det? De borde skämmas..

Inaktiv

Börjar hata EA. Kan de inte bara hålla till sitt speltillverkande och inte monopolesering av hela spelindustrin. Har de så låg fantasi att deras små hjärnor måste köpa till sig mer IQ för att skapa roliga spel ? Hoppas någon investment bolag äger Take Two och där igenom köper upp EA istället.

***OUT WITH ELECTRIC ARTS, IN WITH BRAINWORK***


signatur

}{arry }{eck

Medlem

Ni som är GTA fans bör hålla tummarna rejält för att EA inte lyckas köpa Take Two. Varför? Med EA som ägare skulle ni definitivt få ett "mer tillrättalag och mindre upprörande GTA spel". EA är så stora att de inte skulle vilja utsättas för hot om bojkotter av diverse föräldra- och kristna grupper i Usa som har mycket stor makt där. Därav skulle EA i ren självcensur se till att framtida GTA-spel blidkar dessa grupper.


signatur

Inte en chans att jag lägger 1 krona på ett SOE spel i framtiden.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av SkarZnik:

Det jag retar mig på när det gäller EA är att de aldrig någonsin kommer med egna idéer. Deras imperium bygger på att hela tiden köpa upp andras idéer. Westwood, Bullfrog, Bioware och tyvärr kommer det aldrig ta slut med tanke på sportspelens och The Sims otroliga popularitet.

Verkar som att folk har svårt att fatta att det inte är EA som ska komma med idéerna heller. Det är ungefär som att säga att det är Universal Studios som gjort Jurassic Park, Steven Spielberg's och Michael Crichton's namn står bara med i sluttexten för skoj skull, allt Universal Studios bidragit med är pengar och hype, inget annat. Samma fall gäller de för EA, dom bidrar med pengar och hype, och självklart vill dom ju se till att deras produkter håller sig inom deras standard, även om den standarden kanske inte alltid är så bra.

För övrigt så tycker jag dock att det är bra att Take Two säger ifrån, monopol är aldrig bra för oss konsumenter.

Det är inte EA som kommer på idéerna men det är dom som investerar i idéer. Det betyder att EA bestämmer om dom vill ta en risk med en kreativ idé eller inte. Steven Spielberg hade ju aldrig kunnat göra jurassic park om inte Universal gett honom pengar till det.

Det betyder egentligen att EA kommer med idéerna i och med att dom lyfter fram idéerna. Och det som många kritiserar är att dom inte lyfter fram nya idéer utan spelar bara säkra kort.

För övrigt är spore inte alls en speciellt bra idé, och dom satsar bara på det för att
A. Framstå som att dom lyfter fram nya idéer
B. Dom kan stoppa Will Wrights namn på produkten, som skapat världens mest sålda pc-spel, vilket betyder att det inte alls är en speciellet stor satsning.

Slutsats: EA spelar på säkra kort och jag bjuder på att dom faktiskt släpper kvalitativa spel, men dom kommer aldrig släppa ett riktigt mästerverk.


signatur

subterranean homesick alien

12
Skriv svar