Take Two höjer sköldarna mot EA

Medlem
Skrivet av SkarZnik:

Det jag retar mig på när det gäller EA är att de aldrig någonsin kommer med egna idéer. Deras imperium bygger på att hela tiden köpa upp andras idéer. Westwood, Bullfrog, Bioware och tyvärr kommer det aldrig ta slut med tanke på sportspelens och The Sims otroliga popularitet.

De första åren hade dom faktiskt mycket bra spel som gavs ut av dom själva. På 80talet så var det just EA spelen jag såg mest fram emot.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

ja dfet var runt 1998-2000 det hände något konstigt med ea de slutade med pra produkter och började köpa upp allt och alla


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

Det är väl igentligen inget fel i att de köper upp massa företag - problemet är hur de väl sköter företagen när de väl köpt upp dom.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

1. Köp upp
2. Halvera kvalitén och personal
3. Lever på studions goda namn samt titel
4. repeat


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

Ehm whine whine and even more whine.. BF serien är inte alls dålig, NFS spel var kul tills Pro street, FIFA serien o NHL för hockey o fotbolls fanatiker.. Commander and Conquer Serien, Red alert, Tiberium , Medal of Honor (som CoD4 sedan bara kopierade o alla plötsligt avgudar det)... är inte alls dåliga tilar så sluta whina.. och vem sa att Spore är skit?.. det faktist är bland de bästa simulatorerna som någonsin har gjorts även om den ser lite Cartoon aktigt ut...

Skrivet av lordsinner:

Ehm whine whine and even more whine.. BF serien är inte alls dålig, NFS spel var kul tills Pro street, FIFA serien o NHL för hockey o fotbolls fanatiker.. Commander and Conquer Serien, Red alert, Tiberium , Medal of Honor (som CoD4 sedan bara kopierade o alla plötsligt avgudar det)... är inte alls dåliga tilar så sluta whina.. och vem sa att Spore är skit?.. det faktist är bland de bästa simulatorerna som någonsin har gjorts även om den ser lite Cartoon aktigt ut...

lol ja men de spelen hade ju vart bra eller även bättre om EA hade hållt sig borta


signatur
Medlem
Skrivet av lordsinner:

Ehm whine whine and even more whine.. BF serien är inte alls dålig, NFS spel var kul tills Pro street, FIFA serien o NHL för hockey o fotbolls fanatiker.. Commander and Conquer Serien, Red alert, Tiberium , Medal of Honor (som CoD4 sedan bara kopierade o alla plötsligt avgudar det)... är inte alls dåliga tilar så sluta whina.. och vem sa att Spore är skit?.. det faktist är bland de bästa simulatorerna som någonsin har gjorts även om den ser lite Cartoon aktigt ut...

vet inte vad du tänker med men så här är det. EA har sett till att alla dessa spel du nämnt blivit sämre med tiden, undantag är fifa08 detta år men annars är det skrämmande hur dåligt allt blivit...att sedan säga att spore är den bästa simulator som gjort innan det ens har kommit ut i butik visar bara hur dumma dina argument är...


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

STAND YOUR GROUND!

Medlem

Bra av Take 2. EA ska inte äta upp mer fina företag.

Medlem
Skrivet av Preed:

För övrigt är spore inte alls en speciellt bra idé, och dom satsar bara på det för att
A. Framstå som att dom lyfter fram nya idéer
B. Dom kan stoppa Will Wrights namn på produkten, som skapat världens mest sålda pc-spel, vilket betyder att det inte alls är en speciellet

Det är väl smaksak eller? Jag tycker det är en kanon ide och det är ett av de spelen jag väntar på.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv

EA = Electronic A*se?

Tyckte att den vitsen var väldigt kul...

Topic: De försöker antagligen att sätta sig i samma position som Microsoft har i OS(Operating Systems)-branchen, dvs: Få konkurenter så att man kan producera billiga spel till den grå massan och på så sätt tjäna så mycket pengar som är möjligt på kortast möjliga tid.

Om sen spelen är "bra", det är inte så viktigt i det fallet.


signatur

I am become Death, the destroyer of worlds.
- J. Robert Oppenheimer, the Trinity Tests.

12
Skriv svar