Nyhet: PS3:s attach rate skyhög!

Medlem
Nyhet: PS3:s attach rate skyhög!

Attach rate är viktigt att veta då det berättar hur många spel per konsol det säljs. Ofta ser utgivare över dessa siffror när de startar nya projekt. Med andra ord, en hög attach rate är viktigt för att locka utgivare och utvecklare. Då detta menas att lönsamheten för dem kan bli hög. Med detta i tanke så har många utgivare släppt sina bokslut inkl Sony. PS3 har kommat att bli en riktigt spelmagnet med en attach ratio på 7.9 vilket är näst högst av alla "next gen consoles". Först ligger Xb360 på 8.1 vilket är ynka 0.2 enheter högre. Detta är mycket imponerande och visar vilket köpkraft ps3 gamers har.

Fakta: 23,8 mil sålda konsoler som därtill lyckats sälja 189,7 miljoner spel.

Källa: http://www.sony.net/SonyInfo/IR/financial/fr/index.html
Källa: http://www.gamesindustry.biz/articles/xbox-360-attach-rate-gr...

#blogg


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Nyhet: PS3:s attach rate skyhög!

Nu får du allt ta och räkna om det där.

7.9 till 8.1 är faktiskt en ökning på 2.5%

Och jag vettetusan varför du anser att ps3an imponerar men inte 360'n, folk köper ju spel till vad de har..

Medlem

Alltså, va?

Vore det inte betydligt bättre att påpeka hur hög attach rate 360n har istället om den nu har högre?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem
Skrivet av Jokkocze:

Nu får du allt ta och räkna om det där.

7.9 till 8.1 är faktiskt en ökning på 2.5%

Och jag vettetusan varför du anser att ps3an imponerar men inte 360'n, folk köper ju spel till vad de har..

läs om min nyhet. PS3 har nu en attach rate på 7.9 enheter/konsol. Xb360 har 8.1 enheter/konsol. Det blir 0.2 skillnad.

Grejen med nyheten är att attach raten har ökat markant. Då den har legat på kring 5-6 enheter/konsol tidigare.
Folk har sagt att PS3 inte säljer några spel, men detta motbevisa ordentligt nu.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Alltså, va?

Vore det inte betydligt bättre att påpeka hur hög attach rate 360n har istället om den nu har högre?

Attacht Raten har alltid varit hög för xb360 och behöver inte tas upp. Utan det som är intressant är att den tredje mest sålda "next gen"konsolen säljer mer spel än nr1 (wii) och i princip jämsides med nr2(xb360). Vilket är anmärkningsvärt och bör tas upp.

btw. Märkligt att två naiva MS anhängare genast nappar på denna nyhet.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Citat:

Först ligger Xb360 på 8.1 vilket är ynka 0.2% högre.

0.2% skriver du, det stämmer INTE, ökningen är 2.5%. Lär dig räkna.

Och MS-anhängare skulle jag inte precis säga. Fick nyligen välja vilken av mina konsoler jag skulle ha med mig. Blev ps3an så att jag kan knarka Trash Panic.

Medlem

Räknas PSN spel med? Det skulle ju förklara saken.


signatur

Rawr

Medlem
Skrivet av Jokkocze:
Citat:

Först ligger Xb360 på 8.1 vilket är ynka 0.2% högre.

0.2% skriver du, det stämmer INTE, ökningen är 2.5%. Lär dig räkna.

Och MS-anhängare skulle jag inte precis säga. Fick nyligen välja vilken av mina konsoler jag skulle ha med mig. Blev ps3an så att jag kan knarka Trash Panic.

0,089-0,079=0,002

Vad är fel i detta?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av Crawller:

Räknas PSN spel med? Det skulle ju förklara saken.

Vet inte, men antar det.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Jokkocze:
Citat:

Först ligger Xb360 på 8.1 vilket är ynka 0.2% högre.

0.2% skriver du, det stämmer INTE, ökningen är 2.5%. Lär dig räkna.

Och MS-anhängare skulle jag inte precis säga. Fick nyligen välja vilken av mina konsoler jag skulle ha med mig. Blev ps3an så att jag kan knarka Trash Panic.

0,089-0,079=0,002

Vad är fel i detta?

Att attach rate inte räknas i procent?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

0,01 är min gissning på 0,089-0,079 och de här siffrorna har inte med saken att göra, right?


signatur
Medlem
Skrivet av Zelaxe:

Att attach rate inte räknas i procent?

Man kan göra om det till procent för att se skillnaden.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem
Skrivet av redmac:
Skrivet av Zelaxe:

Att attach rate inte räknas i procent?

Man kan göra om det till procent för att se skillnaden.

Ja, om man räknar rätt.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Xbox säljer i snitt 0,2 spel (inte procent) mer per konsol, case closed


signatur
Medlem
Skrivet av Massy:

Xbox säljer i snitt 0,2 spel (inte procent) mer per konsol, case closed

ja vi säger så, då blir alla nöjda.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Tycker fortfarande rubriken är väldigt missvisande, den är fortfarande lägre än 360'ns, som är det enda som igentligen går att jämföra med.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar