Dator nu eller sen?

Medlem
Dator nu eller sen?

Har en gammal trött dator nu så nu ska jag slå till
Så att ungarna kan spela i alla fall men som vanligt ska man vänta eller slå till nu?

Så jag har satt ihop denna lilla burk på Komplett.

Cooler Master Centurion 534 Svart Info

Hiper Nätaggregat ATX 530W Svart, 120mm Fläkt, 4xSATA, 2XPCI-E Info

Western Digital Caviar SE16 250GB SATA2 Info

Corsair Value S. PC5300 DDR2 2048MB Info

Asus P5W DH Deluxe,I975X,Socket-775,ATX, SATAIIx7, Dual-GbLAN, DDR2, 2xPCI-Ex16x16 Info

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket LGA775, 4MB Info

XFX GeForce 7900GT 470M Lite 256MB GDDR3 Info

Win XP och DVD brännare och lite annat man får med ligger i priset också även en Stötsäker kartong .

Enligt mina småkoller så borde detta duga för spel Det spelas WoW och DOD BF2 och sådana spel .

Till en kostnad av 13.263 :- + frakt ca 500:-

Så min budget är nådd där .

Tycker själv det är billigt med tanken på vad en dator kostade för typ 1 år sen.

Så min största fråga är är prylarna utgående att de vill sälja av innan nästa laddning prylar börjar komma eller vad är det frågan om slå till eller inte?

Crille
Ps
Vet att det finns större HD's grymmare Grafikkort(ska ju ha 2 st så småningom)men har inte råd med dessa så jag tog det som jag tror är bra men ni får ju hjälpa mig om det är något ni vill tillägga som ska bytas ut som utgör flaskhalsar mm onödigt med 2048MB minne? mindre gör att jag sparar 800:- värt det ? .

Medlem

2gb minne anser jag som minimum om man köper en ny dator idag.


signatur
Inaktiv

Moderkortet har ju CF (crossfire) stöd... hur funkar de moderkorten att köra i SLI?


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

MKM
Medlem

ser ganska bra ut. själv så ska jag vänta tills G80 serien kommer ut med stöd för DirectX10. och har du tänkt dig vanlig kylning? mycket roligare med vattenkylning eftersom då kan man använda datorn som ett kärnkraftverk, sist jag överklocka till galna hastigheter på över 4ghz så höll jag på att få en härdsmelta men fort gick det. dessutom tycker jag att du borde hitta ett eVGA kort om du ska ha 7900gt och ska du bygga själv eller bygger komplette åt dig? datorbutiken.com har annars ganska bra priser

Inaktiv

Du får nog byta moderkort till ett SLI om du ska ha 7900GT, eller byta grafikkort till ett ATI om du vill ha det moderkortet... Eller?


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

MKM
Medlem

självklart, cross fire är ATI's dubbel grej och SLI nVIDIA's

Medlem

Tack för svaren skall kolla detta med crossfire om man kan köra geforce sli på moderkortet vilket jag tror .

Som jag fattar är crossfire ATI's grafikkort med just den tekniken och att moderkortet inte bara stöder SLI med crossifire kort skall fråga Komplett och se vad de säger .

Skriver in vad de säger i denna tråd när jag har fått svaret ifall någon är intresserad.

Ps
sli är väll standard för 2 kort och crossfire tekniken finns ju bara på vissa svindyra ATI kort ju??

Geforce+geforce= sli?????

Radeon+Radeon= sli??????

Crossfire+crossfire = SLI crossfire????

Har jag totalt blandat ihop detta så fattar jag när jag läst på ASUS hemsida men lätt att fatta fel .

Medlem

SLI är Nvidias standard for 2 kort. Medans ATIs heter Crossfire. Så om du kör med ett GeForce kort så ska du skaffa ett SLI moderkort.

GeForce+GeForce = SLI
Radeon+Radeon = Crossfire

Medlem

Jag skulle rekomendera snabbare minnen, det finns andra varianter av Corsairs minnen med högre frekvenser men för samma peng som man inte behöver vara rädd för att prova.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=312054

Annars ser allt lysande ut.


signatur

I would never lie. I wilfully participated in a campaign of misinformation. - Fox Mulder

Medlem

Ok tack alla stämmer bra det ni skrivit fick detta svar från Komplett
-----------------------------------------------------
Det moderkort som du hänvisar till stödjer crossfire.

Alltså är det ATI-kort du skall köra, va noga med vilka kort du skaffar så att dom är kompatibla med crossfire-tekniken. Man behöver i regel ett master-kort och ett vanligt kort för att köra crossfire. Du kan finna mycket svar på dina frågor på forumet på www.sweclockers.com.
---------------------------------------------------------------

Snabbare minnen ska kolla sedan ska jag ha ett
annat grafikkort med crossfire fast skall kolla om jag hittar ett moderkort med sli istället gillar Geforce bättre .

Crille

Medlem

hehe, nice att komplett hänvisar till sweclockers


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Gen
Medlem

Vad jag hört så låter XFX korten som jetplan. Bör undvikas om man inte orkar med höga ljud. Leadtek är bättre alternativ.

Sen har 7900GT ersatts av det snabbare 7950GT. Det ska inte vara någon prisskillnad där.

Medlem

Hej .

Ska köpa

Sapphire Radeon X1900XT 512MB GDDR3, PCI-Express,ViVo,Dual-DVI-I,Full-Retail Info

Efter mycket om och men så är alla XT XTX radeon kort crossfire men man ska köpa ett Master crossfire kort som tar hand om det . tar ju ett tag att fatta står ju inte klart någonstans.

1
Skriv svar