Bättre Blu-ray med nästa PS3-uppdatering

Robot
Bättre Blu-ray med nästa PS3-uppdatering
Medlem
Bättre Blu-ray med nästa PS3-uppdatering

Herrejävlar i min lilla låda!

Medlem

Det där med att pausa en film gäller väl DVD också? Fast hur ofta händer det egentligen att man vill pausa en film för att sedan ta ur den och sätta in en annan skiva. Måste vara en rätt dålig film då

Flakmonkey
Skrivet av Spectral:

Det där med att pausa en film gäller väl DVD också?

Japp

Medlem

Nån som vet när HOME kommer?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

m1
Medlem
Skrivet av Spectral:

Det där med att pausa en film gäller väl DVD också? Fast hur ofta händer det egentligen att man vill pausa en film för att sedan ta ur den och sätta in en annan skiva. Måste vara en rätt dålig film då

Det är en jäkligt skön funktion när man plöjer igenom dvd-boxar och inte vill bli matad med 5 minuters FBI-varningar på Europas alla språk varje gång man ska se ett avsnitt

Medlem
Medlem

kommer vi få en uppdatering med stöd för mkv. i framtiden?

Medlem

Kul att de släpper nya grejer. Har iof inte kollat på nån BR film än..

Medlem

Men när kommer matroskastödet? o kommer de någonsin överge FAT32-kravet på HDD?

Medlem
Skrivet av MaLiBu:

kommer vi få en uppdatering med stöd för mkv. i framtiden?

du kan inte vara seriös med att de ska stödja det....


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Med uppdateringen ska man även kunna använda psp:n som en fjärrkontorll för att spela upp musik som man har på sin ps3. Alltså styra om så ljudet går ut till högtalarna istället för till psp:n. Så nu slipper jag starta projekorn när jag vill lyssna på musik.

Medlem

redmac: Varför inte? ;-P
Matroska växer ju som bara fasiken och kommer säkert om 2-3år vara populärare än Xvid. Samt då att det är open source, vilket betyder att Sony inte skulle behöva betala licens för att lägga in det i PS3an(så som DivX).

Medlem

Jag hade hellre sett stöd för dts-hd ma. Hur många filmbolag kommer egentligen att utnyttja bd-live?

Medlem
Skrivet av m1:
Skrivet av Spectral:

Det där med att pausa en film gäller väl DVD också? Fast hur ofta händer det egentligen att man vill pausa en film för att sedan ta ur den och sätta in en annan skiva. Måste vara en rätt dålig film då

Det är en jäkligt skön funktion när man plöjer igenom dvd-boxar och inte vill bli matad med 5 minuters FBI-varningar på Europas alla språk varje gång man ska se ett avsnitt

Det är ju då man trycker på Next eller Menu. Brukar funka

Medlem

haha xbox släng er i väggen.

Medlem
Skrivet av SWEBarb:

haha xbox släng er i väggen.

Jesus... Alltså om folk inte fixar att bara äga en konsoll utan att bli fanboys så borde staten gå in och subventionera övriga konsoller så att alla kan äga en av varje, det här börjar bli vansinnigt tröttsamt.

Till topic: Det här verkar sjukt bra. Inte superimponerande features men kul att Sony lägger energi på att förbättra alla delar av konsollen, jag hade nog förväntat mig 110% focus på Home-relaterade funktioner ett tag. Ska bli intressant att se hur (och OM) Microsoft tänker komma ikapp på Blu-rayfronten.

Medlem

Jag kommer ihåg när man köpte en film för att se på själva filmen inte för att få en massa extra material och annat skit. Bort med allt sånt och sänk priset på filmen istället.

Inaktiv
Skrivet av Challe:

Men när kommer matroskastödet? o kommer de någonsin överge FAT32-kravet på HDD?

Matroska kommer antingen dröja länge eller inte komma alls. Samma firmwarekommer att göra så du kan spela upp videoklipp större än 2GB vilket även näms i nyheten.

http://blog.us.playstation.com/2008/03/20/firmware-v220-bring...

Medlem

Ja, det är för att vi lämnat 1980-talet med videoboxar och nes, välkommen till framtiden där man vill ha lite mer än så.
Men visst, att låta filmen komma ut på nätet ser jag inte riktigt meningen med idag, isf skulle jag hellre se
att man fick en onlinekopia när man köper filmen på skiva för att streama på andra ställen än hemma.

Matroska tror jag inte alls på, det är bara en container, dessutom används den idag uteslutande för piratkopierat material, om ngra år när även filmbolag lägger upp filmer på nätet lagligt i den containern kommer stödet till ps3an.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Citat:

Utöver detta levererar uppdateringen även en del småfixar som möjligheten att pausa en film, ta ur skivan och göra något annat för att senare sätta i filmen igen och börja från tidpunkten då du tryckte på pausknappen.

Yes!:up:


signatur

Meep!

Inaktiv

fan va nice med lite updates, den här maskinen kommer bara bli bättre å bättre det e ju ganska uppenbart

Medlem

Det borde väl vara ganska lätt att stödja open source-format om man bara vill, stödjer PS3:an t.ex. OGG? Om inte är det ju värdelöst.

Hursomhelst känns PS3an fortfarande för dyr jämfört med vad man får för pengarna.

Medlem

Jag köpte ett xbox360 och min bror ps3. Gissa vem som är gladast?


signatur

"Danger gleams like sunshine to a brave man's eyes" - Euripides

Medlem

Hoppas dom har förbättrat ljudet en aning för Bluray-uppspelning. Blev lite besviken på det då min DVD lirar galet mycket bättre på den fronten.

Inaktiv

Tycker dom ändå leker Microsoft när dom ignorerar så många fil format.

Medlem
Skrivet av totte08:

Jag köpte ett xbox360 och min bror ps3. Gissa vem som är gladast?

Jag skulle gissa du.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Med risk för att låta som en tolvåring, men... finns det något vettigt sätt att kopiera mp3 till sin ps3 via t.ex ftp, som i moddade xboxar?
Har bara hittat RedKawa än så länge, och det är lite omständigt...

Medlem

slå på share i wmp då får du upp den på ps3:an sen är det bara att kopiera över till hd där ifrån

12
Skriv svar