Medlem
Dela bandbredd

Hej. Det här kanske har diskuterats tidigare men jag hittar inte sökfunktionen, var är den?

Iaf, här kommer frågan.
Finns det något sätt att dela broderligt på bandbredden? Jag har 8mbit och vill kunna dela den med en annan dator, 4mbit på båda. Går det att göra så?
Det går iof att använda netlimiter men då måste man ju ställa in för varje program.

Inaktiv

om du har en router med trafficshaping-möjligheter kan du ställa in sånt där.

sökfunktionen finns under knappen 'forum' i listan till höger.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Ingen trafficshaping i min router...

Ahhh, titta där, en sök knapp! Man tackar

Medlem

Eventuellt kan du sätta ihop en äldre dator och använda den som router, om du känner att ett sådant projekt kan vara spännande. Finns säkert en hel del program som kan forma trafiken efter dina behov därute

Oroa dig inte över att inte hitta sökknappen. Har använt FZ dagligen sedan den här nya versionen kom ut, och jag har fortfarande svårt att hitta den ibland De har designat forumen lite som en del spelföretag gör spel. De har offrat användarvänligheten till förmån för.. originalitet, kanske.

Inaktiv

ipcop och freesco är två bra färdiga brandväggs/routerlösningar, och sen finns ju shorewall (och en hel drös andra) om man har diskutrymme och datorkraft att avvara till en fullstorleks linuxdist.

de två första går köra på i princip vad som helst; en 486:a fungerar utmärkt.
dammsug blocket och soprummet.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

1
Skriv svar