Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2

Robot
Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2

Insatsstyrkan Rainbow är tillbaka. Senast det begav sig var hösten 2006 och serien klev då på allvar över till den nuvarande generationens konsoler. Femton månader senare är det dags för nya terroristattacker på Las Vegas glamorösa gator.


Medlem
FZ.tv testar Rainbow Six: Vegas 2

Bra recension , keep going för fäun FZ

Medlem

Avstår nog att köpa vegas 2


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Låter som de kör Sims expansions modellen, fast nu tar de fullpris istället. Neh, jag gissade att det skulle vara så här, blir nog inget köp inte. Kanske när det finns i budgethyllan om ett år.

Medlem

Saknar gamla goa Rainbow Six (upp till Raven Shield).

Det här ser ju bara ut som hjärndöd-hollywood-action-skit.


signatur

Go for it - ALL or Nothing!

Medlem

Skulle vilja varna alla.. denna är värkligen inte värd 699. Mycket buggar och grafik mässigt nästan värdelös... Mycket besviken


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

Vissa texturer i spelet är sjukt dåliga, iallafall på multiplayerbanorna, dom verkar höra hemma i Duke Nukem 3D. Så grafiken är i många fall inget att hurra över. Sen att hosten tvingas styra de 2 ai gubbarna i coop gör liksom att coop inte blir... tja coop. Generellt så rör man sig ju väldigt mycket fortare osv när man spelar med spelare vilket gör att ai gubbarna bara är i vägen. Dom kunde ju haft dom som en valmöjlighet, fast jag antar att det är bara o sätta dom på hold direkt och sen köra på som vanligt med 2 spelare.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Verka vara rätt okej tycker jag. Kändes lite Metal Gear Solid över det. Har iofs bara spelat Rainbow Six, var aslänge sen det kom, 1997 eller något va? Men det var också ett über seriöst spel.

Medlem
Skrivet av Werzion:

Saknar gamla goa Rainbow Six (upp till Raven Shield).

Det här ser ju bara ut som hjärndöd-hollywood-action-skit.

Jag med, det tillsammans med SWAT och Ghost Recon var skönt taktiska spel där man verkligen kände sig lite smart när man lyckades med banan. Det här verkar mest vara "röj".

Ingen som har koll på om det är nåt nytt SWAT på gång?

Medlem

VEGAS 2 <3


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Såna där FPS-lir är inget för mig. Vill ha reflex-action-aim-och-mos-lir.

Medlem

förra Vegas var as roligt över Xbox live om detta är likadant så kan det vara värt att köpa lite senare, begangnat eller när priserna sänks.


signatur

I9 9900 - RTX 3080 - 32GB - 990 pro

Medlem

Kommer nog köpa detta spelet när det gått ner lite i pris, köpte inte ettan och det verkar ju vara ett bra spel.

Gött med dessa filmrecensioner.
Dock är det väl lite synd på Vegas 2 att det hackar på konsollerna, t.o.m.
Får hoppas att det är lite bättre optimerat på PC, i alla fall.


signatur

Out of everything I've lost, I miss my mind the most!

Medlem

Ursäkta men vad var det jag just kollade på..?

Jämfört med vilka spel är Rainbow Six Vegas 2 fult? Varför var över halva recensionen en jämförelse med de gamla RB6-spelen?

"Om du gillade vegas kommer du garanterat ha mycket kul med det här, men om du förväntade dig en revoultion, eller en återgång till gamla tiders realism kommer du bli grymligt besviken."

Snälla. Det handlar om uppföljaren till Vegas. Att gnälla på att realismen och taktiken saknas det blev tjatigt redan när Lockdown släpptes.

Det jag hörde var 1 och en halv minut gnäll, en halv minut dålig information om vad som är nytt med spelet och bra med spelet. Ni lyckades inte förklara ACES bra (man låser inte upp sprängämnen, man låser bara upp vapen med ACES. Du har alla sprängämnen tillgängliga från början. Rustning, camo och clothing låser man upp med rankerna). Jag vill se längre recensioner, 4+ minuter med faktiskt innehåll, inte flame:ande med stundals konstigt språkbruk (seriöst, "dina medhjälpare?" - knappast facktermen för de andra grabbarna i din special-antiterroriststyrka, eller?)

Medlem

Blir lika irriterad varje gång jag ser vad som hänt med Rainbow 6 serien.
Vegas och Vegas 2 är bra actionspel, men hur många FPS actionspel finns det inte ute?

Annat var det med de första Rainbow 6, dess expansioner och inte minst det underbara Rogue Spear.
Realismen, strategin och planerna samt svårighetsgraden gjorde dom spelen till någonting riktigt annorlunda och specielt.

Riktigt tråkigt att man bestämde sig för att sluta med det när man började göra spel främst till konsol.
Känns som att de hade kunnat kompletera varandra, nu känns det bara trist att man lät rainbow 6 franchisen bli totalt urvattnad och ändra riktining helt.

Medlem
Skrivet av the wookiee:

Ursäkta men vad var det jag just kollade på..?

Jämfört med vilka spel är Rainbow Six Vegas 2 fult? Varför var över halva recensionen en jämförelse med de gamla RB6-spelen?

"Om du gillade vegas kommer du garanterat ha mycket kul med det här, men om du förväntade dig en revoultion, eller en återgång till gamla tiders realism kommer du bli grymligt besviken."

Snälla. Det handlar om uppföljaren till Vegas. Att gnälla på att realismen och taktiken saknas det blev tjatigt redan när Lockdown släpptes.

Det jag hörde var 1 och en halv minut gnäll, en halv minut dålig information om vad som är nytt med spelet och bra med spelet. Ni lyckades inte förklara ACES bra (man låser inte upp sprängämnen, man låser bara upp vapen med ACES. Du har alla sprängämnen tillgängliga från början. Rustning, camo och clothing låser man upp med rankerna). Jag vill se längre recensioner, 4+ minuter med faktiskt innehåll, inte flame:ande med stundals konstigt språkbruk (seriöst, "dina medhjälpare?" - knappast facktermen för de andra grabbarna i din special-antiterroriststyrka, eller?)

Bra sagt

Inaktiv

Speakerröstern är alldes för saklig och det låter bokstavligt talat som att den som pratar är ruskigt uttråkad. Känns som om rösten håller en kort informationssnutt för SVT 2 eller P1, snarare än en spelrecension. Tyvärr :/


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Detta blir ett solklart köp för mig kostar inte som någon sade 700 utan hälften av det på PC. Har redan bokat sedan några veckor. code Alpha GO GO GO


signatur
Inaktiv
Citat:

Du börjar med att formge honom eller henne i ett tämligen begränsat utseendeverktyg - Ubisoft har mycket att lära av EA:s sportspel.

Jag förstår inte riktigt varför man ska gämföra ett fps mot ett sportspel. Jämför du utseendeverktyget mot andra moderna fpser, t.ex. CoD4 är R6V2 överlägset.

Annars kan jag i stort sett hålla med the wookiee.
Lite för lite fokus på spelet och lite för mycket fokus på att gnälla, flera positiva delar som detta spel gör bättre än många andra tas aldrig riktigt upp.
Sen borde speakerrösten ersättas den får videorecension att kännas lite väl tråkig.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Detta blir ett solklart köp för mig kostar inte som någon sade 700 utan hälften av det på PC. Har redan bokat sedan några veckor. code Alpha GO GO GO

Synd bara att man måste ha shader model 3...

Medlem

är det bara jag som tycker att vegas 1 var sjukt dåligt...kanske för jag började spela den för typ 2 månader sen men det var alltså jätte dåligt tyckte jag iaf

Medlem
Skrivet av Darkside666:

Gött med dessa filmrecensioner.
Dock är det väl lite synd på Vegas 2 att det hackar på konsollerna, t.o.m.
Får hoppas att det är lite bättre optimerat på PC, i alla fall.

Öh?


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vet inte om det bara är jag, men jag missar ALLTID betyget av någon anledning, den smyger liksom igenom videon obemärkt och upptäcker det alltid när videon är slut "Hey... betyg?.." och spolar tillbaka.
En idé kanske är att få videon att fokusera på betyget mer? bara för en kort stund.
Kanske få betygraden att blinka till, flytta den till mitten eller något liknande.


signatur

[size="15"]Ugh!?[/size]

Medlem

Känns som ni tar upp mycket negativt och sågar spelet för att sedan ge det 4/5 i betyg!?

Gillade inte första Vegas, dåliga känsla m,m. Så det här kommer jag inte skaffa... ev. prova demot.

Skribent

Första Vegas var underhållande som action-FPS men någon värdig uppföljare till Raven Shield var det inte. Kommer nog att inhandla Vegas två ändå. 2008 ser ut att vara ett ganska torrt år för PC-spelandet.

Inaktiv
Skrivet av bastard:

Första Vegas var underhållande som action-FPS men någon värdig uppföljare till Raven Shield var det inte. Kommer nog att inhandla Vegas två ändå. 2008 ser ut att vara ett ganska torrt år för PC-spelandet.

Que?

Spore, Empire: Total War, Stacraft 2, Warhammer Online, Assassin's Creed, Dawn of War 2 (?), Red Alert 3, Mass Effect, Halo 3 (?), Mafia 2, Far Cry 2, Dragon Age o.s.v. o.s.v.


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av Dr.Muller:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Detta blir ett solklart köp för mig kostar inte som någon sade 700 utan hälften av det på PC. Har redan bokat sedan några veckor. code Alpha GO GO GO

Synd bara att man måste ha shader model 3...

De flesta av dagens grafikkort har SM3.

Inaktiv

Finns det att köpa till PC?


signatur

[b]"I See no God up here..."
Yuri Gagarin 1961

Skrivet av Pliskin:
Skrivet av Dr.Muller:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Detta blir ett solklart köp för mig kostar inte som någon sade 700 utan hälften av det på PC. Har redan bokat sedan några veckor. code Alpha GO GO GO

Synd bara att man måste ha shader model 3...

De flesta av dagens grafikkort har SM3.

Ja har man inte SM3 idag då har man varit ganska insnöad ett tag eller så har man bara spelat WoW senaste 7 åren


signatur
12
Skriv svar