Tom Clancy's Rainbow Six: Vegas 2

Medlem

Jag är väldigt nöjd med spelet, tycker det är jätteroligt online, dock för att det visade sig att jag va bra på det, lite tråkigt när alla bannar en ifrån deras servrar och kallar en för glitcher bara för att man sakta tittar runt en vägg istället för att använda in game covermetoden.


signatur

Gamertag = PiGGe88swe
beroende av supreme commander

Medlem
Skrivet av PiGGeZ:

Jag är väldigt nöjd med spelet, tycker det är jätteroligt online, dock för att det visade sig att jag va bra på det, lite tråkigt när alla bannar en ifrån deras servrar och kallar en för glitcher bara för att man sakta tittar runt en vägg istället för att använda in game covermetoden.

Haha eller hur? I de allra flesta fall så exponerar du bra mycket mer än du behöver om du lutar dig ut ur cover, än om du tar ett par steg tillbaka och sakta går sidleds. Det är bara smart!

Medlem
Skrivet av Werzion:

Saknar gamla goa Rainbow Six (upp till Raven Shield).

Det här ser ju bara ut som hjärndöd-hollywood-action-skit.

Håller med, har ju blivit Counterstrike nu med Vegas typ Hoppas nästa spel blir mer som Raven shield

Medlem

En miss är att man inte kan skjuta sönder lampor och dyl, ingen melee eller möjlighet att knocka motståndare utan att använda vapen, en CQB manöver med kniv hade varit att föredra oxå.

Det finns iget förband i världen inkl polis som inte tränas i användandet av kniv, så att rainbow skulle vara olika har jag svårt att förstå.

Terrorist hunt skulle kunna moddas som man själv vill, inte enbart 3 grader med svårighet samt antal terrorister.

Sen är det ingen större skillnad i svårihetsgrader heller.

om Vegas 1 fick 3/5

Så får inte Vegas 2 mer än 2/5, alldeles för likt 1an, samt många missar som jag tycker att man kunde tagit bort eller ändrat på i 2an.

Multiplayern var inget speciellt heller

/SM


signatur

Denon / Pioneer

Medlem

Jag är svinnöjd med spelet....
Köpte Army of 2 för ett tag sen och bytte in det mot detta i veckan, ångrar mig inte en sekund, ao2 e skit i jmf med detta....
Det är riktigt kul både SP som MP, älskar alla dessa unlocks och ranker man låser upp hela tiden

Redaktör
Skrivet av Andune:

Jag förstår inte riktigt varför man ska gämföra ett fps mot ett sportspel. Jämför du utseendeverktyget mot andra moderna fpser, t.ex. CoD4 är R6V2 överlägset.

Det är utseendeverktygen som jämförs, inte genrerna. Att funktionen saknas i andra shooters gör inte att den automatiskt blir bra.

Skrivet av the wookiee:

Jämfört med vilka spel är Rainbow Six Vegas 2 fult? Varför var över halva recensionen en jämförelse med de gamla RB6-spelen?

Vi tar kort upp gamla Raven Shield-stilen eftersom många längtar tillbaka till den. Men halva recensionen.... ge dig.

Skrivet av the wookiee:

Snälla. Det handlar om uppföljaren till Vegas. Att gnälla på att realismen och taktiken saknas det blev tjatigt redan när Lockdown släpptes.

Det konstateras att realismen tonats ner, men gnäll är det väl ändå inte?

Skrivet av the wookiee:

Det jag hörde var 1 och en halv minut gnäll, en halv minut dålig information om vad som är nytt med spelet och bra med spelet. Ni lyckades inte förklara ACES bra (man låser inte upp sprängämnen, man låser bara upp vapen med ACES. [...]

Videorecensionerna är komplement till textrecensionerna, inga ersättningar. Målet är inte att göra samma sak två gånger, FZ.tv ska vara enklare och kortare. Vill man ha mer info läser man texten.

Innehållsmässigt kan vi bli bättre, feedback där är jättebra - tack för den.


signatur
Medlem

Mycket bra recension! Precis som recensionen så håller jag med om att man saknar raven shield! Kan det inte komma ett spel i samma stil fast i modern tappning och bra AI för en gångs skull?


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Det är utseendeverktygen som jämförs, inte genrerna. Att funktionen saknas i andra shooters gör inte att den automatiskt blir bra.

Den blir möjligtvis inte bra för att den saknas i andra shooters men ska man då gå vidare och säga att husklättringen har att lära av Assassins Creed?

Ni kunde åtmindstånde skriva någonting i stil med
"Du börjar med att formge honom i ett utseendeverktyg som är väldigt imponerande för genren men som fortfarande har mycket att lära utav EA:s sportspel".

Delen i artikeln kanske inte är skriven för att vara extremt negativ men man kan få den känslan när man läser det.

Sen kanske vissa delar utav språket i artikeln bör ses över då det låter lite konstigt och onaturligt.

P.S. Detta ska inte ses som gnäll, era recensioner överlag är väldigt bra men det finns små missar som gör hindrar dem från att bli perfekta.

P.S.S. "Personliga" inlägg som delen om rabiessmittade katter gör definitivt recentionerna roligare att läsa.

Medlem
Skrivet av Tompa:
Skrivet av the wookiee:

Jämfört med vilka spel är Rainbow Six Vegas 2 fult? Varför var över halva recensionen en jämförelse med de gamla RB6-spelen?

Vi tar kort upp gamla Raven Shield-stilen eftersom många längtar tillbaka till den. Men halva recensionen.... ge dig.

Tar kort upp? Nu är jag inte så småsint att jag suttit här och räknat sekunderna, men det nämns upprepade gånger under den 2 minuter korta recensionen.

Skrivet av Tompa:
Skrivet av the wookiee:

Snälla. Det handlar om uppföljaren till Vegas. Att gnälla på att realismen och taktiken saknas det blev tjatigt redan när Lockdown släpptes.

Det konstateras att realismen tonats ner, men gnäll är det väl ändå inte?

Jag uppfattade det som gnäll. Att realismen i spelserien har tonats ner är vi som sagt bekanta med sedan Lockdown, som släpptes för femtioelva år sedan. Kanske dags att sluta blicka tillbaka såpass långt och döma spelet för vad det är, inte vilka dess farföräldrar var?

Skrivet av Tompa:
Skrivet av the wookiee:

Det jag hörde var 1 och en halv minut gnäll, en halv minut dålig information om vad som är nytt med spelet och bra med spelet. Ni lyckades inte förklara ACES bra (man låser inte upp sprängämnen, man låser bara upp vapen med ACES. [...]

Videorecensionerna är komplement till textrecensionerna, inga ersättningar. Målet är inte att göra samma sak två gånger, FZ.tv ska vara enklare och kortare. Vill man ha mer info läser man texten.

Komplement till textrecensionerna? Okej, då förstår jag - men gillar det ännu mindre. Jag vill se riktiga recensioner på en 4-5 minuter á la gametrailers. Det går att hinna med en hel textrecension på den tiden så länge man inte grämer sig över att taktiken och realismen från förr inte finns kvar. Ni tar upp allt det där flera gånger, utan att en enda gång nämna något om taktikelementet i Vegas 2.

Där hade ni kanske kunnat göra en vettig jämförelse, visa bilder/filmer från den gamla goa tiden när man ritade upp planer för hur man skulle tackla byggnaderna för sina olika teams. (på tal om filmklipp - var spelandet i recensionen något ni spelade in själva?)

Skrivet av Tompa:

Innehållsmässigt kan vi bli bättre, feedback där är jättebra - tack för den.

Inte för att låta spydig men innehållsmässigt kan ni ju fundera på att överhuvudtaget ta med just innehåll i spelet? Ni nämnde att det har singleplayer där man spelar Bishop + 2 st "medhälpare", "co-op för 2 spelare" och "terrorist hunt för 4 pers". That's it. Som jag skrev innan så gjordes det åtskilliga referenser till den gamla tidens realism och taktik, inte ett ord om vad man gör i Vegas 2. Ni fiskar ju inte precis på djupet...

Inaktiv

RIKTIGT smart att inte släppa ett demo så man måste ladda ner det om man vill testa om det är ett "AAA" spel eller ett B hype spel.

Medlem

Har bara sett viderecensionen men det märktes att den som recenserat pratar om singleplayer upplevelsen mest.

Rainbow six vegas var för mig upplevelsen över Live och det är väll det dom sattsat mest på i Vegas 2 dom har sagt att dom lagt in sånt som fansen efterfrågat från tidigare spelet.
Hade jag i dagens läge haft mer tid att sitta på live och spela så hade jag köpt Vegas 2 idag, nu får det vänta.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

måst säga att det saknades en sak i recensionen, banorna.. Måst säga att det är bland dom bästa jag spelat, sjukt roliga banor! (singel delen ja hitils bara spelat) större ytor på vissa ställen, äntligen får man användning för sniper på riktigt.

Klar förbättring mot ettan, banorna är kanon!

Antikvitet
Skrivet av the wookiee:

Komplement till textrecensionerna? Okej, då förstår jag - men gillar det ännu mindre. Jag vill se riktiga recensioner på en 4-5 minuter á la gametrailers. Det går att hinna med en hel textrecension på den tiden så länge man inte grämer sig över att taktiken och realismen från förr inte finns kvar. Ni tar upp allt det där flera gånger, utan att en enda gång nämna något om taktikelementet i Vegas 2.

Där hade ni kanske kunnat göra en vettig jämförelse, visa bilder/filmer från den gamla goa tiden när man ritade upp planer för hur man skulle tackla byggnaderna för sina olika teams. (på tal om filmklipp - var spelandet i recensionen något ni spelade in själva?)

Om du vill se videorecensioner som Gametrailers gör dem, titta då på Gametrailers.

Du måste förstå att det finns en viss skillnad mellan oss och Gametrailers. Eftersom de producerar sitt innehåll på engelska når de många, många gånger fler läsare. Det gör att de får in mer annonspengar vilket gör att de kan lägga mer resurser på att till exempel producera video. På FZ är vi två anställda.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Skrivet av John:
Skrivet av the wookiee:

Komplement till textrecensionerna? Okej, då förstår jag - men gillar det ännu mindre. Jag vill se riktiga recensioner på en 4-5 minuter á la gametrailers. Det går att hinna med en hel textrecension på den tiden så länge man inte grämer sig över att taktiken och realismen från förr inte finns kvar. Ni tar upp allt det där flera gånger, utan att en enda gång nämna något om taktikelementet i Vegas 2.

Där hade ni kanske kunnat göra en vettig jämförelse, visa bilder/filmer från den gamla goa tiden när man ritade upp planer för hur man skulle tackla byggnaderna för sina olika teams. (på tal om filmklipp - var spelandet i recensionen något ni spelade in själva?)

Om du vill se videorecensioner som Gametrailers gör dem, titta då på Gametrailers.

Du måste förstå att det finns en viss skillnad mellan oss och Gametrailers. Eftersom de producerar sitt innehåll på engelska når de många, många gånger fler läsare. Det gör att de får in mer annonspengar vilket gör att de kan lägga mer resurser på att till exempel producera video. På FZ är vi två anställda.

Jag tycker iallafall ni gör ett bra arbete och stor insats.


signatur
Inaktiv
Skrivet av BigD:

Blir lika irriterad varje gång jag ser vad som hänt med Rainbow 6 serien.
Vegas och Vegas 2 är bra actionspel, men hur många FPS actionspel finns det inte ute?

Annat var det med de första Rainbow 6, dess expansioner och inte minst det underbara Rogue Spear.
Realismen, strategin och planerna samt svårighetsgraden gjorde dom spelen till någonting riktigt annorlunda och specielt.

Riktigt tråkigt att man bestämde sig för att sluta med det när man började göra spel främst till konsol.
Känns som att de hade kunnat kompletera varandra, nu känns det bara trist att man lät rainbow 6 franchisen bli totalt urvattnad och ändra riktining helt.

Håller med till 100%
Dom gamla Rainbow six spelen var riktigt bra.

Medlem

ehm ändå skulle jag ge spelet 5 av 5... det är riktigt kul och bra gjort faktiskt...så man vill spela mer o mer som BF 2=P

Medlem
Skrivet av SkarZnik:
Skrivet av bastard:

Första Vegas var underhållande som action-FPS men någon värdig uppföljare till Raven Shield var det inte. Kommer nog att inhandla Vegas två ändå. 2008 ser ut att vara ett ganska torrt år för PC-spelandet.

Que?

Spore, Empire: Total War, Stacraft 2, Warhammer Online, Assassin's Creed, Dawn of War 2 (?), Red Alert 3, Mass Effect, Halo 3 (?), Mafia 2, Far Cry 2, Dragon Age o.s.v. o.s.v.

Glöm inte:
Mercenaries 2
Brothers in Arms
Aliens Colonial Marines
GRID

med mera

finns hur många titlar som helst för PCn iår.

Skrivet av zauii89:
Skrivet av SkarZnik:
Skrivet av bastard:

Första Vegas var underhållande som action-FPS men någon värdig uppföljare till Raven Shield var det inte. Kommer nog att inhandla Vegas två ändå. 2008 ser ut att vara ett ganska torrt år för PC-spelandet.

Que?

Spore, Empire: Total War, Stacraft 2, Warhammer Online, Assassin's Creed, Dawn of War 2 (?), Red Alert 3, Mass Effect, Halo 3 (?), Mafia 2, Far Cry 2, Dragon Age o.s.v. o.s.v.

Glöm inte:
Mercenaries 2
Brothers in Arms
Aliens Colonial Marines
GRID

med mera

finns hur många titlar som helst för PCn iår.

Exakt nu har man så att säga lite ammunition när konsol fanboys säger att PC'n är död. 8)


signatur
Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av SkarZnik:
Skrivet av bastard:

Första Vegas var underhållande som action-FPS men någon värdig uppföljare till Raven Shield var det inte. Kommer nog att inhandla Vegas två ändå. 2008 ser ut att vara ett ganska torrt år för PC-spelandet.

Que?

Spore, Empire: Total War, Stacraft 2, Warhammer Online, Assassin's Creed, Dawn of War 2 (?), Red Alert 3, Mass Effect, Halo 3 (?), Mafia 2, Far Cry 2, Dragon Age o.s.v. o.s.v.

Glöm inte:
Mercenaries 2
Brothers in Arms
Aliens Colonial Marines
GRID

med mera

finns hur många titlar som helst för PCn iår.

Exakt nu har man så att säga lite ammunition när konsol fanboys säger att PC'n är död. 8)

Visserligen så är dom flesta nämnda spelen multiplattform, och konsol fokuserade.

Skrivet av Der Untergang:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av SkarZnik:
Skrivet av bastard:

Första Vegas var underhållande som action-FPS men någon värdig uppföljare till Raven Shield var det inte. Kommer nog att inhandla Vegas två ändå. 2008 ser ut att vara ett ganska torrt år för PC-spelandet.

Que?

Spore, Empire: Total War, Stacraft 2, Warhammer Online, Assassin's Creed, Dawn of War 2 (?), Red Alert 3, Mass Effect, Halo 3 (?), Mafia 2, Far Cry 2, Dragon Age o.s.v. o.s.v.

Glöm inte:
Mercenaries 2
Brothers in Arms
Aliens Colonial Marines
GRID

med mera

finns hur många titlar som helst för PCn iår.

Exakt nu har man så att säga lite ammunition när konsol fanboys säger att PC'n är död. 8)

Visserligen så är dom flesta nämnda spelen multiplattform, och konsol fokuserade.

Förstör nu inte den goda stämningen :(, dessutom kommer ju EU: Rome snart. Ett nytt Take Command kommer säkert senare i år också, och de är ju PC exklusiva.


signatur
Medlem

Både de äldre Rainbow spelen och de nyare "Vegas" och "Vegas 2" (Lockdown finns inte i min värld, usch!) är riktigt riktigt bra. Sure, den taktiska och "realism" känslan finns inte längre, men det hindrar inte de nyare från att vara riktigt bra. Jag byter lätt bort 2 coop spelare som vi hade i Vegas mot den stil det är i Vegas 2.

Medlem

Jag har följt rainbow six sen första spelet jag kan bara konstatera att det är med en sorgsen blick jag ser vad spelen har blivit till i dagens läge. Jag anser att Ravenshield hittade perfektionen mellan realistiskt och action. Däremot som alla människor som dras till realism så måste man ju bara förstå att det är pengarna som talar och därför blir det mer pang-pang.

Ang. recensionen tycker jag också att den var lite kortfattad, hur är det att spela multiplayer? Även om ni bara är två anställda så försök gärna att ta med det som är av vikt. Jag förstår varför ni jämför med gamla spelen men det var mycket som missades. Det är lite synd eftersom det här är den första stora titeln FZ.tv videorecenserar då hade man gärna sett att ni la ner lite krut på det hela.

Medlem

omg, fett najs! synd bara att alla nya spel kostar en bra slant


signatur

B lup

Medlem
Skrivet av John:
Skrivet av the wookiee:

Komplement till textrecensionerna? Okej, då förstår jag - men gillar det ännu mindre. Jag vill se riktiga recensioner på en 4-5 minuter á la gametrailers. Det går att hinna med en hel textrecension på den tiden så länge man inte grämer sig över att taktiken och realismen från förr inte finns kvar. Ni tar upp allt det där flera gånger, utan att en enda gång nämna något om taktikelementet i Vegas 2.

Där hade ni kanske kunnat göra en vettig jämförelse, visa bilder/filmer från den gamla goa tiden när man ritade upp planer för hur man skulle tackla byggnaderna för sina olika teams. (på tal om filmklipp - var spelandet i recensionen något ni spelade in själva?)

Om du vill se videorecensioner som Gametrailers gör dem, titta då på Gametrailers.

Du måste förstå att det finns en viss skillnad mellan oss och Gametrailers. Eftersom de producerar sitt innehåll på engelska når de många, många gånger fler läsare. Det gör att de får in mer annonspengar vilket gör att de kan lägga mer resurser på att till exempel producera video. På FZ är vi två anställda.

Jag måste faktiskt hålla med Wookie angående innehållet. Det som fastnade i skallen efter att ha sett recensionen var jämförelserna med de tidigare spelen i serien. Jag kan förstå att ni tar upp att just taktikten har tonats ner men ni behöver som sagt inte upprepa det ett flertal gånger, speciellt inte om ni endast har två minuter att framföra eran åskit på.

En annan grej som jag vill påpeka är att om ni inte hade visat vilket betyg ni gav spelet, så hade jag nog absolut inte gissat på en 4:a. Jag vill inte säga att ni gnällde, men det kändes som att ni tog upp betydligt mycket mer negativt än positivt. Får ett spel en 4:a tycker jag att det borde vara tvärtom.

Som jag även kommenterade i Sins of a Solar Empire-recensionen så skulle de behövas lite mer inlevelse i framförandet. Jag vet att det här en ny grej på FZ och att det antagligen tar lite tid att komma in i det så jag ska inte beklaga mig allt för mycket.

Förövrigt tycker jag att videorecensionerna är ett trevligt komplement till de vanliga textrecensionerna, speciellt om man snabbt vill ha reda på lite mer information om ett spel som man inte har så stor koll på. Men som sagt, det är fortfarande en del punkter som behöver förbättras.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

"berättar" rösten är fortfarande tråkig och låter alldeles för "pedagogisk". Kan gärna förbättra det och låta lite mer intressantare och gladare.


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Har suttit konstant i timtal nu, och vill bara få ihop de där förbenade 420 C.Q.B. poängen för att låsa upp P90, som alltid varit ett favoritvapen i ALLA spel.

Allt som allt; R6V2 får 5/5 av mig. Älskar det.


signatur

"Det är så härligt med ångest..."

Inaktiv

dom enda nackdelarna med vegas2 grafiken känns inte bra dessutom en aningen för lätt jämfört med ettan. men spelet känns roligare levelsystemet e ballt köpvärt yes.


signatur

ToMZoN

Inaktiv

dom enda nackdelarna med vegas2 grafiken känns inte bra dessutom en aningen för lätt jämfört med ettan. men spelet känns roligare levelsystemet e ballt köpvärt yes.


signatur

ToMZoN

12
Skriv svar