Kör Ferraris F1-bil i Gran Turismo 5 Prologue

Medlem
Skrivet av Improved:

texten lyder...

"...För första gången i Gran Turismo-seriens historia kommer du nämligen kunna köpa en F1-bil..."

Förstår inte riktigt, i Gran turismo 3 såfanns det ju F1 bilar där med, polaren hade en F1 bil som har körde med i GT3.

Då är detta knappast en "världsnyhet" eller? Eller har ni missat det?

En sådan här hade polare, och ja jag såg det med egna ögon.

http://www.playstationnotebook.com/GT3/fomrula.jpg

Läs igen. I nyheten står det att för första gången kommer man att kunna KÖPA F1 bilar. I tidigare Gran TUrismo spel så kunde man endast vinna sådana.

Inaktiv
Skrivet av Challe:

Kan detta tolkas som att det kommer vara med andra ferraribilar i GT5?

Ett tips för F1 junkies är dock att testa BMW:s formula ett bil i "Live for Speed". Där förstår man varför förarna får bra pröjs...

Gör man det endast i en BMW eller? förstår varfördom får bra pröjs..?..


signatur

Jag är ett PS3 fan. Jag hatar Xobx 360, inte för att det är dåligt, utan för att det är helt jävla värdelöst.

Medlem
Skrivet av Challe:

Kan detta tolkas som att det kommer vara med andra ferraribilar i GT5?

Ett tips för F1 junkies är dock att testa BMW:s formula ett bil i "Live for Speed". Där förstår man varför förarna får bra pröjs...

Tycker den är bland den lättaste bilarna att köra tack vare antispinn och allt annat tjafs den har, stänger man av det dock, då är det en helt annan femma, och om jag inte misstolkat det är det exakt det de tänker göra i F1, stänga av alla/de flesta hjälpmedel.

Kommer knappt runt en kurva utan att spinna om jag inte kör med analoga pedaler.

Sjukt bra spel f.ö.

Medlem

"Rurounin" Stämmer bra, de har tagit bort tractioncontrol i f1 i år, vilket innebär att de inte längre bara kan "hamra" ner gasen ut ur böjarna. Var skoj att se lite sköna sladdar i första loppet som var i Australien. Tycker också det är helt rätt att ta bort det, blir ju mer förarskicklighet som avgör i och med detta, samt roligare att titta på. Nytt lopp nu i helgen i Malaysia förresten.


signatur

Nothing is power without Control

Skrivet av RawSnake:

"Rurounin" Stämmer bra, de har tagit bort tractioncontrol i f1 i år, vilket innebär att de inte längre bara kan "hamra" ner gasen ut ur böjarna. Var skoj att se lite sköna sladdar i första loppet som var i Australien. Tycker också det är helt rätt att ta bort det, blir ju mer förarskicklighet som avgör i och med detta, samt roligare att titta på. Nytt lopp nu i helgen i Malaysia förresten.

OT:
..5st som kom i mål?!, men jag håller med mycket bättre!


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Inaktiv
Skrivet av redmac:

Fruktansvärt snyggt, det är så att man kan tro att det är ett riktigt foto! *längtar*

Du behöver inte längta länge så länge till...Spelet har redan kommit


signatur

Cobra 11 Crash Time Demo
PSN ID: mikzaSWE

Medlem
Skrivet av RawSnake:

"Rurounin" Stämmer bra, de har tagit bort tractioncontrol i f1 i år, vilket innebär att de inte längre bara kan "hamra" ner gasen ut ur böjarna. Var skoj att se lite sköna sladdar i första loppet som var i Australien. Tycker också det är helt rätt att ta bort det, blir ju mer förarskicklighet som avgör i och med detta, samt roligare att titta på. Nytt lopp nu i helgen i Malaysia förresten.

Trodde inte säsongen börjat än, ska kolla runt lite på nätet och se om jag hittar någon som var snäll nog och lägga upp loppet.

Får väl boka söndagen också, kvalen är inte så intressanta imho ;D

cxl
Medlem
Skrivet av Rolle:
Skrivet av Improved:

texten lyder...

"...För första gången i Gran Turismo-seriens historia kommer du nämligen kunna köpa en F1-bil..."

Förstår inte riktigt, i Gran turismo 3 såfanns det ju F1 bilar där med, polaren hade en F1 bil som har körde med i GT3.

Då är detta knappast en "världsnyhet" eller? Eller har ni missat det?

En sådan här hade polare, och ja jag såg det med egna ögon.

http://www.playstationnotebook.com/GT3/fomrula.jpg

Läs igen. I nyheten står det att för första gången kommer man att kunna KÖPA F1 bilar. I tidigare Gran TUrismo spel så kunde man endast vinna sådana.

Sen är det väl faktiskt så att det är första licensierade F1 bilen också. Den bilen som är på bilden F688, ser fruktansvärt lik ut en Mclaren MP4-4, vilket var den bästa bilen 88, och namnet på bilen i spelet antyder ju att den är från 88 den också. Samma med den som heter något med 94, ser ut som en Williams, den sista Ayrton Senna körde, förvisso inte den världsmästerksapsvinnande bilen 94 men om den var snabbast går att diskutera. Såg också en med 86 i namnet från GT3 samma gäller för den, ser ut som en Williams det med, årgång 86 alltså.

GT4 hade ju också något F1 liknande, men inte heller den var ju en "riktig" så att säga.

Väldigt lockande visuellt sett, men ljudet känns lite mesigt tycker jag, lite pipigt på något sätt. Att de inte använder samples när de gör ljuden är knepigt.

Jag kommer nog ta och boka GT5P, men jag har den japanska utgåvan redan så ifall jag köper det hoppas jag att det finns en sparfil att laddaner för det är mycket att köra om annars.

Medlem

Något som är fruktansvärt surt är att Sony har license på F1 säsongen, meaning att only f1 spel med mera till PS3.

Sewg, säger jag.

Medlem

PS3-an kopplad till hemmabion, playseat monterad och Logi's G25 monterad på playseatet..
Prologue installerat och jäklar va de har körts i helgen !!
Sambon är inte lika imponerad som jag, så för att få lite vuxenpoäng så får jag nog diska och dammsuga i em.
Hoppas sambon går och lägger sig tidigt...
8)


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

12
Skriv svar