Inaktiv
Ny lcd, LG1970HR.

Har precis fått hem min nya LG1970HR och är helnöjd. Knivskarp bild, otrolig kontrast, perfekt ljus, osv. Det enda som stör mig litegrann är att man i spel upplever typ "hack" i bilden (inte tearing, bilden hoppar liksom) när man rör sig exempelvis sidleds nära en vägg. På avstånd märks detta inte och det märks också mycket mindre när man samtidigt kollar sig omkring med musen. Är detta helt enkelt något man får på köpet med alla lcds eller har det med något annat att göra och går det att göra något åt det?

Inaktiv

Testa mixtra lite med v-sync. Se till att upplösning och hz är samma i spelet som i windows.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Kan bara köra 60hz och jag kör enbart native vart jag än är, dvs 1280x1024. Problemet upplevs också med vsync av även fast det märks mindre i allt tearing

Inaktiv

Jadu då kanske det handlar om din hårdvara... Kanske för klen eller nått... Testa uppdatera grafikdrivrutinerna och se om det finns några drivrutiner till skärmen på tillverkarens hemsida... Kanske behövs en uppdatering av drivrutiner till moderkortet också om det inte skulle lösa problemet...
Att du bara kan köra i 60hz verkar lite konstigt tycker jag. Det är väl en ganska bra skärm? DVI och 2 ms? Borde ju i alla fall klara 75 hz... Vad har du för grafikkort och övriga specs?

EDIT: Aha... 60hz via digital... Ja då återstår det väl bara att testa med senare drivrutiner till allt.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Inte orkat testa nya drivisar än, får bli imorrn. Hårdvaran är knappast för klen, 7900gtx, 4800+, 2gb ram, osv...

1
Skriv svar