Saker jag inte tror är sant del 1

Medlem
Saker jag inte tror är sant del 1

Ny bloggserie! Den kanske inte blir lika återkommande som topp 5-tisdag men visst är det skönt att ha saker och ting man kan lita på?

Till skillnad från det här:

Det stämmer, du har just bevittnat en fysisk omöjlighet. För hur tusan kan Humphrey Bogart, Fred Astaire och Alfred Hitchcock alla vara födda under samma år, 1899? It doesn't add up, som Bogey själv hade sagt. Någon har helt enkelt råkat förlägga ett par decennier dem emellan. De kan omöjligen vara lika (döda) gamla.

Nu gäller det bara att övertyga det internationella historieförbundet om misstaget.

Lyckas jag tänker jag propsa på att Bogart får behålla 1899, Astaire får 1912 medan Hitchcock får nöja sig med 1883. Eller 1783.

#blogg

Medlem
Saker jag inte tror är sant del 1

Men med bilder från 1942, 1935 och 1960 så är det snudd på förvriden statistik.

Gör man en mer samtida jämförelse här, här och här så faller siffrorna sig mer riktiga.


signatur

- Ät mig levande.

Nja? Det känns fortfarande helskumt, juh! Dessutom är det ju Gregory Peck du länkar till.

Ännu skummare!


signatur

Kittens are for real!

Medlem

Förlåt. Det här är Astaire.


signatur

- Ät mig levande.

Vad fin han var på den bilden. Var faktiskt en ganska bra dramaskådis, men det föll ju sig ganska naturligt att han gjorde musikaler/komedier på grund av sin talang.


signatur

Kittens are for real!

1
Skriv svar