Är det någon större skillnad?

Medlem
Är det någon större skillnad?

Beställde en ny dator som kommer nu under september...

Tänkte bara kolla om det är någon större skillnad
mellan den processor jag valde :

AMD Athlon 64 X2 4400+ 2.2 HT1000 2x512K 939

och det jag inte valde:

AMD Athlon 64 X2 4200+ AM2

moderkortet är ett:
MB µATX NV A64 AM2 PCIe - RoHS cool'n'quiet

Just att AM2 inte är med i det första kortets namn
var det som fick mig att undra...

Inaktiv

Ja asså det är ju två helt skilda sockets... Så om du ska få i processorn du köpt får du använda en mindre hammare... Men då finns risken att det inte funkar :D...
Det är bara att konstatera att du köpt fel processor till moderkortet!

Bara skicka tillbaka coh byta vettu... Sorry... Kanske hinner du göra det innan de skickar dina grejer...

Otur hehe


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Konstigt eftersom det kommer genom ett hem-pc paket....

jag har inte valt specifika delar...

men jag vet vad du menar... 939.. mm..??

Inaktiv

Ja det är bara hoppas att de har skrivit fel. I något annat hem-pcfall hade de skrivit DDR PC3200-ram istället för DDR2-ram till en AM2rigg... Eller så får du ett 939 moderkort istället som passar processorn, eller tvärtom.
AM2 är en smula med framtidssäkert då den socketen är ny och ska ta över efter 939 som nu inte får några nya processorer... Dessutom är det DDR2-ram som sagt i AM2 vilket är snabbare osv... Huruvida det gör någon prestandaskillnad tvistar de lärde om... Man måste ha minst 800mhz ram för att slå en 939 med PC3200... men men... Ring och googla


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

som paddan säger, många är väldigt klantiga när de specar datorer. om du nu beställt ett färdigt paket kommer du med all säkerhet få en fungerande dator, sen om den är s939 eller am2 blir väl en spännande överaskning .


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Ja minsann... men eftersom det är AM2 moderkort till båda paketen
får man väl hoppas att det både är AM2 processor och ddr2 minnen...

I vilket fall så blir det intressant att se vad man får... men det
känns ju tyvärr lite skumt när man inte riktigt vet vad man köper..

Inaktiv

Japp. Men du borde få AM2. Hem-pc brukar väl inte direkt vara bakåtsträvare, utan skickar sina monsterdatorer, med pinaler i datorn kraftigt nog att driva en mindre kärnkraftverk, till nån 50åring som kollar mailen 3 ggr i veckan... Hehe...
Du borde få en AM2, och det är bara hoppas du får det!


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Fick svaret idag... det var ett tryckfel. Processorn är AM2 och
minnena är DDR2 så allt löste sig fint..

Thank you all for playing!

1
Skriv svar