D- Link 624 Router wireless - strular

Inaktiv
D- Link 624 Router wireless - strular

Hej undrar om det finns någon där ute som kan lösa mitt lilla problem. Saken är den att om jag kör mitt internet via routern så funkar det ett tag sen kopplar det ifrån och sedan på igen. För att utesluta routern så kopplade jag in bara modemet i min dator för att se och då får jag inga avbrott.
Så vad är det som gör att routern gör dessa avbrott hela tiden mycket irriterande, kan någon hjälpa mig ?

Modemet är också av D-link "DSL-300T " så däe borde inte felet ligga?

MVH Kuryakin

Inaktiv

Testat uppgradera routern till den senaste firmwaren? Annars kanske du bara har får tjocka väggar (betong?) eller för långt avstånd så den trådlösa kontakten blir för svag och inte pallar med.

Inaktiv

Har själv en D-ling 624 som betedde sig precis så... problemet försvann genom att uppgradera firmwaren, precis som ovan talare föreslog....

Medlem

Skulle själv vilja säga att D-link routrarna är inget att hurra för, tar 5min för att logga in och du måste logga ut och in igen efter en ändring annars låser den sig helt.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Inaktiv

Byt ut skräpet innan garantin går ut.

Köpte D link på siba för ett x antal månader sen första strula hela tiden bytte in den och fick en ny. Har just nu ingen vidare uppkopplingen på den heller.

Ska byta till netgear som jag såg att siba också hade.

Inget vanligt problem att d link kopplar från.

Konstigt men har bara hört en som e positiv till märket

Ändrade kanal till och från la in shared key wpa wep olika konfigurationer nu håller den konstant signal men signalstyrkan är OBS väldigt låg.

1
Skriv svar