En Massa Effekter

Medlem
En Massa Effekter

Eller som det heter på Engelska.. Mass Effect. Har suttit och spelat detta spel ett tag på 360:n och klarade det denna vecka.
Så vad tyckte jag om det då? Fantastiskt bra spel måste jag nog säga, Men det vet nog många redan som kanske har spelat om detta spel 2-3 gånger? Det som man älskar med detta spel är att man har så många val att välja på. Dock är det inte så många av valen som påverkar spelets gång men dom försöker iaf. Dom har en grym hjälte och en väldigt grym skurk i spelet samt en väldigt bra story, som visar upp sig otroligt mycket mot slutet.

"Won't somebody please think? of the children?"
Det jag inte direkt förstår är hur folk kunde vara så hysteriska över själva "sexscenen". Den var inte direkt sexig och det var inte porrig eller änns närheten av sex. Mjukporr? hmm kanske man kan säga att det var. Men Hysteri pga lite naket i ett spel som även är gjord för lite äldre publik. Det förstår jag inte. Men jag tycker att man kan bli hysterisk över annat som t.ex erhm.. Regnskogen? Anywho! Mass effect ger vad spelaren vill ha. En bra handling med mycket skjutande och tuffa karaktärer.

Mass Effect är ett riktigt underbart spel. Ett spel som påminner en del om Knigts of the Old Republic, vilket inte är så konstigt då det är samma företag som gjort båda spelen. Jag ser fram emot att få fightas igen som John Sheppard mot dom elaka roddbåtarna.

#blogg

Medlem
En Massa Effekter

Sitter också och håller på att köra ut Mass Effect för andra gången. Kör som soldier den här gången också då det verkar som att det passar min spelstil bäst, försökte med nån mer Ability-inriktad klass förut man det passade inte mig alls.
Det som jag tycker är lite coolt är att man blir ju behandlad och får lite olika uppdrag beroende på vilken bakgrund man har valt så berättandet är väldigt dynamiskt.

Nu när jag kör igenom det så försöker jag dessutom prata med mina crewmates emellan uppdragen så mycket som möjligt vilket jag missade förra gången. Tycker att spelet blir ännu mer intressant nu när man får en djupare insikt i karaktärerna och en djupare relation med dom.

Slutligen är det enda dåliga med spelet egentligen att de flesta sidouppdragen inte är särskilt bra och att det ibland är lite svårt att få sina crewmates att göra det man vill.


signatur

E4500@2.800Ghz(8*350) StockVolt, 2GB DDR2 PC5300@700Mhz StockVolt, Gigabyte Radeon HD 4850 512MB, MSI P35 NEO-FI

Medlem

mja.. man struntar rätt mycket i sina crewmates när man har med dom.. vilket är hela tiden. Körde Soldier i början så då kan man göra nästan allt själv. Vilket kändes skönt att man valde rätt i början och inte kom på mot slutet att man spelade fel klass.

Men det har varit väldans bra spel och längtar tills 2:an kommer.

Medlem

Är inne på andra spelomgången nu som en 100% renegade soldat. Missade också tyvärr att man kunde prata med sin crew första gången jag lirade (no sex scene for me!), men denna gången ska jag ta igen det.

Det är som föregående talare sa, man får mer djup i ens karaktärer när man pratar med dom - vilket känns kul.

Att vara 100% elak är också det i sig hysteriskt roligt på sina ställen (I won't spoil anything).

1
Skriv svar