Unreal Tournament III

Robot
Unreal Tournament III

Går det att spela förstapersonspangare med handkontroll? Försäljningssiffrorna säger ja, men likväl hävdar många att det aldrig kommer bli lika kul som att spela med mus och tangentbord. Unreal Tournament III till Playstation 3 ger debatten ny fart - och omvänder tvivlarna?


Medlem
UT III under konsolluppen

UT på konsol är som att måla tennfingurer med en Roller, inte nog med precission

Inaktiv

Epic borde släppa en värdig uppföljare till Unreal, inte massa UT och gears

Inaktiv
Skrivet av Grizzly:

UT på konsol är som att måla tennfingurer med en Roller, inte nog med precission

Jag har spelat det hos en kompis med mus och tangentbord...funkar hur bra som helst

Inaktiv

Vilken skräll! FZ recenserade något som inte var Xbox 360!?


signatur

BioShock är den mest överlägsna komponeringen som släppts under denna halvan av decenniet.

Medlem
Skrivet av Grizzly:

UT på konsol är som att måla tennfingurer med en Roller, inte nog med precission

so true!


signatur

R.I.P The_maxx

Inaktiv

trams att spela fps med gamepad. gämförelsen skulle väl vara at äta soppa med gaffel eller nått.

...så det är bra någon äntligen tar steget och introducerar konceptet till konsollerna. synd bara att det är så många bra spel som man saknat det stödet på, och att det säkerligen kommer släppas många än utan detta stödet.

Medlem
Skrivet av szer0:

trams att spela fps med gamepad. gämförelsen skulle väl vara at äta soppa med gaffel eller nått.

Det är väl upp till var och en om du vill spela på konsol eller pc? Så länge man har kul spelar det ju ingen roll vilken som är bäst.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Det är väl upp till var och en om du vill spela på konsol eller pc? Så länge man har kul spelar det ju ingen roll vilken som är bäst.

jo det håller jag med om, men det finns ju ganska många titlar till konsolerna som inte finns på pc, dessutom så klarar ju ps3:an lite fläskigare grafik än min 6k PC... så det blir dyrt i längden att behöva uppgradera systemet varje gång det kommer ett nytt lir, medans det alltid funkar på ps3:an.....

Medlem

Några tips på mus+tangentbord till ps3?

Förresten, hur är det med kantutjämningen i spelet?

Medlem
Skrivet av szer0:
Skrivet av Ankh:

Det är väl upp till var och en om du vill spela på konsol eller pc? Så länge man har kul spelar det ju ingen roll vilken som är bäst.

jo det håller jag med om, men det finns ju ganska många titlar till konsolerna som inte finns på pc, dessutom så klarar ju ps3:an lite fläskigare grafik än min 6k PC... så det blir dyrt i längden att behöva uppgradera systemet varje gång det kommer ett nytt lir, medans det alltid funkar på ps3:an.....

Det sa jag inget om - min poäng är att de som klankar ner på pc (pågrund av dess pris) eller konsol (pågrund av dess styrning) missar poängen att inte alla kan gilla att spela på samma sätt. Det är ingen som säger att man måste spela ett fps på elite nivå för att kunna ha roligt. Själv har jag inte konsol och spelar inte iheller på någon - pc all the way - men inte fan klankar jag ner på de som har konsol för det vill dom styra med handkontroll så låt dom göra så istället för att gnälla ...vill man lägga ner tio tusentals kronor på en PC - så LÅT människor för guds skull göra det istället för att gnälla


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Inaktiv
Skrivet av Jinx:
Skrivet av Grizzly:

UT på konsol är som att måla tennfingurer med en Roller, inte nog med precission

Jag har spelat det hos en kompis med mus och tangentbord...funkar hur bra som helst

bib
Medlem

Hur många är det som spelar detta spelet online på sina konsoler? PC varianten har ju knappt några lirare alls.

Medlem

UT3:s eventuella konsolframgångar blir ett bra test på om konsolfolk är lättare att tillfredsställa än PC-folk.


signatur
Medlem

Tycker det var alldeles för mycket som fattades i Ut3. Till PC är det fortfarande ut 2004 som är lan spelet.

Inaktiv

Trevlig recension. Valet mellan en ny dator eller en PS3a till hösten hårdnar!


signatur

sibbor: [...]eller hävdar att 60GB PS3 skulle vara en svart, tung, het stekpanna...
Min Blogg: Noir

Medlem
Skrivet av Totts:

UT3:s eventuella konsolframgångar blir ett bra test på om konsolfolk är lättare att tillfredsställa än PC-folk.

Finns i princip inge konkurens med mp fps spel på ps3an.

På pc finns det mycker mer att välja mellan.

Medlem

Asså varför spela ett spel på konsoll om man ändå kommer styra med mus och tangentbord ? det förlorar ju sin charm då ju ska vara lite svårare att strya det ska vara lite krånligare det är ju det som är kul !
För om några börjar köpa tangentborg och mus så kommer man inte ha någon chans om man inte skaffar det själv =/

Medlem
Skrivet av 3lue3ird:

Asså varför spela ett spel på konsoll om man ändå kommer styra med mus och tangentbord ? det förlorar ju sin charm då ju ska vara lite svårare att strya det ska vara lite krånligare det är ju det som är kul !
För om några börjar köpa tangentborg och mus så kommer man inte ha någon chans om man inte skaffar det själv =/

Alla kanske inte har en dator som klarar av spelen, eller vill lägga ut den summa det kostar heller.
Att alternativet mus+tangentbord finns tycker jag är riktigt bra faktiskt men visst kommer det bli så att man kommer få det svårt om man sitter med joypad förmodligen.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av 3lue3ird:

Asså varför spela ett spel på konsoll om man ändå kommer styra med mus och tangentbord ? det förlorar ju sin charm då ju ska vara lite svårare att strya det ska vara lite krånligare det är ju det som är kul !
För om några börjar köpa tangentborg och mus så kommer man inte ha någon chans om man inte skaffar det själv =/

Men som sagt det är ju upp till var och än och spela hur dom vill. Som någon annan sa där uppe, så länge man har kul så.

Sen kan det ju faktiskt vara så att man inte har en dator att spela på utan använder enbart konsol. Då kanske man vill ha mus och tangentbord. Personligen tycker jag absolut inte om att spela dessa spel med handkontroll. Lika väl som jag inte är så intresserad av att spela sport spel på en pc. ;D

Inaktiv

FPS kan vara roligt som fan på konsol, ta CoD 4 t.ex, skitball med Gamepad (å man får bättre precision med tiden) men det är faktiskt en vanesak, tyckte inte alls om det från början. Å jag är ändå en gammal Quake2/Quake3 PC Gamer

Men att FPS är överlägset på PC är ganska självklart imo inget som ens behöver att diskuteras.

Inaktiv

Spela roll om du spelar det på en PC eller Konsol, huvudsaken är väl att du har kul.

Funderar starkt på att köpa detta till PS3, men är dock en jobbig månad. Det kommer för mycket roliga spel


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem

De allra flesta fps funkar alldeles utmärkt på konsoll, visst är lite ovant i början men efter en timme eller två så sitter det ganska bra och spelar du mer så har du inga som helst problem att röra dig och ändå träffa det du vill. Dock så är det ju självklart inte speciellt jämnt att köra mus+tangentbord vs handkontroll, men det är det ju i 99% av fallen inte frågan om heller.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

UT3 är helt klart ett underbart lir på ps3, och faktiskt föredrar jag hk framför mus/tb också.
Dels för att hur jag än ställer in musen så har jag så förbannat mycket eftersläp eller så får jag ytterst ryckiga rörelser från musen. Har då testat flera olika möss också.
Men det kanske är jag som noobar mig.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

Orkar inte läsa recensionen.. Har spelet på pc. Är dodge inaktiverat på konsolen?

Flakmonkey
Skrivet av qbic:

Orkar inte läsa recensionen.. Har spelet på pc. Är dodge inaktiverat på konsolen?

Dodge finns där.

Medlem

Det enda jag tycker är dåligt med FZs recentioner är ju helt klar alla underrubriker, känner sig som ett litet barn som måste ha förklarat för sej hur allt ligger till. Riktigt fult och irriterande xD

Medlem
Skrivet av Oneone:

Det enda jag tycker är dåligt med FZs recentioner är ju helt klar alla underrubriker, känner sig som ett litet barn som måste ha förklarat för sej hur allt ligger till. Riktigt fult och irriterande xD

Det är ju inget fel på lite roliga under rubriker


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Lite konstigt att de låter en gammal UT-fanboy recensera ett UT-spel. Blir det verkligen en objektiv recension då? Men å andra sidan finns det få som vet mer om UT-serien än Nosnos. För övrigt en bra recension tycker jag Kul att gamle räven Nosnos får vädra pennan lite. Nu när den är uppvärmd kan du väl svara de meddelandena jag skickade till dig. Lite dissande att du bara ignorerar mig så. Jag trodde vi var homies men I guess not...:\

Medlem

Riktigt bra spel.


signatur

lootskin@hotmail.com

12
Skriv svar