Red Alert 3 släpps förmodligen vid jul

Robot
Medlem
Red Alert 3 släpps förmodligen vid jul

*Yawn* Samma gamla Generals motor....BOOOORING! fail EA, you fail hard.....

Medlem

Va? Är det generals-motorn? Fan va fint isåfall, då kanske vi dödliga också kan få spela ett nytt spel

Tråkigt att dom inte kan hålla sig till det gamla temat och tvunget måste göra det futuristiskt... I want a classic!

Medlem

Tycker iofs att Red Alert är lite old school och low-tech sci-fi. Coolt på det viset
Tesla coils, chrono soldiers, kirov. Ska vara lite gammalt, lite nytt

Medlem

vem bryr sig?

Medlem

OMG jag vill ha, gimme, gimme, gimme!:heart:


signatur

How can we win when fools can be kings?

Medlem

Spelet ser otroligt ointressant ut.. har redan dock förhandsbokat Kanes Wrath så får väl en beta nyckel så jag kan testa själv.

Generals motorn är en fin motor tycker jag med sina år på ryggen

BFME använder den också

Men det här lär va sista spelet som använder den antar jag.

Inaktiv
Skrivet av Hero_Swe:

*Yawn* Samma gamla Generals motor....BOOOORING! fail EA, you fail hard.....

Är väl inget fel på den?
Blir ett klart köp direkt, CnC: Ra är de bästa i serien enligt mig!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

*Yawn* Samma gamla Generals motor....BOOOORING! fail EA, you fail hard.....

Skulle inte tro det, bygger på samma som C&C 3. Ja det är SAGE engine men den är hårt modifierad.

Du vet att cod1,cod2 & cod4 motorn är en hårt moddad q3 motor, så inte för att det är någon skamm att bygga vidare.

Medlem

Jag hoppas verkligen att dom har med Hell March, spelet skulle bli tio gånger sämre om de inte hade det. Men bara för att det är Coop så har jag som gott redan köpt spelet

http://youtube.com/watch?v=RHycoOExCPE


signatur

Hej! jag är ny här.

Inaktiv

Håller med Hero_Swe, Generals motorn är bra tråkig! Vill ha det som gamla hederliga RA 2, bästa C&C spelet alla tider!

Medlem
Skrivet av Gibbs:

Håller med Hero_Swe, Generals motorn är bra tråkig! Vill ha det som gamla hederliga RA 2, bästa C&C spelet alla tider!

Jag tycker vi skall gå tillbaka till gammal hederlig 2d, så Warcraft 2 motorn blir fint... Lagom avancerat och glad grafik


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Gibbs:

Håller med Hero_Swe, Generals motorn är bra tråkig! Vill ha det som gamla hederliga RA 2, bästa C&C spelet alla tider!

Jag tycker vi skall gå tillbaka till gammal hederlig 2d, så Warcraft 2 motorn blir fint... Lagom avancerat och glad grafik

då ska ni testa SunAge, lagomt bra 2D rts!


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv
Skrivet av Gibbs:

Håller med Hero_Swe, Generals motorn är bra tråkig! Vill ha det som gamla hederliga RA 2, bästa C&C spelet alla tider!

Näst bästa... Red Alert är fortfarande nummer ett på listan. Men klart att Red Alert 3 med Red Alert 2:s visuella stil hade inte vart fel alls.

Gillar inte det där 3d... Isometriskt ska det vara.

Medlem

Screenshotsen får det ju att se ut some en budget variant av Supreme Commander.

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

*Yawn* Samma gamla Generals motor....BOOOORING! fail EA, you fail hard.....

Fel.

I nya PC Gamer stog det att det va en ny motorn.
Den ska ha DX10 och 10,1 stöd. Men dom har inte visat nått med dom effekterna än.

Så får se sen när dom lagt på alla effekter om det blir nå mer skillnad.

För övrigt så är detta ett givet köp.

Medlem

man kan ju inte jämföra ett rts med sup com lol som att jämföra äpplen och apelsiner...

Medlem

grafikmotorn dom använder heter RNA och är en ~60% omgjord c&c3(sage) motor.

Medlem

Hellmarch lär definitivt inte användas, då Frank Klepacki som komponerat den hoppade av när de köptes up, och gick och startade Petroglyph. Är ju inte samma skapare, och verkar dessvärre som att spelet innehåller en seriös ton.

Jag vill ha humor! Liksom RA2, härlig, diskret humor.

Medlem

Längtaar.. Hoppas Yuri är med i spelet.. He kicks ass!

Obey me

Medlem

Blir trevligt. Har inte kört 1:an eller 2:an, även fast jag har dem. Har också beställt Kane's Wrath så får en liten försmak genom att testa betan

Medlem
Skrivet av Loading:

Längtaar.. Hoppas Yuri är med i spelet.. He kicks ass!

Obey me

Det har sagt att han inte kommer vara med tror jag.:\


signatur

Ah, yes. 'Reapers.' The immortal race of sentient starships, allegedly waiting in dark space. We have dismissed that claim

Medlem
Skrivet av Dreamtale:

Hellmarch lär definitivt inte användas, då Frank Klepacki som komponerat den hoppade av när de köptes up, och gick och startade Petroglyph. Är ju inte samma skapare, och verkar dessvärre som att spelet innehåller en seriös ton.

Jag vill ha humor! Liksom RA2, härlig, diskret humor.

Dom kommer faktiskt ha en ny version av hellmarch som themesong, och ra3 kommer innehålla samma typ av humor som ra2.
skulle inte säga att armored bears, laser samurais, squids, apc med en mancannon etc är så seriöst heh..

ni som vill ha lite info på spelet kan besöka denna sida
http://www.gamereplays.org/redalert3/portals.php?show=page&na...

Medlem

Blir då inte ett köp. EA har våldtagit och mördat C&C-serien. Folk sa att Tiberium Wars skulle återvända till rötterna eller nåt sånt. Ja tjena. Typ allt va ändrat och försämrat. Sen att deras patchar står och sparkar på spelet medans det ligger ner gör ju inte saken bättre.

Undviker nog Red Alert 3 och Kane's Wrath (Bara namnet ger ju rysningar).


signatur

Mucha shaka paka

Medlem
Skrivet av Psycho_Mantis:

Blir då inte ett köp. EA har våldtagit och mördat C&C-serien. Folk sa att Tiberium Wars skulle återvända till rötterna eller nåt sånt. Ja tjena. Typ allt va ändrat och försämrat. Sen att deras patchar står och sparkar på spelet medans det ligger ner gör ju inte saken bättre.

Undviker nog Red Alert 3 och Kane's Wrath (Bara namnet ger ju rysningar).

Kanske sant,
Men sedan när har folk någonsin varit nöjda med en uppföljare...:$

Medlem

nja jag vet inte, 1an är bra den finns även i 3d för de som missat det.
http://www.apathbeyond.com/

ea kommer nog att misslyckas med detta. de har ju inte ens fått c&c the first decade att funka på xp


signatur

Robert Bond www.bondmaster.tk
gratis spel från 3drealms: ftp.3drealms.com

Medlem

*suck* om dom inte går tillbaka till formatet att en unit är en jävla gubbe så kanske jag kör spelet.

Men att dom fortfarande kör med SAGE engine gör detta ändå till något kalkon spel...Kan dom verkligen inte alls spendera en snutta lite pengar på att göra en ny motor, med förstörbar terrain eller något? börjar bli trött på att se supervapen som en nuke att inte göra något mer än en liten 2D decal på banan!

Medlem
Skrivet av Hero_Swe:

*suck* om dom inte går tillbaka till formatet att en unit är en jävla gubbe så kanske jag kör spelet.

Men att dom fortfarande kör med SAGE engine gör detta ändå till något kalkon spel...Kan dom verkligen inte alls spendera en snutta lite pengar på att göra en ny motor, med förstörbar terrain eller något? börjar bli trött på att se supervapen som en nuke att inte göra något mer än en liten 2D decal på banan!

Som jag nämnt innan,
Spelar ingen roll sålänge de bygger om den ordentligt... en god referens är motorn som driver call of duty serien.

Det är samma sedan cod1 och ännu längre tillbaka dvs q3 motorn... hårt hårt hårt modifierad för varje spel. SAGE engine som drivit Generals har gjorts om en hel del bara till C&C3 nu ska den göras om till över yttligare 50% så det blir nog bra.

Medlem

Redan till jul?


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Skrivet av Psycho_Mantis:

Blir då inte ett köp. EA har våldtagit och mördat C&C-serien. Folk sa att Tiberium Wars skulle återvända till rötterna eller nåt sånt. Ja tjena. Typ allt va ändrat och försämrat. Sen att deras patchar står och sparkar på spelet medans det ligger ner gör ju inte saken bättre.

Undviker nog Red Alert 3 och Kane's Wrath (Bara namnet ger ju rysningar).

Ursäkta men du har ju faktiskt fel angående Tiberium Wars det är ju i stort sett det enda EA spelet man kan spela.


signatur
12
Skriv svar