Samla pengar till Fable 2 i sommar

Robot
Medlem
Samla pengar till Fable 2 i sommar

Låter som en ganska rolig ide faktiskt. Dessutom verkar de tre spelen vara helt i min smak, så de lär köpas iaf

Medlem

ge mig...


signatur

Your Forum Community reputation has increased by 1.

Medlem

Att fiender inte tappar pengar utan att man måste tjäna dem är väl knappast ett nytt eller revolutionerande koncept, men att allt är till salu låter intressant.

Förvånar mig ofta i spel att monster som uppenbarligen inte har någon nytta av pengar - eller som t.o.m borde vara oförmögna att kunna plocka upp och bära med sig pengar - kan tappa dem som loot.
I Oblivion kan t.ex björnar och vargar tappa pengar (det händer visserligen väldigt sällan men ändå - vad är tanken? Att det skall ha råkat fastna ett guldmynt mellan tassarna eller vaddå?)

Medlem
Skrivet av RazorShard:

...I Oblivion kan t.ex björnar och vargar tappa pengar (det händer visserligen väldigt sällan men ändå - vad är tanken? Att det skall ha råkat fastna ett guldmynt mellan tassarna eller vaddå?)

Vem vet, de kanske ätit upp någon som hade guldmynt i fickan

Men det där med "speciella jobb" är väl bara ett annat namn för quests.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem

"Till skillnad från vanliga rollspel erhålls inte pengar genom fienderna "tappar" pengar när de dör. Istället kommer du tjäna pengar genom att genomföra speciella jobb eller att hjälpa andra."

Also known as quests.

Medlem

Nej, jobben är faktiskt Smed och liknande, man får inga pengar för quest heller vad jag har förstått

Inaktiv
Skrivet av Tiimmy:

Nej, jobben är faktiskt Smed och liknande, man får inga pengar för quest heller vad jag har förstått

helt rätt!

Fable 2 kommer smöra sig i min 360 när jag får det


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av tysonayt:

Vem vet, de kanske ätit upp någon som hade guldmynt i fickan

Jag tvivlar på att vildsvinen i wow har ätit upp folk. Men vem vet...;)

Medlem
Skrivet av kabex:
Skrivet av tysonayt:

Vem vet, de kanske ätit upp någon som hade guldmynt i fickan

Jag tvivlar på att vildsvinen i wow har ätit upp folk. Men vem vet...;)

Några av dem sprang ju dessutom runt utan levrar! så det är ju ingen hemlighet att WoWs vildsvin är freaks of nature!


signatur

Videomupp

Medlem

Föresten, i sommar? Är det något officielt release datum än? Peter Molenuex (Stavning) sa ju att dom (XBLA spelen) skulle släppas några veckor innan själva Fable 2

Medlem

Fable 2 får imponera ordentligt innan det blir ett köp. Men man måste imponeras av Lionheads hypemaskin. Den går inte av för hackor.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Umm mycket snack och typ ingen verkstad alls som vanligt? Låter ju mest bara irriterande och om man har ihjäl banditer så borde man ju ändå ha viss chans att få lite loot?


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Kommer man att kunna sälja prositution? Seriöst?

Inaktiv
Skrivet av Philip:

Kommer man att kunna sälja prositution? Seriöst?

Tror inte han menade "allt" på det sättet, tvivlar på att människor kan köpas och säljas som slavar.

Medlem

http://korturl.se/xpnf

Glo igenom filmerna, så ser ni att allt inte bara är hype.:)


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Är förståeligt skeptisk efter Fable 1. Men det ser onekligen kul ut. Och iden om att börja bygga up en guld-kassa på förhand är riktigt kul.


signatur
Medlem

Första spelet var trevligt. Körde det på PC. Kommer tvåan också på PC blir det nog ett köp.

Medlem

Första spelet var ju bra, men det var alldeles för kort (4-5h, vafan?!), så jag hoppas bara att tvåan blir längre. Förhoppningsvis har de lärt sig att sitt misstag och rättar till det

Medlem

Tycker också första spelet var bra. Blir ett givet köp detta.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Gillade oxå första spelet, men som sagt på tok för kort och alldeles för lätt. Tror det tog mig sex timmar första gången och dog inte en enda gång, lite mer borde man kunna förvänta sig sig.

Dock hade jag skitkul hela tiden och även andra gången jag sprang igenom spelet. Om jag har en 360 när Fable 2 släpps är det ett givet köp, skulle nog kunna säga att jag ser fram emot det lite


signatur

Cause i need to watch things die

Inaktiv

Jag läste någonstans att det har gått rykten om att Fable 2 ska komma till PC. Dock några månader efter 360-releasen.

Skrivet av WildThing:
Skrivet av kabex:
Skrivet av tysonayt:

Vem vet, de kanske ätit upp någon som hade guldmynt i fickan

Jag tvivlar på att vildsvinen i wow har ätit upp folk. Men vem vet...;)

Några av dem sprang ju dessutom runt utan levrar! så det är ju ingen hemlighet att WoWs vildsvin är freaks of nature!

förvånansvärt många faktiskt


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

1
Skriv svar