The Sims 3 presenterat

Robot
Medlem
The Sims 3 presenterat

Fan va najs, gillade båda Sims spelen men laddnignstiderna och att man är fast i samma hus(utan expansioner) var en av mina största irritationsmoment. Ska bli kul att testa detta!


signatur

Jag gillar att spela spel och snacka skit samtidigt: http://www.youtube.com/user/ManChildKart

Medlem

Låter som bra förbättringar.

Medlem

Äntligen, min flickvän kommer bli överlycklig, hon har räknat dagarna

Inaktiv

Haha har inte varit nått jättestort fan av Sims.. men vadå, online? Ska det vara så jättesvårt? Flytta in i ett megakvarter = nån slags server. Och sen då när man är inloggad i spelet så är man hemma. Då kan folk ringa en. Och sen vill jag ha mycket möjligheter. Ska starta en maffia och köra på utpressning osv. Gärna stadskupp också! Men ja vet inte, tror jag har för höga förhoppningar

Citat:

Och möbler kan placeras på diagonalen!

Skrattade högt. 8):D

Medlem
Skrivet av Spuutniik:

Haha har inte varit nått jättestort fan av Sims.. men vadå, online? Ska det vara så jättesvårt? Flytta in i ett megakvarter = nån slags server. Och sen då när man är inloggad i spelet så är man hemma. Då kan folk ringa en. Och sen vill jag ha mycket möjligheter. Ska starta en maffia och köra på utpressning osv. Gärna stadskupp också! Men ja vet inte, tror jag har för höga förhoppningar

Dom har ingen anledning att satsa så högt, tyvärr. Det gamla vanliga säljer som smör.

Inaktiv

Det såg riktigt bra ut. Och det låter bra, får bli ett köp av det när de kommer.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av Spuutniik:

Haha har inte varit nått jättestort fan av Sims.. men vadå, online? Ska det vara så jättesvårt? Flytta in i ett megakvarter = nån slags server. Och sen då när man är inloggad i spelet så är man hemma. Då kan folk ringa en. Och sen vill jag ha mycket möjligheter. Ska starta en maffia och köra på utpressning osv. Gärna stadskupp också! Men ja vet inte, tror jag har för höga förhoppningar

finns det inte sims online redan.

enda som skulle få mig att spela var om man kunde tortera sina grannar och dra runt som serie mördare haha.

blir rätt så gammalt att låsa in simsen i ett litet rum utan dörrar tills dom dör i sitt eget urin.


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av Final_Frontier:
Citat:

Och möbler kan placeras på diagonalen!

Skrattade högt. 8):D

Ja det är egentligen den största nyheten i Sims 3 tycker jag.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv

Det här ser jag fram emot.

Och fy sjuttan så många det är som är avundsjuka på Maxis och EA.

Inaktiv
Inaktiv
Skrivet av DonGrif:
Skrivet av Final_Frontier:
Citat:

Och möbler kan placeras på diagonalen!

Skrattade högt. 8):D

Ja det är egentligen den största nyheten i Sims 3 tycker jag.

Av bilderna verkar man ju dock ändå inte kunna placera möblerna helt fritt, varför i hela friden inte? Helt sjukt ju, man vill ju att möblerna ska stå lite "verkligt" och inte 35cm från väggen osv..

Och var är kantutjämningen Maxis?

Medlem

Och varför skrev du om det i två inlägg?


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv

Blöh, trodde inte det första gick iväg, hade tydligen fel.:)

Medlem

Oh det här ska bli kul att testa. Båda tidigare spelen har ju varit rätt kul ett tag. Hoppas det finns mer att göra än att bara laga mat, jobba och sova nu
Synd att grafiken inte verkar så speciellt uppdaterad överhuvudtaget, men men..

Inaktiv

*Cries* MAKE IT STOP - PLEASE!! - I BEG YOU - MAKE IT STOP

Inaktiv

Tycker grafiken var mer än tillräcklig särskilt med tanke på att jag aldrig kommer att spela det.

På tal om det, hur stora bröst kan man ge tjejerna?

Medlem

Hade man kunnat rotera möbler helt fritt osv, samt haft valmöjlighet att de ska "klistras" i rutnät så hade det varit ett plus. Att de går att ställa på diagonalen borde ha varit självklart från Sims 1.

Sen vet jag inte om det är någon övrig poäng med det... men man lär väl testa

Medlem

Orka vänta tills 2009 :/

Medlem
Medlem
Skrivet av Elit-mannen:

Bara till pc ?

Vi har inte fått någon info om till vilka plattformar spelet kommer. Pc är det som vi vet än så länge.


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

Inaktiv
Skrivet av Elit-mannen:

Bara till pc ?

Garanterat. Kommer väl spin-offs som frångår orginalspelet som vanligt till konsolerna senare.

Vad gäller grafiken är det väl inte så oväntat att de inte gör den särskilt mycket bättre då det nu krävs att en bra mycket större omgivning ska laddas och synas samtidigt nu, och för att inte tappa den stora konsumentgruppen som inte har så grymma datorer kan de inte fläska på hur mycket som helst.

Medlem
Skrivet av Spuutniik:

online? Ska det vara så jättesvårt? Flytta in i ett megakvarter = nån slags server. Och sen då när man är inloggad i spelet så är man hemma. Då kan folk ringa en. Och sen vill jag ha mycket möjligheter

Det du talar om kommer att till sommarn komma till Sony PS3, nämligen Home

Där kan man fritt inreda sina hem, ställa möbler på diagonalen, kasta möbler omkring sig och eller ställda de på varandra.

Dessutom kan man se på bio (streama filmer) osv.. Hade Sony bara implementerat andra aspekter såsom fysiska behov, lite sporter (bortsett ifrån bowling, biljard osv.) så hade de haft många element som EA var tvugna att bräcka.

Skämt åsido, Home är inte meningen att bli något "simulator" (om man nu kan kalla The Sims för det?), men jag tycker EA borde lära ett och annat därifrån.

Kanske t.o.m. samarbeta med Sony och förbättra Sonys onlinetjänst? På så vis kanske Sony skulle kunna få fart även på EA's PS3-spel...

Medlem

Att ställe möbler på diagonalen och placera dem utan hänsyn till rutnätet gick i 2:an med några enkla kommandon i konsolen. Det går även att bygga källare och halvhöga väggar m.m. om man undersöker lite. Var länge sen jag spelade något sims nu...

Inaktiv

Flickvännen kommer bli tokig när hon ser detta.


signatur

sleeplezz

Medlem

Inte dags att uppgradera grafiken liten.. Tycker de inte ser så speciellt ut. Säkert massor ut av nyheter kommer läggas till.. men usch sån tråkig grafik.

Medlem

Nyhet:

Alla dessa funktioner man kan göra i The Sims 3 kan jag också göra i verkliga livet. Det ni.

Medlem
Skrivet av Spuutniik:

Haha har inte varit nått jättestort fan av Sims.. men vadå, online? Ska det vara så jättesvårt? Flytta in i ett megakvarter = nån slags server. Och sen då när man är inloggad i spelet så är man hemma. Då kan folk ringa en. Och sen vill jag ha mycket möjligheter. Ska starta en maffia och köra på utpressning osv. Gärna stadskupp också! Men ja vet inte, tror jag har för höga förhoppningar

Fanns någon online verition men den floppade.

Inte för att jag spelar det (tycker dock det har sin charm) men en onlinefunktion inte vara för mycket begärt. Något Socialt MMO eller något. Passar också målgruppen precis. Även i mindre skala (typ en server där varje person är en familjemedlem hade funkat.

Känns som om att 3:an annars bara kommer att bli en upputsad verition av 2:an precis som 2:an var av 1:an. Fast det är ju trots allt EA vi snackar om och inovation är inte deras starka sida.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem
Skrivet av Naraccas:

Fanns någon online verition men den floppade.

Jepp: The Sims Online

Det floppadet som sagt och lades ned. Nu har det tagit upp igen och utvecklas under namnet EA-Land och går att ladda hem gratis:
http://ea-land.ea.com


signatur

Hell Tengil, vår befriare!

123
Skriv svar