CPL lägger ner verksamheten

Robot
Inaktiv
CPL lägger ner verksamheten

Synd...

Medlem

En stor förlust för vår underbara spelvärld.
R.I.P CPL

Medlem

Har inte orkat följa CPL så noga längre då det finns så många olika spel med. Förut läste jag, kollade på matcher så ofta jag kunde mest Schroet Kommando (SK.Swe)

Medlem

Kommer inte ihåg när man spelade CS och drömde om CPL

Medlem

Glömde bort CPL för typ 6år sen, visste inte att dom fortfarande fanns. Men tråkigt för dom

Medlem

Synd, fast det kommer kanske något annat.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Trist detta. Undrar vad som händer med CPL spelet som John Romero arbetade på.

Inaktiv

Bra, ner med skiten.


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

rbL
Medlem

Dvorak: "Trots att CPL i förra veckan offentliggjorde sin nedläggning så lever spelet Severity vidare." från en annan sida.

Medlem

Angel Munoz kan ju fara åt helvete och samtidigt ta med sig CPL dit. Sen kan man gott lägga ned e-sport också och gå tillbaka till anledningen till att man överhuvudtaget spelar - för att ha kul - inte vinna pengar.

Medlem

@erge, kan man inte göra både och?


signatur

På Internet kommunicerar vi mestadels med text. Om du således skriver som en idiot får du finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Inaktiv

Håller med erge 100% därav min förra kommentar, nu spelas det spel enbart för att det finns pengar att hämta i potten. som det där jävla skit FPS'et alla hatade men ändå spelade för att det ordnades en tävling i det med pengar i potten och som i sin tur fatalityfjanten vann


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

hmm har alldrig brytt mig.. så inte någe stor förlust för mig.. finns fortfarande teams o tävlingar man kan tjäna pengar på...

Medlem
Skrivet av erge:

Angel Munoz kan ju fara åt helvete och samtidigt ta med sig CPL dit. Sen kan man gott lägga ned e-sport också och gå tillbaka till anledningen till att man överhuvudtaget spelar - för att ha kul - inte vinna pengar.

så man kan inte tycka att det är kul att tävla då?

Har lätt haft mina roligaste spelstunder när jag lirat i klan i diverse spel.

läskigt att vår gamla klansida (snarare klan-url) har blivit en blogg om nå hundar eller nå skit.. XD
http://www.attractive.se/

Menmen, ontopic..
kanske var bra för spelvärlden att CPL las ner, så folk flyttar över till lite nyare spel och inte sitter och spelar sitt starcraft, wc3, cs och quake 24/7.. för esport-världen har ju halvt om halvt stått stilla tack vare CS & co..

Medlem

Så går det när man får för sig att teama upp med Sierra och endast köra spel som i esport-sammanhang mätt är kopiöst olämpliga, dåliga och tråkiga istället för att försöka vidareutveckla det som Muños och co. en gång startade. "Greed before need" till sist från en en gång så passionerad gamer...
Fear 1on1 på 360 osv, publiksport?...vafan trodde han.


signatur

http://www.kompaniet.nu :+: #kompaniet @ QuakeNet

Medlem

Jag undrar om alla de där "progejmarna" börjar ångra sig att dom inte skaffade sig en utbildning nu.

Men dom kan ju alltid åka till Sydkorea antar jag.

Medlem

Felet med E-sport är att man slår på för stort direkt, det blir för
dyrt helt enkelt.

EX:
Prispengarna i bowling är ju makalösa även i Sverige. För att
där säljer man turneringarna aktivt och marknaden är en hel
drös spelare och halla i landet. Men inte lägger man
Orienterings turneringar i globen eller på Ullevi för det!
De hålls i små hallar för närmast sörjande, väldigt sällan på teve.

Man kan få E-sport stor utan att för den delen göra sig illusioner
om fullsatta arenor som kollar på CS matcher...

Medlem
Skrivet av sauna:

Så går det när man får för sig att teama upp med Sierra och endast köra spel som i esport-sammanhang mätt är kopiöst olämpliga, dåliga och tråkiga istället för att försöka vidareutveckla det som Muños och co. en gång startade. "Greed before need" till sist från en en gång så passionerad gamer...
Fear 1on1 på 360 osv, publiksport?...vafan trodde han.

Ja för Guitar Hero och World of Warcraft var
smarta drag av WSVG

De små eventen som hålls i COD4 nu
är en bra start, man får rätta munnen
efter matsäck och bygga från grunden.

Inaktiv

Titta och lär från sykorea där pro - gamers är som idoler och får stor uppmärksamhet i media.

Inaktiv
Skrivet av erge:

Angel Munoz kan ju fara åt helvete och samtidigt ta med sig CPL dit. Sen kan man gott lägga ned e-sport också och gå tillbaka till anledningen till att man överhuvudtaget spelar - för att ha kul - inte vinna pengar.

Haha du tror man kan bli så bra på Esport och vinna pengar om man inte tycker spelet är förbaskat roligt, lycka till.

sai
Medlem

Lite gamla nyheter iofs, men det är verkligen på tiden att CPL dog och att Angel försvinner ifrån scenen. Många som har blivit snuvade av snubben och det absolut roligaste tycker jag är att makaveli som dissade Angel 2003 och sa att han var en skit har fått upprättelse därefter.

Saknar makavelidemos :(. Han var alltid så rolig att åskåda.

Medlem

Saken är väl lite den som det står i nyheten, att E-sport är så himla många segment. Det är nog rätt jobbigt att hålla i 20tal olika spel under samma orginisation, alla ska ha sina pris, tävlingar samt ligor.

Medlem

trist kan inte se att det var bra men som all sport ingen publik inget influx av pengar samt sponsorer vill gärna se att man får har fått nått för sponsor pengarna


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Tigersharkswe:
Skrivet av erge:

Angel Munoz kan ju fara åt helvete och samtidigt ta med sig CPL dit. Sen kan man gott lägga ned e-sport också och gå tillbaka till anledningen till att man överhuvudtaget spelar - för att ha kul - inte vinna pengar.

Haha du tror man kan bli så bra på Esport och vinna pengar om man inte tycker spelet är förbaskat roligt, lycka till.

Nej jag tror inte, jag vet. Känner till flera Q4-spelare som tyckte spelet var kasst jämfört med Q3 och lika förbannat spelade dom det. Varför? Jo, för pengarnas skull. Dom spelar förövrigt Q3 nu igen när man tagit bort Q4 från alla ligor/turneringar med större prissummor.

Medlem

e-sport komer aldrig bli nå stort.
Dom som kommer bry sig om "e-sport" är dom som själva spelar, finns även många som spelar som inte bryr sig ett skit om "e-sport"

att jämföra med syd korea vet jag inte om man kan, det finns så mycket i asien som funkar där men inte här.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Jag tror att det fortfarande finns en framtid i E-Sport, kanske ser den lite ljusare ut nu, när CPL som har en historia där dom behandlat spelarna som skit (låtit bli att betala ut priser, och så vidare)

Medlem

Gammal nyhet, hände väl för över en vecka sedan?

Medlem
Skrivet av Dreamtale:

Gammal nyhet, hände väl för över en vecka sedan?

so? jag hade ingen-aning om det


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Skrivet av erge:

Angel Munoz kan ju fara åt helvete och samtidigt ta med sig CPL dit. Sen kan man gott lägga ned e-sport också och gå tillbaka till anledningen till att man överhuvudtaget spelar - för att ha kul - inte vinna pengar.

humm presis vad jag just satt och tänkte ...


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

12
Skriv svar