Inaktiv
Död Bärbar Dator

Hej!!

Jag har ett problem, min bärbara dator är stendöd. Den fungerade utan några problem under gårdagen och sedan drog jag ur strömkabeln på kvällen och satte i den idag men då är datorn heldöd. Strömadaptern lyser grönt men det händer inget när jag försöker slå igång datorn?! Är det någon som har en aning om vad jag kan göra? Datorn har ca 3-4 år på nacken och är en HP, batteriet fungerade innan även om det är ganska dåligt. Jättetacksam för hjälp, skulle vara tråkigt att behöva slänga den för jag antar att det inte är värt att lämna in den på lagning.

Tacksam för svar och förslag

//Björn

Medlem

testa ta bort batteriet en stund och stoppa in det.


signatur

thank you, come again

Medlem

tror också att det kan ha med batteriet att göra. 3-4 år är ganska lång tid för ett batteri. min gamla bärbara fungerar inte om man inte har den i laddaren någon timme innan man startar, verkar som batteriet tappar laddning ganska fort. batteriet kan verka fungera iaf, min kan stå på ca 35 min utan sladd när den är fulladdad.


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Men om batteriet är dött så bör väl datorn starta med strömkabeln i?

Medlem

inte nödvändigtvis, skiljer säkert mellan olika märken. ofta går strömmen genom batteriet så att säga...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Ok, ska testa ta ur batteriet och sätta i det igen efter ett tag, kan kolla batteri statusen genom att trycka på en knapp på det och då lyser det så då bör det ju inte vara det? Mycket skumt, får väl bli att lämna in skiten för att få veta varför den helt plötsligt inte startar.

Inaktiv

Den är lika död även fast jag tagit ut batteriet och provat, skumt...

1
Skriv svar