Får ingen bild på TV:n med X1800XT

Inaktiv
Får ingen bild på TV:n med X1800XT

Hej, jag gör ett försök att få lite hjälp här eftersom supporten till min dator inte är så vänliga.

Jag har ett Radeon X1800XT och vill ha en bild på tv:n från detta kort. Jag kan inte aktivera tv:n i kontrollpanelen. Det blinkar bara lite på dataskärmen och sen blir skärm nr 2(TV:n) gråad. Har försökt med andra program som ATI Catalyst control center men det blir likadant.
Är det några drivrutiner som jag måste ha? Jag har laddat ner de senaste till grafikkortet men det kanske är fler jag behöver? Har provat med både SVHS kabel och komposit.

Vore hemskt tacksam om det är någon som har nån lösning!

Inaktiv

Jag hade ett liknande problem med mitt 1900XT, men jag lyckades fixa det genom att byta port för skärmen, kanske funkar för dig också

Inaktiv

Bytte du port för den vanliga skärmen? Det borde väl inte ha något med det att göra.... Jag har ju bara en port för SVHS, alltså tv-out, så det finns ju bara en port.

Inaktiv

Jag bytte port för den vanliga skärmen och då funkade det, tyckte också att det var konstig men det funkar så jag klagar inte

Inaktiv

Alltså helt sjukt! Det funkar!!! Tack så hemskt mycket för tipset...jag hade nästan gett upp hoppet!

1
Skriv svar