HDD problem... ganska stort sådant.

Inaktiv
HDD problem... ganska stort sådant.

Hände en udda sak igår. Satt och lirade CoD2 när hela datorn frös. Jaha tänkte jag och svor lite över windows. Startade om varpå det stod Bootdisk Error please insert a bootdisc and hit any key... Så jag slängde in windowsskivan (detta har hänt förut, lång historia men det har funkat) i tron att datorn skulle gå in i windows (har som sagt behövt ha windowsskivan isatt när jag startar upp datorn av någon anledning annars så får jag upp texten ovan). Skivan startar installtionen som jag givetvis avbryter.... Det funkade inte vilket resulterade i att jag blev tvungen att installera om windows helt (hata!).
Jag har 3st diskar i burken varav 1 med en partition extra.
1. 80gig (var tom tills jag tvingades att installera om windows på den) opart
2. 160gig Opart
3. 250gig med en partition så det blir 40/210
Problemet är nu att när jag kopplar in alla diskarna så ser windows inte 160gigaren... eller jo men bara att den är på 31,50gig oformaterad... Vilket är lite av en katastrof då jag har 10års nerladdning där... Vad kan ha hänt? Idéer någon?

Edit: Kan tillägga att när jag körde Linux (knoppix) så hittade den hela hddn med allt innehåll... Om det underlättar.
Om inte annat så kan någon som kan Linux eller något gärna tipsa mig hur jag kopierar filerna från 160gigaren till min 250... för jag hade read only i Knoppix tydligen... Fan va jobbigt det här var

Inaktiv

osis :(, har inget svar tyvär men hoppas du kommer på hur du kopierar filerna


signatur

dator : spelbar.

Inaktiv

captive eller 3g ger dig skrivmöjligheter till ntfs för linux. google is your friend.
backup på allt, ( samla på en disk) shred på resterande diskar, och installera om. kontrollera smartdata och gör en ytkontroll först. töm disken du placerade backupen på och kör shred på den med.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Tack för hjälpen soya. Ska prova det i helgen. Jag meddelar hur det gick

Inaktiv

Kan nu meddela att allt har löst sig... Det var ett väldigt pinsamt fel. Jag hade råkat sätta jumpern på cap limit, hehe. Självklart så är det det sista man kollar. Aja ingen är perfekt

Medlem

HeHe !

Tur att det löste sig iaf.

/Homer_S

Medlem

haha, pinsamt eller inte så är det ju alltid nice när det löser sig


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar