Inaktiv
Köpa skrivare..

Jag tänkte köpa en skrivare men kan inte ett dyft om dem.
Bläckstråleskrivare eller Laserskrivare? Antar att Laserskrivare är det bättre då de är dyrare men jag kommer enbart att använda den för hemmabruk och den behöver inte vara speciellt snabb, dvs det kvittar om det tar 1 eller 5 minuter för den att skriva ut ex 15 blad.

Jag ska ha den till bla för att skriva ut CD/DCD-covers och det ska gå att skriva ut i både färg och svart-vitt. Det behöver inte bli 'affisch'-liknande fint när man skriver ut i färg, bara man ser vad bilden ska föreställa

Väldigt gärna en skrivare vars 'patroner' räcker till en bunt papper också så de inte tar slut efter 2 blad.

Storleken är heller inte så jätteviktigt, bara den får plats på ett skrivbord och inte är längre än 40-50cm, men den får ju gärna vara mindre.

Priset får inte överstiga 900:- men billigare välkomnas öppet.

Ja, kom gärna med lite tips. Länka gärna till både Skrivaren + tillhörande patroner.

MVH

nj
Medlem

Med tanke på att maxpriset inte får överstiga 900:- så har du direkt sorterat bort färglaserskrivare då den billigaste sådana jag kan hitta kostar nästan det dubbla.

Nu har jag inte så bra koll på exakt vad du bör köpa för skrivare, men iaf ett väldigt trevligt tips är att kolla efter en skrivare som har separata färgpatroner för alla färger. Är det en gemensam patron för blått/gult/rött så finns det risk att någon färg tar slut snabbare än de andra och då måste patronen bytas ändå vilket inte alltid är det prisvärdaste (med tanke på att skrivarna i vissa fall tom är billigare än vad färgpatronerna i fråga är).
Sedan är ju även en nackdel med bläckskrivare att bläcket kan torka om de blir ståendes.

Medlem

jag skulle också försöka få tag på en skrivare med så stora patroner som möjligt. de små som kostar ~60kr (canon pixma tex.) styck räcker löjligt kort tid och är måttligt prisvärda...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

att hitta patroner som inte är programmerade att sluta fungera efter ett visst datum kan ju också vara en bra idé.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem
Skrivet av nolimitsoya.:

att hitta patroner som inte är programmerade att sluta fungera efter ett visst datum kan ju också vara en bra idé.

det ultimata vore ju isf att hitta en med patroner som inte innehåller elektronik, men som ändå är stora. fast det är nog inte så lätt nu för tiden


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar