Trasigt grafikkort eller drivisar

Inaktiv
Trasigt grafikkort eller drivisar

När jag alt+tabbar ut ifrån ett spel som WoW tillexempel så liksom blir hela bilden utsmetad men det går att alt+tabba tillbaka eller alt+ctrl+del för att få bort det och när jag kör xvid filmer efter jag har spelat ett spel så blir det svart bild... Måste typ gå in i spelet igen och typ ut för att få tillbaka bilden.... Har även problem med typ ljudklipp, ibland kan jag inte köra små filer som wav och mid... Nu är min fråga, är det drivrutinerna eller grafikkortet som det är fel på? Har inte haft några andra fel förutom en blå dumpning när jag skulle ladda hem nåt filmklipp ifrån det nya World PVP i WoW...

Inaktiv

Om grafikkortet fungerar i spelet osv så borde det ju inte vara trasigt... Testa med andra drivrutiner.
Att du har problem med ljudet har nog inget med grafikkortet att göra, utan snarare ljudkortet... Uppdatera drivrutinerna till ljudkortet/moderkortet. Fungerar det inte så låna ett annat kort och se om det funkar.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv
Inaktiv

Nu börjar muspekaren bugga sig.. typ flimra i spel osv :/ Tror nog att det är grafikkortet.. Eller också så är det SLI:n som buggar...

Medlem

att muspekaren flimrar i spel kan ju rimligen inte ha med hårdvaran att göra...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem
Skrivet av Hwergelmer:

att muspekaren flimrar i spel kan ju rimligen inte ha med hårdvaran att göra...

Kan ha att göra med för lite sömn också 8) fast då kanske hela skärmen flimrar förstås.


signatur

Ja, jag kanske är ute och cyklar men det är fanimej miljövänligt - purresnurre@2005

Inaktiv

Blir mest irriterad när jag får för lite sömn

1
Skriv svar