Inaktiv
Ny Dator

Hej skulle bara höra om det var någon som skulle kunna ge mig lite förslag på en ny dator för ca 6000-6800kr det ska vara moderkort Processor å 2gb ram. jag vet dock inte om jag ska köpa amd eller intel och vad jag ska ha för ram minnen, jag ska bara ha dotorn till att spela med å lite små progg. Skulle oxå vara glad om jag kunde få nån bra sida med benchmark för olika Processorer osv.

Inaktiv

väl medveten om att det inte är svar på din fråga: vad ska du ha den till?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

det skrev jag "jag ska bara ha dotorn till att spela med å lite små progg."

Medlem
Inaktiv

jag menade mer om det var något speciellt som gjorde att du ville ha 2gb minne i en dator med den budgeten.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

nja men jag tycker bara 1024 i ram är lite lite för dagens spel

Inaktiv

Har du AGP eller PCI-E grafikkort?


signatur

Spel: Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W DH Deluxe | 2048MB Corsair PC6400 DDR2 | 1x WD raptor 36Gb 1x Hitachi 250Gb | POV 7800GT

Inaktiv

just nu har jag PCI-E 7900GT

Gen
Medlem

Komplett har ju ett uppgraderingspaket som möter dina kriterier om du bara skulle ha CPU, Moderkort och RAM.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323910

Budgetvarning på minnen/moderkort dock.

Vill du ha bättre grejjer välj ett Asus kort och riktiga Corsair/TwinMOS minnen.

Varför inte Core Duo 2? Jo, dom är slut nästan överallt. E6600 är annars den mest prisvärda enligt mig.

Medlem

Uppgraderingspaketen på Komplett kan vara bra att utgå ifrån när man kollar prisklass och så. Men bind dig inte till de delarna som ingår i paketet, delarna kostar lika mycket för sig så du kan ändra hej vilt utan att bli av med någon "mängdrabbat". Detta gäller iaf de paket jag kollat på...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

vill du få ner priset något o ha bra prestanda i spela ska du välja AMD.

o moderkort asus är bra o dom klyddar inte mycket.

Medlem
Skrivet av lussios:

vill du få ner priset något o ha bra prestanda i spela ska du välja AMD.

Intel Core 2 Duo är nya pris/prestanda kungen. Har själv beställt en E6600 till en ny dator. Men E6300 och E6400 är billigare och mycket snabba de med.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

Inaktiv
Skrivet av Gen:

Komplett har ju ett uppgraderingspaket som möter dina kriterier om du bara skulle ha CPU, Moderkort och RAM.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=323910

Budgetvarning på minnen/moderkort dock.

Vill du ha bättre grejjer välj ett Asus kort och riktiga Corsair/TwinMOS minnen.

Varför inte Core Duo 2? Jo, dom är slut nästan överallt. E6600 är annars den mest prisvärda enligt mig.

hehe du skrev att det var dåliga minnen sedan rekomenderar du samma märke som du sa var budget ;D


signatur

dator : spelbar.

Inaktiv

enligt tester är intels nya processorer bättre på spel å samtidigt håller nästan halva tempen t.e.x. 29 grader på core duo å 60 på amd x2 (full load).

synd men sant så har intel tagit över prestandakronan från amd även vad det gäler spel ;D


signatur

dator : spelbar.

Medlem
Skrivet av komplettmannen:

enligt tester är intels nya processorer bättre på spel å samtidigt håller nästan halva tempen t.e.x. 29 grader på core duo å 60 på amd x2 (full load).

synd men sant så har intel tagit över prestandakronan från amd även vad det gäler spel ;D

Synd? Det är ju ett gyllene tillfälle att uppgradera till ett rimligt pris. Bara bra för oss konsumenter. AMDs CPUer har ju inte blivit sämre nu, men de måste kontra med ännu bättre processorer eller lägre priser.


signatur

Windows 10 pro - Asus B550 Strix Gaming F - AMD Ryzen 3700X - Nvidia GTX970 - 16GB DDR4 3600mhz - WD Blue SN550 1TB SSD

1
Skriv svar