VR- vet någon något?

Medlem
VR- vet någon något?

Jag läste just om Track IR som kan användas i simulatorer. Finurligt, men egentligen värdelöst eftersom monitorn står där den står, och man då måste snegla på den när man vrider huvudet.

Vet någon om det finns VR-goggles i konsumentprisläge? Eller finns sådana på gång?

Track IR med ett par goggles skulle ju föra simulatorspelen till tre nya nivåer i ett svep!

Inaktiv

förr (3dfx-eran) fanns det vr-utrustning i 4000kr-klassen. tror det är tunnare med sånt idag dock, men leta går ju.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Redaktör

Vi har testat åtminstone två modeller av 3d-brillor (här och här). Coola produkter, men verkligen ingen nödvändighet i mitt tycke.

Skulle hellre lägga pengarna på en TrackIR-enhet - tuff som tusan och därtill extremt användbar i vissa spel (när man lärt sig hantera den). Tyvärr är den svindyr, men Pricerunner listar en TrackIR2 (den vi recenserat, två modeller har kommit efter den) för tokbilliga 157 kronor. Kolla in hemsidan för mer info.


signatur
Inaktiv

ah, sånna där har jag haft. roliga små saker. speciellt bilspel tjänade massor på sådana, men tyvärr gick de sönder strax efter att tillverkaren kursat. (elsa)

... men det är ju inga vr-grejjor.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Jo, jag läste Track Ir-recensionen. Verkar ju vara en cool pryl, men man skulle ju vilja kombinera den med djupseende och en huvudhållen skärm (för att slippa sneglingsbehovet med Track IR). Då skulle ju simulationen verkligen börja bli verklighetstrogen.

Jag tänkte bara att med tanke på att varenda liten tusenkronorspryl numera innehåller en färg-LCD-skärm borde det ju inte längre behöva vara så dyrt att framställa vettiga och någorlunda billiga VR-glasögon?

1
Skriv svar