Grafikkort eller processer?

Medlem
Grafikkort eller processer?

Hej, nu ska jag upgraddera min dator för ca 2000kr, o jag har en AMD64 athlon 3000+ processer, o GeForce 6600GT 128mb, är inte helt nöjd med hur spelen funkar på min dator vill att den ska bli bättre, å då kmr jag itll frågan, vad ska jag köpa nytt grafikkort ellern en ny processer, har lagom med ramminne, 1gib.


signatur

Snusar till varje pris!

Medlem

Nytt grafikkort ska du köpa isåfall.


signatur
Inaktiv

japp, du kan köpa detta kort [http://www.datorbutiken.com/home/]

finfint ;D


signatur

dator : spelbar.

Inaktiv

hmm länken blev lite fel ;/


signatur

dator : spelbar.

Inaktiv

det var tur, eftersom det inte på något vis är säkert att han kan använda det du tänkt länka. jag antar att han kunnat skicka fakturan till dig isf?

usfbh, gäller det agp eller pcie?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Beror lite på vilken typ av spel man spelar. Jag lirar mest BF2 och uppgraderade prolle å graffe från 2500 barton och 9800pro till 3800+ samt GF7800GS men fick ingen effekt i BF2 förns jag köpte nya minnestickor till 2gb från 1gb. Idag verkar det som det flesta system behöver mer än 1gb för att utnyttja sina graffekort till max i spel, kanske inte i alla spel.

Medlem

Nej, snarare tvärtom. De allra flesta klarar sig utmärkt med 1Gb, förutsatt att du inte har allt annat igång samtidigt så klart, och får i bästa fall en väldigt liten boost av mer.

Det finns undantag dock.

Medlem

Det gäller PCIe! Tack för svar:)


signatur

Snusar till varje pris!

Inaktiv
Skrivet av Karmalicious:

Nej, snarare tvärtom. De allra flesta klarar sig utmärkt med 1Gb, förutsatt att du inte har allt annat igång samtidigt så klart, och får i bästa fall en väldigt liten boost av mer.

Det finns undantag dock.

Ja....å det var det jag nämde nämligen, BF2 å Oblivion är 2 undantag direkt.....kommer säkert på fler under kvällens lopp

Medlem
Skrivet av [SKH:

Fredde"]Idag verkar det som det flesta system behöver mer än 1gb för att utnyttja sina graffekort till max i spel, kanske inte i alla spel.

Lite motsägelsefullt förvisso, men jag tolkade det som att du menade de flesta system, och de flesta spel. Eller menade du de flesta system, men nästan inga spel?

Inaktiv

köp ett [http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=318679] det är pci express å har 1.4ghz GDDR3 128 bits minne fint kort under 2000 kronor

edit: kanske inte ska säga vad du ska köpa med det är ett kort att rekomendera för den prisklassen


signatur

dator : spelbar.

Inaktiv
Skrivet av [SKH:

Fredde"]Beror lite på vilken typ av spel man spelar. Jag lirar mest BF2 och uppgraderade prolle å graffe från 2500 barton och 9800pro till 3800+ samt GF7800GS men fick ingen effekt i BF2 förns jag köpte nya minnestickor till 2gb från 1gb. Idag verkar det som det flesta system behöver mer än 1gb för att utnyttja sina graffekort till max i spel, kanske inte i alla spel.

min polare kan ha höga inställningar utan lagg trots sin 1 gb ram

han sitter på 7900gt 1gb ram 3.4 GHz intel p4


signatur

dator : spelbar.

Inaktiv

Jaga efter ett X1900GT! I praktiken omöjliga att få tag på verkar det som då de är slut överallt, men om inte jag har missat något så är det helt ofattbart prisvärt? Bättre än 7900GT i BF2 och en hel del annat men samtidigt löjligt billigt?! 1600(skitsnack?)-2100kr enligt pricerunner... Måste vara ett givetval om du får tag i ett... Kan inte hitta något lika kraftfullt som det för det priset.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

eftersom dx10 introduceras på allvar med windows vista i vår så satsa på ett "lagom" kraftfullt kort.
Jag gick från ett Gf6600gt till ett ati radeon x800xl. och fick en enorm skillnad i bf2. Från att köra allt på mediul/low kan jag nu köra allt på high.
Har en AMD64 X2 4200 men en 3000+ är fullt kapabel att utnyttja ett x800XL/XT/GTO eller liknande kort till fullo.
Kolla bara att antal grafik pipes är minst 12 helst 16 och kortet försett med minst 128 MB DDR3 minne.Sen om det är Nvidia eller ATI kvittar nog.

Medlem

Precis 1900gt är bästa köpet runt 2000kr.

1
Skriv svar