Medlem
Trasigt 6800?

Har ett ASUS v9999 Gamer Edition som jag misstänker är trasigt, det började bli en massa artefakter i vissa "nyare" spel för någon vecka sedan.
Testat Dungeon siege II samt Titan quest, och det är väldigt gott om grafik buggar. Allt från långa streck till prickar som är i alla möjliga färger dock så kan det om man vrider vyn lite försvinna helt och se ut som det ska. systemet är helt ny installerat med Nvidias senaste drivers (testat både den senaste officiella och beta versionen). Kan dock sägas att Diablo II funkar utan problem.

Även testat att stänga av olika pixel units och vertex units med Riva tuner för att se om det kan vara någon enskild del av kortet som är skadat men det gör ingen skillnad (kanske inte funkar att göra så men jag har inte så mkt ideér kvar) Fläkten snurrar som den ska tempen ligger på runt 50 idle-65 load. Har lyft bort fläkten för att kolla så det inte är igensatt med damm och där var det rent.
Så jag gissar att kortet gett upp så jag får nog klara mig utan spel tills dén nya datorn anländer, men om det är någon som har en klurig ide så är jag idel öra.

Inaktiv

garanti?


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

Nej, det är 2 år och 2 månader sedan det köptes.

1
Skriv svar