mystiskt disk problem

Medlem
mystiskt disk problem

Hej jag har ett litet mystiskt problem på min hals, det är nämligen så att varje gång jag startar windows så vill windows inkonsekvens(hoppas jag stavade rätt nu ) kontrollera min E:. det går att skippa skiten genom att trycka på en tangent men det kostiga är att om jag tillåter den skanna igenom disken så hittar den 0 fel varje gång. någon som vet något trick för att få bort så att den inte vill kolla av disken?

disken är en WD 250 GB SATA disk om det nu hjälper något

Medlem

Har EXAKT samma "problem". Mina problem startade inte långt efter jag isntallerat min andra hårddisk, men det är bara den som kollas. Förmodligen är det bara jag som klantat mig, men att få reda på orsaken vore bra.


signatur

Videomupp

Medlem

kan vara att datorn inte stängs av ordentligt. Vad det beror på låter jag vara osagt..
Kolla eventlog på händelser.


signatur

thank you, come again

Medlem

som kuriosa så kan jag säga att inte heller min dator startar upp normalt.. den vill inte starta på en gång utan jag får reseta den efter ungefär 2 minuter. Hänger sig efter bios och innan ordentlig win-uppstart. Datorn fungerar annars utmärkt.

Detta hände när jag skaffade fräscha minnen till datorn, så det är antagligen minnena eller modekortet som inte klarar av de nya minneshastigheterna.

Har du uppgraderat nåt på datorn på senare tid? Bra början att börja felsöka..


signatur

thank you, come again

Medlem

ingen uppgradering här inte

men loggboken säger något intressant, windows tror att det är något fel på disken

"Filsystemstrukturen på disken är skadad och oanvändbar. Kör verktyget CHKDSK på volymen E:."

men när windows kör CHKDSK så hittar den inget fel, detta är ett windows, mjukvaru problem och inget hårdvaru problem.

1
Skriv svar