Battlefield: Bad Company

Robot
Battlefield: Bad Company

Svenska Dice slår på stora trumman inför konsolexklusiva Battlefield: Bad Company. Med en skinande ny grafikmotor och förstörbar miljö är tanken att det är spelet som ska få oss att glömma Call of Duty 4 och Crysis. Men håller hypen? Och vad händer när saker inte går sönder?


Medlem
Bad Company - förtitt och intervju

Var är PC:n?

Medlem

Fy fan vad jag längtar till detta spel!! Verkar grymt kul. Ett givet köp till min ps3a.

Hehe detta var lite kul tycker jag.

Citat:

en sniper kan skaffa sig en klar skottlinje genom att skjuta bort träd och en massa andra exempel.

En sniper som skjuter bort träd för att få bättre skottlinje. Ah en sniperbössa kan lätt skjuta sönder ett träd Hoppas dem mena att man skjuter kanske bort små grenar eller något pluttigt. För så kraftig är väl ändå inte sniperbössan?

Låter mer som en anti-tank eller demolitionssnubbe som spränger bort träd.

Men detta skall givetvis testas flitigt och spelas mycket när det väl finns till hands.
Rolig läsning och bra skrivet för övrigt!

Medlem

Kommer nog bli kul, låter som att många av invändningarna som testaren hade är såna som kan fixas till spelet släpps...

Edit: Är för bakfull för att skriva, jäkla s:t paddys day;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Inaktiv

Längtar tills detta spel kommer, ska bli riktigt roligt!

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Var är PC:n?

Haha vart har du gömt dig dom släpper ju inget till pc längre bara massa skit spel, mmorpgs och multiplayer fps :> Pcn får inga underhållande roliga sp spel bara massa "pro gaming" trams

Medlem

Hoppas granaterna fixas till release... finns nog inget som är så störande som granater som _måste_ direkt träffa för att göra skada.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Ett till spel man måste köpa då

Inaktiv
Skrivet av n0llk0ll0:

Fy fan vad jag längtar till detta spel!! Verkar grymt kul. Ett givet köp till min ps3a.

Hehe detta var lite kul tycker jag.

en sniper kan skaffa sig en klar skottlinje genom att skjuta bort träd och en massa andra exempel.

En sniper som skjuter bort träd för att få bättre skottlinje. Ah en sniperbössa kan lätt skjuta sönder ett träd Hoppas dem mena att man skjuter kanske bort små grenar eller något pluttigt. För så kraftig är väl ändå inte sniperbössan?

Låter mer som en anti-tank eller demolitionssnubbe som spränger bort träd.

Men detta skall givetvis testas flitigt och spelas mycket när det väl finns till hands.
Rolig läsning och bra skrivet för övrigt!

Med 50mm gevär som tex Barrett M82 kan du ta ner mindre träd utan problem. Vapnet används till att slå ut lättare pansarfordon mm och kan skjuta igenom tegel och betong vägg utan problem. Sök på LiveLeak om du vill se hur kraftigt vapnet är

[http://en.wikipedia.org/wiki/M82_Barrett_rifle]
[http://www.soldf.com/ag90.html]

Medlem

Jag vill oxå spela det här :/

Inaktiv

Jao, detta spel ser man fram emot, synd att de försenat bara :/


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Medlem
Skrivet av christopher_swe:
Skrivet av n0llk0ll0:

Fy fan vad jag längtar till detta spel!! Verkar grymt kul. Ett givet köp till min ps3a.

Hehe detta var lite kul tycker jag.

en sniper kan skaffa sig en klar skottlinje genom att skjuta bort träd och en massa andra exempel.

En sniper som skjuter bort träd för att få bättre skottlinje. Ah en sniperbössa kan lätt skjuta sönder ett träd Hoppas dem mena att man skjuter kanske bort små grenar eller något pluttigt. För så kraftig är väl ändå inte sniperbössan?

Låter mer som en anti-tank eller demolitionssnubbe som spränger bort träd.

Men detta skall givetvis testas flitigt och spelas mycket när det väl finns till hands.
Rolig läsning och bra skrivet för övrigt!

Med 50mm gevär som tex Barrett M82 kan du ta ner mindre träd utan problem. Vapnet används till att slå ut lättare fordon, parkerade flygplan mm. Sök på LiveLeak om du vill se hur kraftigt vapnet är

[http://en.wikipedia.org/wiki/M82_Barrett_rifle]

Jag vet hur kraftigt Barrett M82 är. Men Barrett M82 används inte som standard sniper i amerikanska armén, Det är typ de speciella trupperna som använder det eller mer tränade. Som marinen eller liknande. Tror inte M82 snipern är den första snipern du kommer få använda i Bad Company för övrigt, du kommer nog tilldelas mindre kraftiga vapen till en början.

Vi har ett liknande gevär i svenska arméen, Automatgevär 90, med kalibern 12,7 x 99 mm (.50 BMG).
http://www.soldf.com/ag90.html

Nog med vapen kunnande.
Jag sa bara att det lät lite roligt att snipern skjuter undan träd. Låter som de kan skjuta undan en hel jävla ek/tall eller något träd med rikgit tjock stam :P;)

Medlem

shiet va man längtar eller !

Medlem

Ser också fram emot detta. Men från dom filmer jag sett så ser det ytterst plastigt ut när man spränger hus.
Allt är scriptat och ingen riktig fysik över hur husen sprängs.
Lite synd tycker jag.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem
Skrivet av Tassel:

Ser också fram emot detta. Men från dom filmer jag sett så ser det ytterst plastigt ut när man spränger hus.
Allt är scriptat och ingen riktig fysik över hur husen sprängs.
Lite synd tycker jag.

Kanske svårt att göra. Att få till exempel tegelhus att sprängas så att tegel flyger åt alla håll lite random. Var du än skjuter blir det explosion där.. Skulle nog ta för mycket kraft av grafikmotorn.
Brothers In Arms Hell's Highway kör väl med något liknande när man kan använda sitt bazooka squad och skjuta sönder det där klocktornet som en sniper sitter i. (Som de visade i filmen) När skottet gör impakt på föremålet så är det redan kalkylerat vilket som går sönder. Alltså inget som är helt random utan det är som i gamla Day of Defeat när man placerade bomber på utmärkta väggar så blev det ett hål. Samma hål varje gång.
Vet inte hur det skall förklaras Finns säkert nån som kan bättre än jag.

Medlem

Är ett givet köp till min lilla 360

Medlem

ALLSÅ det är så jädra segt att man alltid väljer bort pc for shooters nu för tiden. Med tanke på som de säger (studion bygger på pc spel) så borde tusan har gjort spelet till PC

Medlem

Hoppas det finns blod i spelet. Ett krigsspel utan blod är värdelöst.
EA brukar ju inte ha så mycket av den varan i sina spel.

Lika i Army Of Two, Där ser man bara lite blodstänk när man träffar fienden, mer är det inte. Inga blodpölar, avslitna armar osv.
Det ska vara lite som i Soldier Of Fortune, men inte överdrivet.

Inaktiv
Skrivet av angryBinky:

Hoppas det finns blod i spelet. Ett krigsspel utan blod är värdelöst.
EA brukar ju inte ha så mycket av den varan i sina spel.

Lika i Army Of Two, Där ser man bara lite blodstänk när man träffar fienden, mer är det inte. Inga blodpölar, avslitna armar osv.
Det ska vara lite som i Soldier Of Fortune, men inte överdrivet.

Du ser bara lite blodstänk på riktigt också...

Medlem

ge till PC för faaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaan


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem
Skrivet av Jinx:
Skrivet av angryBinky:

Hoppas det finns blod i spelet. Ett krigsspel utan blod är värdelöst.
EA brukar ju inte ha så mycket av den varan i sina spel.

Lika i Army Of Two, Där ser man bara lite blodstänk när man träffar fienden, mer är det inte. Inga blodpölar, avslitna armar osv.
Det ska vara lite som i Soldier Of Fortune, men inte överdrivet.

Du ser bara lite blodstänk på riktigt också...

Jaså, tycker man brukar se att market är nerblodad också.

Sen så brukar det nog vara lite mer än blodstänk när man blir träffad av en handgranat eller när man går på minor osv.

Medlem

när jag provade detta lir så gick det inte att skjuta av träd med vanliga vapen... var tvungen att spränga bort dom. dock så var det lite buggigt när man skulle spränga sönder hus... fast det var ju för nån månad sedan.. borde vara fixat nu

Medlem

Ja alltså, jag tror ni har många missuppfattningar om vapen.

En .50 cal prickskyttegevär sliter en människa itu ifall den träffar på kroppen. Du kan utan problem förlora din armar och ben efter en salva med automatkarbiner beroende på hur man träffar.

Om det syns lite blod i krig är det för att du skjuter ditt mål på långt avstånd. Polaren som ligger och trycker bredvid offret säger nog inte detsamma.

Sen undrar jag lite om varför han klagar så mycket på granaterna sprängverkan. Det brukar ofta vara ren slump ifall man dör eller inte. Beroende på ifall man står / ligger ner eller får splitter i sig. Granater är inte ett supervapen som de oftast framställs i de flesta FPS spel. För hade de varit så hade man använt dem i en mycket större utsträckning.

Medlem
Skrivet av haido:

Ja alltså, jag tror ni har många missuppfattningar om vapen.

En .50 cal prickskyttegevär sliter en människa itu ifall den träffar på kroppen. Du kan utan problem förlora din armar och ben efter en salva med automatkarbiner beroende på hur man träffar.

Om det syns lite blod i krig är det för att du skjuter ditt mål på långt avstånd. Polaren som ligger och trycker bredvid offret säger nog inte detsamma.

Sen undrar jag lite om varför han klagar så mycket på granaterna sprängverkan. Det brukar ofta vara ren slump ifall man dör eller inte. Beroende på ifall man står / ligger ner eller får splitter i sig. Granater är inte ett supervapen som de oftast framställs i de flesta FPS spel. För hade de varit så hade man använt dem i en mycket större utsträckning.

Granaterna i spel används mer eller mindre som bomber. De gör skada på allt. En riktig granat består väl mestadels av splitter som skär in i kroppen på de personer som befinner sig inom blastradius/sprängradiusen.

Så de kanske inte är en bugg i Bad Company, utvecklarna kanske satsar mer på realism. Granaterna gör att man kanske rör sig sämre och förlorar liv men dör inte helt. Vad vet jag..

Ja, en M82 Barrett kan slita kroppar i stycken. Men den används inte mestadels för att skjuta sönder gubbar. För en sån där kula kostar rätt mycket för arméen så om de skulle ligga och snipra med 50 caliber på bara infanterister skulle de gå back. Den används ju för att penetrera lätt pansar, som på Humvees, helikoptrar och andra lätt bepansrade fordon.

Medlem
Skrivet av angryBinky:
Skrivet av Jinx:
Skrivet av angryBinky:

Hoppas det finns blod i spelet. Ett krigsspel utan blod är värdelöst.
EA brukar ju inte ha så mycket av den varan i sina spel.

Lika i Army Of Two, Där ser man bara lite blodstänk när man träffar fienden, mer är det inte. Inga blodpölar, avslitna armar osv.
Det ska vara lite som i Soldier Of Fortune, men inte överdrivet.

Du ser bara lite blodstänk på riktigt också...

Jaså, tycker man brukar se att market är nerblodad också.

Sen så brukar det nog vara lite mer än blodstänk när man blir träffad av en handgranat eller när man går på minor osv.

Visst ere så men BF är inte den typen av spel som går på så hög realism, då får man kolla nån annan stans typ Red Orchestra.

Medlem

blir ett lätt köp, bra att dom ska göra pc-versioner senare, BF ska helst va på PC, men eftersom inte BC kommer till PC så får det bli 360


signatur

La la la lag!

Medlem
Skrivet av angryBinky:
Skrivet av Jinx:

Du ser bara lite blodstänk på riktigt också...

Jaså, tycker man brukar se att market är nerblodad också.

Sen så brukar det nog vara lite mer än blodstänk när man blir träffad av en handgranat eller när man går på minor osv.

Njä, det skulle jag inte tro.

Man ser knappt något blod alls när någon blir skjuten. Det beror ju lite på var personen blir skjuten och vad för ammunition som används. Men man ser i princip aldrig blodstänk. Efteråt så lär man se en jävla massa blod komma fram dock.

BF: BC ser ut att bli riktigt bra. Vacker grafik, härlig förstörelse och otroligt sköna ljud. Ljudet är verkligen det jag har imponerats mest av faktiskt. Nu efter att man vant sig vid förstörelsen.

Inaktiv
Skrivet av n0llk0ll0:

För en sån där kula kostar rätt mycket för arméen så om de skulle ligga och snipra med 50 caliber på bara infanterister skulle de gå back. Den används ju för att penetrera lätt pansar, som på Humvees, helikoptrar och andra lätt bepansrade fordon.

Skitsnack om man skall hålla sig undan infekterade nuvarande krig kan vi ta statistik från vietnam. Där avlossade amisarna 30-50 tusen skott för varje fälld fiende. Jämförande statistik för prickskyttar var 1.3 skott. Nu överdrev säkert prickskyttarna men säg 130 skott så blir det ändå stor skillnad. De hade kunnat skjuta guldkulor med diamantspets och ändå spara pengar!

Sen instämmer jag i klagosången släpp spelet till PC och låt konsollfolket fjanta runt med mario.


signatur

"I buy virtual gold all the time"
Richard "Lord British" Garriott, developer of the Ultima series.

Medlem

Ser as kul ut, ett måste ha... kanske lite taskigt av dom att inte göra det till PC:n men iaf jag har 360


signatur

Kan Gordon Freeman tala?

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:
Skrivet av haido:

Ja alltså, jag tror ni har många missuppfattningar om vapen.

En .50 cal prickskyttegevär sliter en människa itu ifall den träffar på kroppen. Du kan utan problem förlora din armar och ben efter en salva med automatkarbiner beroende på hur man träffar.

Om det syns lite blod i krig är det för att du skjuter ditt mål på långt avstånd. Polaren som ligger och trycker bredvid offret säger nog inte detsamma.

Sen undrar jag lite om varför han klagar så mycket på granaterna sprängverkan. Det brukar ofta vara ren slump ifall man dör eller inte. Beroende på ifall man står / ligger ner eller får splitter i sig. Granater är inte ett supervapen som de oftast framställs i de flesta FPS spel. För hade de varit så hade man använt dem i en mycket större utsträckning.

Granaterna i spel används mer eller mindre som bomber. De gör skada på allt. En riktig granat består väl mestadels av splitter som skär in i kroppen på de personer som befinner sig inom blastradius/sprängradiusen.

Så de kanske inte är en bugg i Bad Company, utvecklarna kanske satsar mer på realism. Granaterna gör att man kanske rör sig sämre och förlorar liv men dör inte helt. Vad vet jag..

Ja, en M82 Barrett kan slita kroppar i stycken. Men den används inte mestadels för att skjuta sönder gubbar. För en sån där kula kostar rätt mycket för arméen så om de skulle ligga och snipra med 50 caliber på bara infanterister skulle de gå back. Den används ju för att penetrera lätt pansar, som på Humvees, helikoptrar och andra lätt bepansrade fordon.

svenska armen använder den enbart till materialförstöring men amerikanska använder den gladeligen till infanterister. overkill existerar inte. den bössan är väl även så kraftig att du kan dö även om den inte träffar rätt på, lufttrycket sköter den biten.

sen att skuta sönder träd, det är skillnad på träd och träd. är nog inte omöjligt att ha knäcka en julgran på mitten men en ek ca 400 år gammal tar nog sin lilla stund att skuta sönder.

12
Skriv svar