Battlefield: Bad Company

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:

Jag vet hur kraftigt Barrett M82 är. Men Barrett M82 används inte som standard sniper i amerikanska armén, Det är typ de speciella trupperna som använder det eller mer tränade. Som marinen eller liknande. Tror inte M82 snipern är den första snipern du kommer få använda i Bad Company för övrigt, du kommer nog tilldelas mindre kraftiga vapen till en början.

Vi har ett liknande gevär i svenska arméen, Automatgevär 90, med kalibern 12,7 x 99 mm (.50 BMG).
http://www.soldf.com/ag90.html

Nog med vapen kunnande.
Jag sa bara att det lät lite roligt att snipern skjuter undan träd. Låter som de kan skjuta undan en hel jävla ek/tall eller något träd med rikgit tjock stam :P;)

Det finns ju fler gevär än M82 och AG90, och fler tillverkare än Barrett. och nyare gevär för den delen.

Annars kan man ju använda minigun.

Skrivet av n0llk0ll0:

För en sån där kula kostar rätt mycket för arméen så om de skulle ligga och snipra med 50 caliber på bara infanterister skulle de gå back.

www.costofwar.com

Sen det här med sönderslitande av kroppsdelar:

Det är inte bara tryckvågen av kulan som gör någonting, man kan ju räkna på kulans vikt.
Jag vet inte vad kulan väger, men ett objekt som väger ca 4,5 kg väger ca 50 kg vid 50 km/h (ca 83 m/s). En sån där kula spränger ljudvallen.

Medlem
Medlem

Fy fan, jag vet inte om jag skall skratta eller gråta när jag läser hur lite vissa här vet om vapen!

Det finns ingen Barrett i 50mm (vilket vore en kanon), kalibern heter .50BMG och har en diameter på 12,7 mm.

Det finns inget gevär vars kulor dödar dig med lufttryck om de missar. Var kommer denna idiotiska myt ifrån?

En .50 BMG skjuter inte av en människa på mitten, men stor skada det gör den. Sen är det viss skillnad om skytten använder vanlig helmantlad ammunition eller ammunition som exploderar vid träff.

Medlem

Jag gråter över att det är hysteriskt OFF-TOPIC ;'(

Och så gråter jag över att min PC inte för slicka på spelet


signatur

Is life not a thousand times too short for us to bore ourselves? ~ Friedrich Nietzsche

Medlem

haha, jag har varit och spelat detta uppe i stockholm, det var gött det!

Inaktiv

hahah mycket intressant vapen info grabbar

detta spelet kommer nog gå varmt i min PS3'a efter release kanske inte lika varmt som GT5

Medlem

Längtar! Det som imponerar mig mest är ljudet, har inte hört ljudet, men av det jag läst här och på www så lär det bli gött när man kopplar på 5.1 DTS hemmabio systemet på full ös. T.om Cod4 har bra ljud, då kan jag tänka mig det här lär låta 5x bättre. Det är synd att inte fler utvecklare har förstått att ljud är 50% av upplevelsen. Får jag välja mellan "buttugly" spel me grymt ljudsystem och ett "vackert" krisis klon med dåligt ljud så väljer jag det första alla gånger! Sa jag att jag längtar!!!!


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Hola, måste bara döda två saker som sades här...

" tjaffs om att tryckvågen gör skada från tex ett m701 gevär.."

Fel, för mycket film för någon? Möjligtvis gör värmen från kulan skada om den paserar tillräckligt nära huden men tryckvågen som kommer långt efter gör ingen som helst skada...

"amerika slösar inte dyra kulor på infanteri utan bara på fordon etc"

hahaha! kolla in denna. http://www.break.com/index/how-to-win-a-sniper-fight.html

Det som exploderar är en "hellfire missile"
En Anti Armor MISSIL! avfyrad från troligtvis en UAVS.
Liten kraftfull men inte stor nog. Perfect för urban combat så den kan smälla nära de snälla

Till ett värde av ca 68.000 DOLLAR!

På EN! taliban...

~~~~~~~~

Förutom att läsa dummma saker om vapen från folk som inget vet så sitter jag o gråter över att detta inte kommer te PC...

Yours
Konsoll Hataren.

Medlem

mm håller med, det är synd att den inte kommer till PC... fattar inte att alla företag blir skrämda att släppa spel till PC pga piratkopiering.. Dock om de gjorde smarta och bra multiplayer läge eller något liknande så skulle de alldrig få så stora problem... Kolla bara på CS eller WoW folk föredrar att köpa spelet än att kopiera dessa två pga de får något de annars inte skulle få om de inte köpte...

Medlem
Skrivet av christopher_swe:
Skrivet av n0llk0ll0:

Fy fan vad jag längtar till detta spel!! Verkar grymt kul. Ett givet köp till min ps3a.

Hehe detta var lite kul tycker jag.

en sniper kan skaffa sig en klar skottlinje genom att skjuta bort träd och en massa andra exempel.

En sniper som skjuter bort träd för att få bättre skottlinje. Ah en sniperbössa kan lätt skjuta sönder ett träd Hoppas dem mena att man skjuter kanske bort små grenar eller något pluttigt. För så kraftig är väl ändå inte sniperbössan?

Låter mer som en anti-tank eller demolitionssnubbe som spränger bort träd.

Men detta skall givetvis testas flitigt och spelas mycket när det väl finns till hands.
Rolig läsning och bra skrivet för övrigt!

Med 50mm gevär som tex Barrett M82 kan du ta ner mindre träd utan problem. Vapnet används till att slå ut lättare pansarfordon mm och kan skjuta igenom tegel och betong vägg utan problem. Sök på LiveLeak om du vill se hur kraftigt vapnet är

[http://en.wikipedia.org/wiki/M82_Barrett_rifle]
[http://www.soldf.com/ag90.html]

Jag kan i alla fall intyga å det fullaste, att en AG90 (12,7mm) INTE skjuter ner träd hur lätt som helst. Jag var själv AG90-skytt i militären. Vi hade en tävling om vem som först sköt ner ett träd på 2,5dm i diameter. 10st AG90 sköt samtidigt. Vi fick inte ner trädet efter ett varsitt magasin.

Punkt.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem

[quote=Folkeryd] " tjaffs om att tryckvågen gör skada från tex ett m701 gevär.."[/b]

Fel, för mycket film för någon? Möjligtvis gör värmen från kulan skada om den paserar tillräckligt nära huden men tryckvågen som kommer långt efter gör ingen som helst skada...

quote]

Tryckvågen - Alla vet väl att höghastighetsvapen ska skada vävnader utan att träffa målet?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Medlem
Skrivet av Folkeryd:

Hola, måste bara döda två saker som sades här...

Det som exploderar är en "hellfire missile"
En Anti Armor MISSIL! avfyrad från troligtvis en UAVS.
Liten kraftfull men inte stor nog. Perfect för urban combat så den kan smälla nära de snälla

Till ett värde av ca 68.000 DOLLAR!

På EN! taliban...

UAVS? UAVS finns inget som heter. Om du inte menar UAV - Unmanned aerial vehicle. Finns inget fartyg eller flyg som kallas UAVS.

Hellfire missile är inte bara en anti-tank ("armor") missil. Det är en multi-plattform, multi-target missile system, står på wiki.

Varför tror du bara att det finns en enda sniper i den byggnaden? Number one rule for snipers, they always travel in pair.

Medlem
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Folkeryd:

" tjaffs om att tryckvågen gör skada från tex ett m701 gevär.."[/b]

Fel, för mycket film för någon? Möjligtvis gör värmen från kulan skada om den paserar tillräckligt nära huden men tryckvågen som kommer långt efter gör ingen som helst skada...

Tryckvågen - Alla vet väl att höghastighetsvapen ska skada vävnader utan att träffa målet?

heh inte direkt, möjligtvis dom som glott för mkt på Dödligt Vapen och Die Hard Filmerna...
Alla vet väl att det e fett med lätt att kuta runt på ett flygande Lockheed Martin F-35 Lightning II PLAN. Precis som i Die Hard 4.

Blir du inte träffad, så blir du troligtvis inte skadad.
Blir du träffad har dock den Kinetiska energin stor betydelse på skadorna.
Större Kaliber och mer fart betyder mer KE, mer KE betyder mer skada på vävnad.

Vill du veta mer om hög hastighets gevär, speciellt m107 kolla denna pdf.

http://www.osti.gov/bridge/servlets/purl/658940-4Booqo/webvie...

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:
Skrivet av Folkeryd:

Hola, måste bara döda två saker som sades här...

Det som exploderar är en "hellfire missile"
En Anti Armor MISSIL! avfyrad från troligtvis en UAVS.
Liten kraftfull men inte stor nog. Perfect för urban combat så den kan smälla nära de snälla

Till ett värde av ca 68.000 DOLLAR!

På EN! taliban...

UAVS? UAVS finns inget som heter. Om du inte menar UAV - Unmanned aerial vehicle. Finns inget fartyg eller flyg som kallas UAVS.

Hellfire missile är inte bara en anti-tank ("armor") missil. Det är en multi-plattform, multi-target missile system, står på wiki.

Varför tror du bara att det finns en enda sniper i den byggnaden? Number one rule for snipers, they always travel in pair.

Unmanned Aircraft Vehicle System
Kan säkert ta reda på vilken modell det var som bar just den missilen om det är viktigt.

Multi platform, Multi target, ja vill du se det så så e de flesta vapen på marknaden andvändbara för ett antal olika ändamål, men huvudsakligen har dom en eller två specifika uppgifter på fältet.

Hellfire Missilen är utveklad till att förstöra Mindre byggnader, vägblokader och fordorn. Där av "anti armor"

och 2 Snipers då... eller varför inte säga 40 stycken? Tror fortfarande jag bevisade att den amerikanska Armen skiter i den låga kostnade av kulor till tex då m107 som jag använder som standard... då den dyraste projectilen till det kostar ca 30usd styck... gör mattematiken själv.
Info: HEIAP kallas projectilern och använder sig av tungsten/wolfram.

sist men inte minst, den regeln är gammal. WW2 GAMMAL! Nu för tiden färdas dom i mindre till större grupper om 5-10 stycken. Standard Urban Combat.

Medlem

Fortfarande Folkeryd så heter det bara UAV. Unmanned Aerial Vehicle.. Kolla på Wiki. Sök på Unmanned Aircraft Vehicle System, du kommer ändå bli redirected till UAV. Så korrekt term/förkortning är UAV. Sedan finns det ju Association for Unmanned Vehicle Systems International - AUVSI. Men det är bara de som gör skiten.

Punkt.

Det är regel nummer ett. Snipers åker inte alls 5 - 10 stycken i grupp. Sniper använder sig av en skytt och en som spottar med kikare. Standard. I WW2 hade inte snipers någon spotter. De klarade sig bäst själva, eller hade med sig en spottare med kikare.

Medlem

Skrivbords generaler/soldater <3


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Varför skall detta spel försenas? Inte nog med att Brothers In Arms: Hell's Highway är försenat som satan. Orka vänta på alla superpangare länge till. Nästan så man tappar lusten att spela när man sett så mycket bilder, filmer. Uttjatat med alla artiklar. SLÄPP GREJSET NÅNGÅNG så vi får vara med och ta del av det roliga

Medlem

Finns nog en anledning att de skjuter upp, så som att spelet inte är färdigt och suger just nu.

Medlem
Skrivet av Folkeryd:
Skrivet av Deathwisher:
Skrivet av Folkeryd:

" tjaffs om att tryckvågen gör skada från tex ett m701 gevär.."[/b]

Fel, för mycket film för någon? Möjligtvis gör värmen från kulan skada om den paserar tillräckligt nära huden men tryckvågen som kommer långt efter gör ingen som helst skada...

Tryckvågen - Alla vet väl att höghastighetsvapen ska skada vävnader utan att träffa målet?

heh inte direkt, möjligtvis dom som glott för mkt på Dödligt Vapen och Die Hard Filmerna...
Alla vet väl att det e fett med lätt att kuta runt på ett flygande Lockheed Martin F-35 Lightning II PLAN. Precis som i Die Hard 4.

Blir du inte träffad, så blir du troligtvis inte skadad.
Blir du träffad har dock den Kinetiska energin stor betydelse på skadorna.
Större Kaliber och mer fart betyder mer KE, mer KE betyder mer skada på vävnad.

Vill du veta mer om hög hastighets gevär, speciellt m107 kolla denna pdf.

http://www.osti.gov/bridge/servlets/purl/658940-4Booqo/webvie...

Skumt... varför sa de i militären då att höghastighetsprojektiler kan ge vävnadstrauma även om man inte träffar?

Och nej... jag har aldrig sett något på någon film.


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Inaktiv

Vad hände med denna tråden egentligen? Nu är stridisarna igång på alla cylindrar, men jo vill gärna ha detta spelet när det nu behagar att komma ut.


signatur

PSNid: Hjod
XBLID: Hjod

Medlem
Skrivet av lordsinner:

mm håller med, det är synd att den inte kommer till PC... fattar inte att alla företag blir skrämda att släppa spel till PC pga piratkopiering.. Dock om de gjorde smarta och bra multiplayer läge eller något liknande så skulle de alldrig få så stora problem... Kolla bara på CS eller WoW folk föredrar att köpa spelet än att kopiera dessa två pga de får något de annars inte skulle få om de inte köpte...

Tror då inte de har med att de är skrämda att göra. Om du tar dig en titt på internet så kan du faktiskt söka upp försäljningssiffror på Konsoll vs PC tex.
Vet att det har skrivits som exempel innan men kolla på CoD 4 tex, mer än 7 miljoner exemplar sålda varav knappt 0,5 milj till PC (senast jag kollade iaf). Talar inte det för sig själv vad man ska sattsa på för marknad i första hand?
Spel kostar någon bisarrt mycket att tillverka nu för tiden och för att huvudtaget gå plus så ska man helst sälja över 500 000 exemplar (också läst någonstans, men ser det som en säker källa. Ska även tillägga att den siffran gällde PS3).
Aja så ser det ut iaf, vist folk kan sitta här och ha sina åsikter om att DICE ska göra ALLT till PC, men jag ser då inget problem med att de gör spel till BÅDA, ja precis ni läste rätt, precis som de skriver så ger de inte upp PCn. Men bara för att ni PC-only-folk inte får allt så måste ni whina söder forumet.

Och sen allt snack om hur mycket en sniper skadar, seriöst har ni inget bättre för er. Finns ju 2 alternativ som är mycket bättre än att disskutera det här, i en tråd som handlar om ETT SPEL.

1. Gå in på ett vapenforum där folk tycker det är intressant att läsa om det, för när jag går in här vill jag disskutera och läsa om spelet och inte hur mycket skada en M107a gör eller hur ekonomin är i den amerikanska armén.

2. Ta reda på lite fakta om de istället för att disskutera om de. Hur mycket skada ett vapen gör är ingen disskusionsfråga. Även om 10 pers tycker och har fått för sig att man bara skjuter fordon me den så betyder inte det att de är en sanning.

Som sista sak, DICE lägger in förstörbar miljö och direkt så klagar folk på att inte precis ALLT går förstöra. Lite bortskämda eller? Här får vi en stor bonus som spelare (om man jämför med tex CoD4 som inte har sånt) och direkt så klagar man på att det inte är tillräckligt.

ON Topic:

Ser fram emot spelet då jag varit imponerande av de trailers som visats upp. Förstörbar miljö ser riktigt läckert ut och ljudet låter otroligt mysigt (o då har man inte upplevt de på 5.1 ens)
Hoppas även Multiplayer är lika roligt som de brukar vara i BF!
Hoppas bara de tar bort dedära gigantiska väskorna som man såg i en trailer

Medlem

OOh, älskar explotionerna :DDD ser redigt fina ut!

Medlem
Skrivet av Sudden:

Som sista sak, DICE lägger in förstörbar miljö och direkt så klagar folk på att inte precis ALLT går förstöra. Lite bortskämda eller? Här får vi en stor bonus som spelare (om man jämför med tex CoD4 som inte har sånt) och direkt så klagar man på att det inte är tillräckligt.

Vi PC folk var här först! Vi har all rätt i världen att whina när ni konsoll fanatiker snor våran mark!!!
Indianerna klagar ju fortfarande efter fleta hundra år över hur deras mark vart snodd i USA!
(Jao jag vet, grymt dålig jämförelse)

Väntan har ju vart lång på ett lir med kvalite där du kan spränga upp det mesta...
Förväntan har byggts upp över åren då vissa spel har hafft förstörbar omgivning.. och folk klagar när det inte blir så bra som de vill ha det =P
Diplomatins regler funkar inte här antar jag xD

Nån som kommer ihåg Red Faction? Med missile Launchern kunde du förstöra MASSOR, tror folk vill se nått liknande.

Och vi alla har ju en professionell kritiker i oss och vi använder den gärna!

Skrivet av Deathwisher:

Skumt... varför sa de i militären då att höghastighetsprojektiler kan ge vävnadstrauma även om man inte träffar?

Och nej... jag har aldrig sett något på någon film.

Kan bara anta att du missförstog dem, I Sverige sa dem det samma till mig men det var i en diskution om en INDIREKT träff, dvs en träff i ljumsken kan/offta skadar orkan högre upp i buk/bröst hence vävnadskador utan träff.

Medlem
Skrivet av Folkeryd:

Vi PC folk var här först! Vi har all rätt i världen att whina när ni konsoll fanatiker snor våran mark!!!
Indianerna klagar ju fortfarande efter fleta hundra år över hur deras mark vart snodd i USA!
(Jao jag vet, grymt dålig jämförelse)

Jo, precis detta jag stört mig på lite, att folk tycks tro att bara för att de gör ett spel till konsoll så ger de upp PCn. DICE har ju sedan länge tillbaka gjort till BÅDA så varför bli så upprörda nu. De gjorde ju tex Battlefield 1942 och Battlefield 2 till PC, men även Battlefield Modern Combat till konsoll.
De säger ju även rakt ut att de inte ger upp PCn.
Sen kan ju folk inte på allvar mena att de vill att de portar spelet till PC. Vist det ser ju för jäkla coolt ut men portningar ska man helst undvika, har man gjort något för konsoll så är det ju anpassat efter den med.

Medlem
Skrivet av n0llk0ll0:
Skrivet av christopher_swe:
Skrivet av n0llk0ll0:

Fy fan vad jag längtar till detta spel!! Verkar grymt kul. Ett givet köp till min ps3a.

Hehe detta var lite kul tycker jag.

en sniper kan skaffa sig en klar skottlinje genom att skjuta bort träd och en massa andra exempel.

En sniper som skjuter bort träd för att få bättre skottlinje. Ah en sniperbössa kan lätt skjuta sönder ett träd Hoppas dem mena att man skjuter kanske bort små grenar eller något pluttigt. För så kraftig är väl ändå inte sniperbössan?

Låter mer som en anti-tank eller demolitionssnubbe som spränger bort träd.

Men detta skall givetvis testas flitigt och spelas mycket när det väl finns till hands.
Rolig läsning och bra skrivet för övrigt!

Med 50mm gevär som tex Barrett M82 kan du ta ner mindre träd utan problem. Vapnet används till att slå ut lättare fordon, parkerade flygplan mm. Sök på LiveLeak om du vill se hur kraftigt vapnet är

[http://en.wikipedia.org/wiki/M82_Barrett_rifle]

Jag vet hur kraftigt Barrett M82 är. Men Barrett M82 används inte som standard sniper i amerikanska armén, Det är typ de speciella trupperna som använder det eller mer tränade. Som marinen eller liknande. Tror inte M82 snipern är den första snipern du kommer få använda i Bad Company för övrigt, du kommer nog tilldelas mindre kraftiga vapen till en början.

Vi har ett liknande gevär i svenska arméen, Automatgevär 90, med kalibern 12,7 x 99 mm (.50 BMG).
http://www.soldf.com/ag90.html

Nog med vapen kunnande.
Jag sa bara att det lät lite roligt att snipern skjuter undan träd. Låter som de kan skjuta undan en hel jävla ek/tall eller något träd med rikgit tjock stam :P;)

AG 90 är Barret M82 som du nog själv såg på sidan du länkade till.

Och n0llk0ll0 du tänker troligen på kaliber .50 och inte 50mm som är storleken för en mindre kanon

12
Skriv svar