Hur långt räcker ett DiNovo - trådlöst?

Medlem
Hur långt räcker ett DiNovo - trådlöst?

Jag funderar på att skaffa Logitechs DiNovo-kit med trådlös mus och tangentbord:
http://www.mycom.se/produkt/logitech_dinovo_media_desktop_las...
Men anledningen till att jag vill ha trådlöst är för att jag ska lätt kunna flytta ut till projektorn och spela där. Det är kanske 7-8 m fågelvägen genom en tunn vägg från datorn till sittplatsen vid projjen.

Vet ni hur långt det är sagt att det trådlösa ska räcka utan problem eller finns det något smidigt tillägg, skarv som gör att jag kan ordna detta bra?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

har ingen aning egentligen, men jag tycker att det låter långt, väldigt långt om det ska genom en vägg också. sist jag hade trådlös mus (länge sen) hade den en räckvidd på 2-3 meter. efter det började den bete sig konstigt. det var en logitech, kommer inte ihåg modell...


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

nj
Medlem

Att dömma av Logitechs egen information så ska diNovo-settet klara avstånd upp till 60 fot.
Hittade en liten recension på Overclockers Online av settet där recensenten skrev detta:

Citat:

I was able to obtain a range of 40' with the Bluetooth receiver, any further and I would have to venture outside the house. Logitech's Bluetooth technology uses a 2.4 GHz radio band at a low frequency. They claim to have a range of 30' and beyond, which I have exceeded, and the low data transmission does not draw too much power and should extend the life of the batteries.

Verkar onekligen som att det är bra räckvidd iaf.

Inaktiv

Jag har dinovo ^^. Inte testat med tangentbordet eller musen men mediapadden stog jag i nere trapphuset med och det funka nice.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

hehe, kanske skulle kollat länken, då hade jag sett att det var bluetooth. bortförklaringen är att jag var påväg ut genom dörren


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Medlem

Hur många meter är 40'? Jag är för lat för att googla...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Inaktiv

Gillar inte den där smilen. Hatar den.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Inaktiv

1m är ca 3fot. plocka fram miniräknaren.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Medlem

OK, ca 13m alltså. Då ska det inte vara några problem för min del men det är väl bara att testa och se om det fungerar. Vore trevligt att lätt kunna ta ut tangentbord till hemmabion så man inte måste springa och pausa i ett anna rum.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

näe, det är bara 12,1m


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

1
Skriv svar