Bästa providern för gratis e-post?

Medlem
Bästa providern för gratis e-post?

Hej.
Jag har nu ledsnat på home.se som tidigare varit bra under alla år men sista tiden har jag ibland fått vänta upp till ett dygn på att mailen ska komma fram!

att skaffa konto hos min isp är inget alternativ eftersom man kanske byter nån gång och jag vill ha kvar samma e-post för alltid.

Vilka rekommenderar ni?

Det måste vara pop3 konfigurerbart, d.v.s. man ska kunna kolla mailen från sitt lokala e-postprogram typ outlook express el. dyl (+ även kunna kolla via webben).

Ett mail ska väl normalt inte ta mer än ett par minuter max tycker man...


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

nj
Medlem

Personligen så gillar jag Gmail som jag använt ett tag nu. POP3 går att använda (personligen så saknar jag dock stöd för IMAP där), det finns ett spamskydd som fungerar riktigt bra och en massa annat smått och gott som du kan läsa om här.

Nu går det förvisso inte att signa upp normalt, men jag har några invites kvar om det skulle vara intressant.

Inaktiv

Gmail utan tvekan. Har inte hittat nått bättre.


signatur

A-64 X2 5000+ - 2GB DDR2 - NVIDIA GeForce 7900 GTX - HD 800GB SATA RAID - Creative Sound Blaster X-Fi 7.1 - 24" TFT Widescreen

Medlem
Skrivet av nj:

Personligen så gillar jag Gmail som jag använt ett tag nu. POP3 går att använda (personligen så saknar jag dock stöd för IMAP där), det finns ett spamskydd som fungerar riktigt bra och en massa annat smått och gott som du kan läsa om här.

Nu går det förvisso inte att signa upp normalt, men jag har några invites kvar om det skulle vara intressant.

Vad är egentligen imap?
Och ja, jag tar gärna en invite om det inte kostar något ^^ .


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

nj
Medlem
Skrivet av DwG*Vidis:

Vad är egentligen imap?
Och ja, jag tar gärna en invite om det inte kostar något ^^ .

Du kan läsa två bra förklaringar av IMAP på Wikipedia och susning.nu.

Det är fullt gratis, skicka ett pm med din mailadress så skickar jag en invite på en gång.

Medlem

Jag håller med DwG*Vidis fullständigt.

Jag använnde mig av home.se i flera år, men när spray tog över så gick det snabbt utför.
Från att ha varit en av de bästa mailtjänsterna någonsin, så har de lyckats nå botten av det djupaste bottnar på mindre än ett halvår.
Med andra ord SKANALÖST o fördjävligt missbruk.

Jag är numera oxå använndare a Gmail o faktiskt riktigt nöjd trotts en ganska rejäl omställning.

/Homer_S

Inaktiv

signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

Gmail är oslagbar.


signatur
Medlem

Jag kör oxå gmail sedan nåt år tillbaka. Fungerar super.
Sen finns det en extension till Firefox så att man andra färger/layout på gmail.

Även jag har invites kvar om ngn vill ha.


signatur

Spelat sedan q2 :)

Medlem

Har kört i med gmail i 2 dagar nu och det funkar klockrent!

Kanontips grabbar.


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Inaktiv

Tja!

Skulle också vilja ha gmail, lagt ner min hemsida nyligen, så min förra mail försvinner om ett par dagar.

Hoppas det finns nån som har invite kvar, och kan ge mig den

nj
Medlem
Skrivet av Phnom:

Tja!

Skulle också vilja ha gmail, lagt ner min hemsida nyligen, så min förra mail försvinner om ett par dagar.

Hoppas det finns nån som har invite kvar, och kan ge mig den

Skicka ett pm med din mailadress så kan jag fixa, har fortfarande några kvar.

Medlem

Bara att skicka PM så skickar även jag invites till Gmail

Medlem

Live Mail såklart(Hotmail fast det nya)

www.hotmail.com

Live mail är beta just nu men fungerar jätte bra(har lite Outlook Express style)

Medlem

gå med i caz-clan.se så får du en egen adress fördel om du spelar bf serien iof eller wow hehe


signatur

WWW.CAZ-CLAN.SE - By gamers For gamers -

Medlem

ReLaXe=swe=: Kass klan? Hahahohohehe, kunde inte låta bli.

Själv kör jag nu med Gmail efter att min gamla mail som jag har hos min hemsidesleverantör är helt sanslöst full av skräppost, och det funkar hur bra som helst. Jag har också ett gäng invites om någon vill ha, det är bara att skicka ett PM.

Inaktiv
Medlem
Skrivet av elusive:

ReLaXe=swe=: Kass klan? Hahahohohehe, kunde inte låta bli.

Själv kör jag nu med Gmail efter att min gamla mail som jag har hos min hemsidesleverantör är helt sanslöst full av skräppost, och det funkar hur bra som helst. Jag har också ett gäng invites om någon vill ha, det är bara att skicka ett PM.

hahaha ja vi är medvetna om vad man tolka caz som.. men står för Crazy Armed Zwedes..

8)


signatur

WWW.CAZ-CLAN.SE - By gamers For gamers -

Inaktiv

Nu när tråden ändå är bumpad så passar jag på att skriva en förfrågan,
om någon har en invite till Gmail så skulle ett PM uppskattas.


signatur

son of a gun

Medlem

Du behöver ange din mailadress så man kan skicka en, PMa mig eller någon annan i tråden som erbjudit sig så får du en.

Inaktiv

Gmail ftw! Hoppas du fått tag i det.


signatur

AMD 64 X2 4600+, 2048 DDR2, 7950GT 512, X-Fi Fatal1ty, WDC 250Gb

Medlem

Varför använda något annat än gmail?

Jag har 959 invites kvar att skicka.


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av DwG*Vidis:

Hej.
Jag har nu ledsnat på home.se som tidigare varit bra under alla år men sista tiden har jag ibland fått vänta upp till ett dygn på att mailen ska komma fram!

att skaffa konto hos min isp är inget alternativ eftersom man kanske byter nån gång och jag vill ha kvar samma e-post för alltid.

Vilka rekommenderar ni?

Det måste vara pop3 konfigurerbart, d.v.s. man ska kunna kolla mailen från sitt lokala e-postprogram typ outlook express el. dyl (+ även kunna kolla via webben).

Ett mail ska väl normalt inte ta mer än ett par minuter max tycker man...

Väcker väl ett lik här men tycker det är onödigt att skapa ny tråd för min fråga...

Min mor och far har bytt ISP flera ggr under årens lopp (Hem-PC) men de har fortf. kvar sina mailadresser från den första omgången, har fungerat felfritt, bara att exportera allt från den gamla datorn till den nya.

Så jag antar att mailadressen inte är bunden till ISP:n? Dessutom har väl de flesta (alla?) ISP nån webtjänst numera så att man kan kolla mailen från vilken dator som helst?

Medlem
Skrivet av Xphome:

Live Mail såklart(Hotmail fast det nya)

www.hotmail.com

Live mail är beta just nu men fungerar jätte bra(har lite Outlook Express style)

Men för att använda ett mail-program (Outlook, Thunderbird etc) måste man väl använda betalversionen av det?

1
Skriv svar