Hjälp! Artefakter i Windows!

Medlem
Hjälp! Artefakter i Windows!

Mjo, ja kom tillbaka till min lägenhet jag har i göteborg idag och satte igång min fina stationära dator.

Men till min förskräckelse så är hela skärmen fylld men "artefakter" (som små streckkoder i lila, svart, grönt osv.) lite här och där. De finns där hela tiden utan i BIOS. Själva Windows är en katastrof, fönstrena blir dränkta i dessa streckkoder desto mer jag rör dom. Musepekaren har också en liten ful ruta runt sig med mysko tecken/streckkoder.

Efter någon knapp minut i windows ploppar "datorn har återställts efter ett alvarligt fel" och datorn brukar då oftast hänga sig/starta om sig/ eller så försvinner skärmen för några sekunder och kommer tillbaka.

Det är inte något fel på skärmen då jag kan kolla på TV på den utan artefakter och som sagt i BIOS ser allt bra ut.

Låter nästan som något fläkt fel, vet inte. Har inte så mycket tid att kolla sådant imorron, men om någon har erfarenhet av vad det kan vara så SNÄLLA SÄG!

NOLIMITSOYA eller va du heter, time for some brainwork!

Medlem

Hårdvaran i din dator är trasig. Felsök.

nj
Medlem

Låter precis som hur min dator såg ut när mitt grafikkort gick sönder pga fläkten hade dött utan att jag märkte det så det överhettades till döds.

Om du har möjlighet så testa grafikkortet i en annan dator, är det samma fel där så är det kortet men jag vågar nog redan nu säga att det är trasigt.

1
Skriv svar