Kabel till lcd-monitor....

Medlem
Kabel till lcd-monitor....

Fick min nya dator genom jobbet idag.. jippi

26" lcd-skärm, AMD 4400 x2, X-Fi Fatal1ty ljudkort, 7900gt grafikkort, 4GB RAM osv... *dregla*

kommer hem, kopplar ihop allt... sen sist ska jag koppla in skärmen till datorn... WTF!?!?!? finns ingen
sladd.... GAAAAAAAAAAAAAAAAAH.
Rotar bland allt skit som följde, massa sladdar till fan och hans moster men inget till skärmen. Enda som följt med var omkopplare från dvi-uttag till vanlig rgb-vga (eller vad det heter).
Kommer på att jag kan ta sladden från min gamla dator, men den är såklart inbyggd i skärmen ena ändan så går inte ta den...

blä.. jaja, DVI-sladd behöver jag tänker jag... 30 min kvar tills SIBA stänger; 1,5 timmar tills måste åka till jobbet och har inte hunnit äta än... Mat VS Sladd.

Sladd vinner, springer iväg i ösregnet till SIBA, ringer pizzerian på vägen och beställer en kebabrulle. Köper en DVI-DVI sladd, hämtar kebabrullen och springer hem med ett stort flin, glad över att få testa den nya skärmen genom att se på en film medans man äter snabbt.

Kommer hem, kopplar in DVI-sladden till datorn.. sen bakom skärmen... WTF!?!?!??? finns inget fucking dvi-uttag. Plockar fram 2 olika omkopplare med dvi-vga; såklart är båda hanar på dvi-sidan så de funkar inte... och klart har siba stängt nu så försent springa byta sladd....
FAAAAAAAAAAAAAAN

Jaja, har iaf en hdmi-uttag och en vanlig rgb-vga uttag bakom skärmen. Innan jag springer imorrn och köper en ny sladd så funderar jag bara på vilket jag ska köpa... dvi-hdmi eller dvi-vga?
Antar DVI-HDMI ger bäst bild, men eftersom jag inte är helt säker på alla såna uttag tänkte bäst fråga först
Nån som kan säkert säga att det funkar koppla DVI på datorn till HDMI på skärmen?

... vill inte behöva sitta fler kvällar framför gamla skitburken med kebabrullen i näven och gråten i halsen

1
Skriv svar