Inaktiv
chkdsfk C: /f

Hur gör man det, en checkdisk? Läste att man kunde reparera, eller kolla efter fel beroende på, om man skrev in det... Vetat det men aldrig gjort det förrns idag då datorn inte starta igen, höll på typ 9 ggr med att försöka starta den men det hände inget så ringde support och precis då funka det. Så nu är jag här.

Det stog att processorn används av ett annat program eller något i den stilen. Sen fråga den om jag ville schemanlägga J/N men jag sa nej eftersom datorn oftast inte startar på första försöket... eller nåt. (Skrev det i felsäkert läge).

Men man skriver bara in det i kommandotolken? I ett mail från nåt xp grejs stog det att man skulle sätta in windows xp cd (alltså starta datorn på cdn, vet inte vad de menar) och sen trycka "R" (recovery) när man fick frågan och då skriva in det. Fick aldrig nån fråga och det fanns ingen reparera på cdn, men jag körde den i felsäkert läge dock.

Tack ändå.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

Medlem

enda sättet för att göra en genomgående skanning utav hårddisken är att göra det när windows startar för minimera antalet program som är aktiva. väljer du Ja på frågan om att schemalägga det så kommer den göra sökningen på hårddisken när du ser "windows xp" loggan när datorn startar upp.

sen det där med recovery, det är om din windows installation har blivit förstörd så windows inte längre kan laddas in, även i felsäkert läge.

för att reparera windows så låt datorn boota ifrån xp skivan och sen välj att du vill installera windows xp, efter det så kommer installations programmet söka av hårddiskarna efter existerande windows installation och då kommer du få upp om d u vill reparera eller installera nytt.

Inaktiv

bootordning bland enheterna ställer du in i bios.


signatur

Time wounds all heels. /Nick Lowe
#komsi - the Quiet life.

Inaktiv

Ok, tack för hjälpen båda.


signatur

Last.fm
nah, you're just curious George....like the monkey

1
Skriv svar