Medlem
Hittar inte HD.

För några dagar sedan när jag satt vid datorn, gjorde inget speciell. Rätt var det var kom det upp en bluescreen (oh noes)! Jag läste inte så noga vad felet var, eftersom det har hänt liknande förut och då har det bara varit att starta om datorn.

Men den här gången gick den inte igång. -.- Den fastnade på Dell-logo-skärmen eller vad man ska kalla det, eftersom jag har en Dell. ;p Och efter ungefär 2 minuter kom det upp en svart skärm där det bara stod "OS Error" och sen kom jag inte längre.

Eftersom jag inte kunde komma in på datorn öht så installerade jag om windows XP. Jag valde inte att formatera datorn, utan att alla filer och dylikt skulle vara kvar.

När jag väl kom in på datorn så var skrivbordet helt tomt! -.- Så jag antod att den hade formaterats iaf. Fast det visade sig att Windows hade installerats på min andra Hårddisk, den jag hade som lagring, slave disk eller vad man nu kallar det. -.- Och att den som var min tidigare Master drive inte hittades öht!

Testade att öppna BIOS, men där står det att den inte finns heller, att den bara hittar den andra alltså.

Så har min andra hårddisk gått sönder eller liknande? Tycker det verkar lite underligt att den bara går åt sådär utan någon vettig anledning, när den stått och varvat där så länge. Värmeproblem kanske?

Tacksam för svar iaf!

Medlem

Den har antagligen brakat ihop :/

Du kan ju testa att slänga in den i en annan burk för att se om den funkar där, GL


signatur

Pappaklanen Dads With Gunz på Quakenet
#dwg

Medlem

Vilken ålder är det på datorn?
Har haft en massa dell med 80-120Gb WD diskar som lagt av..bara sådär.

Medlem

öppna upp datorn och dra ur IDE/SATA samt ström kablarna ifrån hårddisken och sätt i dom igen. det kan få det hela att fungera igen

Medlem
Skrivet av mad-dog:

öppna upp datorn och dra ur IDE/SATA samt ström kablarna ifrån hårddisken och sätt i dom igen. det kan få det hela att fungera igen

Testat. >_<

Skrivet av Dwarf:

Vilken ålder är det på datorn?
Har haft en massa dell med 80-120Gb WD diskar som lagt av..bara sådär.

Den är ungefär 3 år gammal.

Medlem

Stor risk att det är Hdd som gjort sitt.
Är det en Wester digital med på 80-120GB så är det nog så att den
har gett upp.

1
Skriv svar